Houten behuizing Juno-60

Status
Please reply by conversation.

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Ik heb een technisch helemaal perfect functionerende Juno 60 waar ook keurig alle knoppen op zitten. Wat dat betreft niks te klagen.
Alleen is het houtwerk van mijn juno wel behoorlijk beschadigd. Wat ik eigenlijk zoek is een nieuwe houten behuizing voor mijn Juno 60. De kans is klein, maar mocht iemand een Juno 60 hebben die niet meer te repareren is, maar wat houtwerk betreft nog netjes is, dan zou ik hem graag kopen. Alle electronische componenten mogen eruit, het gaat echt puur om het houtwerk.
Een handige Harry die een compleet nieuwe behuizing kan maken is misschien ook een optie.
 
Die van synthwood ken ik. Ze kunnen dat inderdaad voor je bouwen echter zijn de kosten om het van de VS naar hier te krijgen nogal hoog en ze zijn al niet gekoop met bouwen ook.
Zoiets zelf bouwen lukt me zeker weten niet. Ik heb er ook de spullen niet voor.

Iemand in Nederland die zoiets fraais als dat van synthwood kan maken zou natuurlijk ook heel fijn zijn.
 
Op die foto's op ebay kan ik heel moeilijk de zijkanten zien, maar desalniettemin wel bedankt voor de tip.
Nadeel is dat het 125 dollar kost aan shipping en waarschijnlijk komen daar nog allerlei douane kosten bij. Dan wordt het alsnog een dure grap.
 
Ja klopt, misschien wil hij ook enkel de houten zijnkantjes wel verkopen..

En anders laten maken inderdaad. Al dan niet op een of andere LTS (of is dat nu VMBO?)
 
Als ik zoiets moet laten maken, zullen ze ook alle maten en zo moeten weten (ook de binnenmaten, schroefgaten etc.) Geen idee waar ik die info vandaan moet halen. Haal de Juno liever niet nu al leeg om de boel op te meten. Zoiets doe ik liefst maar 1 keer als ik een nieuwe behuizing heb.
 
Kun je de zijkanten er niet afschroeven van buitenaf en afgeven aan een houtbewerker?
 
De zijkanten zitten volgens mij gelijmd aan de onderplaat
 
Dat heb je dan weer niet bij een Jupiter 6. Als je het niet zeker weet, zou ik het uitproberen.
Succes!
 
As de zijkanten gelijmd zitten is er redelijke kans dat de lijm loslaat als je de plaat verwarmd met een strijkbout. Ca 80 graden en het komt goed. (los)
 
Ik heb een technisch helemaal perfect functionerende Juno 60 waar ook keurig alle knoppen op zitten. Wat dat betreft niks te klagen.
Alleen is het houtwerk van mijn juno wel behoorlijk beschadigd. Wat ik eigenlijk zoek is een nieuwe houten behuizing voor mijn Juno 60. De kans is klein, maar mocht iemand een Juno 60 hebben die niet meer te repareren is, maar wat houtwerk betreft nog netjes is, dan zou ik hem graag kopen. Alle electronische componenten mogen eruit, het gaat echt puur om het houtwerk.
Een handige Harry die een compleet nieuwe behuizing kan maken is misschien ook een optie.

watmoeilijk is om na temaken ..zijn de pas randjes ..as die erop zitten ..bv de pro one heeft een plastieken case en twee ultra platte plankies = simple
wilde ooit zoiets voor mn cs30 doen ..werdt lastiger dank dacht;-]]

denk wat makkelijkst is ..je hout laten opknappen ..mild afvalkken schurren opnew beitsen
:eureka:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top