De Grote Reparateur Draad

Mijn Korg Polysix had ruim 20 jaar op zolder gestaan, besloot ik 'm weer eens aan te zetten. Er kwam nog wel wat geluid uit, maar het klonk zeker niet als vroeger.

Een zoekactie leidde mij tot dit forum, en deze Grote Reparateur Draad. Ik las hier goede verhalen over Human Error (nmnn), en besloot contact met hem op te nemen.

Bij het langs brengen van de synth bleek al snel dat de batterij was gaan lekken... Dit heeft Human Error gerepareerd, evenals de phone-uitgang die los zat, sommige toetsen die het het niet meer deden, en de kapotte arpeggiator-knop. Ook is de synth weer gecallibreerd.

De Polysix klinkt nu weer erg goed. Bedankt voor de reparatie, nmnn!
 
Mijn Korg Polysix had ruim 20 jaar op zolder gestaan, besloot ik 'm weer eens aan te zetten. Er kwam nog wel wat geluid uit, maar het klonk zeker niet als vroeger.

Een zoekactie leidde mij tot dit forum, en deze Grote Reparateur Draad. Ik las hier goede verhalen over Human Error (nmnn), en besloot contact met hem op te nemen.

Bij het langs brengen van de synth bleek al snel dat de batterij was gaan lekken... Dit heeft Human Error gerepareerd, evenals de phone-uitgang die los zat, sommige toetsen die het het niet meer deden, en de kapotte arpeggiator-knop. Ook is de synth weer gecallibreerd.

De Polysix klinkt nu weer erg goed. Bedankt voor de reparatie, nmnn!
:okdan:
 
een eerder topic gaf geen reacties, misschien dat ik hier wel de juiste aandacht trek :)

ik heb een Jx8p die wel wat liefde nodig heeft. Belangrijkste zijn de aftertouch (heeeeeel hard duwen nu) en de output (bij aanzetten is wat gewiebel nodig bij de Jacks om het kraken weg te krijgen). Het liefst laat ik ook gelijk het keyboard volledig schoonmaken, zodat ik er een mooi master keyboard aan heb. Waarschijnlijk is het dan ook verstandig om de voeding mee te nemen als ik het goed begrijp. Mocht je met bovenstaande ervaring hebben en hier tijd/zin in hebben hoor ik het graag, kunnen we via pb verder. in de buurt van Eindhoven zou fijn zijn, maar aangezien er toch geen flikker te doen is, kan ik prima een eindje rijden plannen in het weekend ;)
 
Mijn MKS-7 display issue is inmiddels succesvol onderzocht en gefixed door Human Error (Dennis) en de Vecoven upgrade voor m’n MKS-70 heb ik uiteindelijk zelf geïnstalleerd 😎

ik heb alleen nog een issue met mijn Access Virus TI.. deze blijft de eerste keer opstarten telkens hangen op het welkom scherm. Pas na het loskoppelen van power start hij (de 2e keer) goed op. Acces Music support verwijst me door naar SERVICE UND REPARATUR - Synthesizerservice maar wellicht heeft iemand hier een idee waar dit aan kan liggen?
 
Is er hier een reparateur die overweg kan met een Emulator III ? Zou er mss eens een willen kopen maar ik lees er best veel schrikverhalen over :)
 
Dit weekend diverse oude analoge bakken uitgetest die ik al heel lang niet meer heb aangehad….shame on me. Het resultaat viel mij niet eens tegen want bijna alles werkte nog probleemloos, op wat krakende en (in het begin) haperende pots na. Na wat gebruik trekt dat meestal wel weer weg.

Ik mag niet klagen al met al, maar het is wel duidelijk dat mijn 110F echt niet meer OK is en die zal dus grondig nagekeken en gerepareerd moeten worden. Ik ga maar eens zoeken dus in dit draadje naar een goede reparateur in omgeving Alkmaar/Noord-Holland :)
 
De roland xp50 en xp80 van onze band hadden de geest gegeven, aangezien de drums en bepaalde sounds onmisbaar waren voor ons geluid, heb ik Dennis van Human Error gevraagd ernaar te kijken. de xp80 heeft hij helemaal in goede staat gebracht. De xp50 vertoonde teveel mankementen (Bei Facebook anmelden) om nog rendabel te restaureren (may de xp50 rest in peace!). Ik schrok van de lekkages op de printplaten en het schoonmaakwerk dat Dennis heeft moeten verrichten. toch een wake-up call voor mijn overige synths! tijd voor een APK!
 
@johanZero Jammer van de XP50 helaas. Het is een goed idee om synths uit de mid jaren '90 tijdig na te laten kijken inderdaad, want dan is het vaak nog wel te herstellen.

20210209_124511.jpg
20210209_112651.jpg

20210209_124650.jpg
 
Ik soldeer wel ongeveer elke week het speelgoed van mijn zoontje, dus dat moet wel aardig lukken. Het is ook even de tijd :-), maar goed echt haast heb ik natuurlijk ok niet. IN ieder geval bedankt voor je antwoord.
 
Vandaag de semi-modulaire MC202 bij human-error.nl opgehaald, koffie gedronken en een uurtje socializen. Zeer geschikte gast! :okdan:
Normaal viel ik Maarten Artefact in MAASKANTJE lastig voor reparaties maar Human Error is dichterbij en veel makkelijker te bereiken voor mij. Bij m'n volgende verkoopronde weet ik je weer te vinden :D
 
Beste SF-ers, mijn mengpaneel wil niet goed meer aan. De fantoomvoeding wel, maar de rest niet. Je hoort telkens een plofte in een bepaald ritme. Ik heb hem opengemaakt en ik denk in het hoogspanningsdeel het probleem gevonden te hebben in de spanningsregelaar. Zie bijgevoegde foto. Het lijkt of de lak helemaal verkleurd is, of is het lekkage? Gaan deze vaker stuk en denken jullie ook dat dit de boosdoener is? Is het verstandig om ook de andere te vervangen (al zie ik daar geen typenummer op).

Hoe meet je dit component overigens door?

IMG_2779.jpg
 
Dat is een 7805, een 5 volt regulator, en hoewel het er wat viezig uitziet heb ik visueel niet het idee dat die defect is. Met een componententester zou je die kunnen testen als je hem lossoldeert, maar je kunt beginnen om te testen of er 5 volt op pin 3 staat als je de mixer aanzet. Op pin 1 zou je een hoger voltage dan 5 volt moeten meten, dat is de 'input', pin 2 is voor ground.
 
Ik meet 0 V. Als ik de weerstand meet tussen 1 en 2 is hij oneindig. Dat is bij de andere twee niet het geval. Zou dat er op kunnen duiden dat hij toch stuk is?
 
Meet je tussen pin 2 en 3 wel een spanning als hij aan staat? Zou tussen de 9 en 12 volt verwachten daar. Als je tussen 2 en 3 wel wat meet maar tussen 1 en 2 niet zou ik zeggen dat die 7805 kaduuk is.

Die andere 2 zijn transistoren zo te zien, zijn niet te vergelijken.
 
Back
Top