De Grote Reparateur Draad

Ik heb een Toft ATB 24 waarvan de potmeter onder de Monitor Level-knop vervangen moet worden - hij geeft eigenlijk geen signaal meer naar mijn rechterluidspreker. Maar het zou op locatie moeten gebeuren: de ATB24 zit helemaal aangesloten en alles werkt nu goed - en ik ga geen risico's nemen door de kabels weer los te trekken. Dus...

Weet iemand iemand (in de omgeving Eindhoven/Helmond) die bereid zou zijn om (uiteraard gewoon tegen betaling) bij mij thuis een potmeter te vervangen?
 
Mijn Korg MS-20 moet naar de dokter. Oscillator 2 is van 't padje. Niet alleen ontstemd t.o.v. osc. 1, maar ook t.o.v. zichzelf (octaaf is geen octaaf meer). En als hij toch open is, mag er wel eens wat onderhoud worden gedaan (ik heb hem rond 1986 gebruikt gekocht en het is er een van de eerste generatie, met dat lekkere filter). Wie heeft hier ervaring mee?
 
Does VCOs 1 track ok.......?
 
Hoi,

Ik heb een kersverse Ladik S-183 die het na een half uurtje begeven heeft.
Gisteren avond 'vj' een bericht gestuurd, waar hij nog op moet reageren, maar ik zou willen weten of het loont om hem terug te sturen (als dat tot de opties behoort, ik weet niet wat zijn service is) of 'hier'/Nederland laten fixen.
Het is zijn geen lastige dingen als het zo zie, maar ik heb de kennis en ervaring niet om er zelf aan te rommelen.
Er komt geen voltage meer uit de CV alleen de offset/transpose werkt nog.

Groeten, Airell.
 
maar ik zou willen weten of het loont om hem terug te sturen (als dat tot de opties behoort, ik weet niet wat zijn service is) of 'hier'/Nederland laten fixen.

Als hij die service biedt lijkt me terugsturen in ieder geval de meest goedkope optie. Een pakket naar Tsjechiƫ kost nog geen 19 euro en dan komt hij vermoedelijk op zijn kosten weer terug. In Nederland betaal je al twee keer 6,50, en ik vermoed dat niemand 'm voor de resterende 7 euro gaat onderzoeken en repareren ;)
 
Ik heb een kersverse Ladik S-183 die het na een half uurtje begeven heeft.
Niet de S-183, maar de S-180 bleek (zomaar ineens) zichzelf in een '2ms trigger' mode te hebben geplaatst... terwijl dit een 'power up' setting is.
Na een mailtje van 'vj' (Ladik) was het weer in orde.
 
Hoi,
een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest, en nog langer geleden dat ik iets heb moeten laten repareren.. Ik heb een aantal jaren m'n apparaten erg weinig gebruikt maar sinds een tijdje ben ik weer begonnen, en nu blijkt er het een en ander niet meer helemaal naar behoren te werken; Ć©Ć©n van de uitgangen van m'n Electrix MoFX doet 't niet meer. Ik heb 'm even open gehad maar kan niet direct zien wat er scheelt en ik denk dat ik meer kapot maak dan repareer als ik zelf aan de slag ga. De ingangen werken iig prima, maar bij zowel de jack als de cinch uitgang werkt Ć©Ć©n uitgang niet.
Kan iemand me helpen aan een adres waar ik 'm kan laten maken?
 
Op mijn Kurzweil Pc3x hapert de linker output en de phones uitgang. Doet het soms wel, soms niet. Woon in het oosten van het land. Iemand een tip uit die regio? Graag een PB. :)
 
Hoi,

Ik heb hier een oude Yamaha su700 staan, die ik wilde uittesten voor livegebruik. Nu merkte ik dat er een paar functie/drukknoppen aan de linkerkant intern zijn gebroken en ik kan enkel in Japan een dure aanbieder vinden. Weet jij nog ergens of en waar deze nog te vinden zijn, of heb jij een alternatief (apparaat dat dezelfde knoppen gebruikte oid?)

Het gaat om het type in bijlage, je hebt ze in zwart en grijs en op strips van 1,2 en 3.

Heeft er nog iemand deze liggen, of nog een su700 voor spares, of een plke waar ik deze in de EU nog kan vinden?

Bedankt alvast!
Ken
 
Ik heb maar eens een website gemaakt om mijn werk online wat meer zichtbaar te maken: https://human-error.nl . Ik zit in Rotterdam en heb (bijna) alles liggen voor moderne bakken, zoals die van Elektron bijvoorbeeld, maar een oude klassieker is ook gewoon welkom hoor :) Alles Eurorack is vaak appeltje eitje, en Open Source Projecten geef ik vette korting!
 
Hallo wie weet waar ik heen kan met een Ensoniq VFX-SD? Deze heeft wat reparatie nodig en wat mod werk. NB ik had Maarten van Artefacts al ff gepolst, maar die heeft geen ervaring met volledig digitaal. Ik woon zelf in Nijmegen, iets in de buurt zou natuurlijk fijn zijn, maar als het moet dan ga ik gewoon een stukkie rijden.

edit: ah, bericht hierboven niet gelezen,
nmnn misschien interesse voor deze klus?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top