NI Massive, Razor en FM8 momenteel voor de helft van de prijs of nog minder!

Waar ik plug-ins nog wel eens wat zwakker vind is in het rauwere karakter, ze zijn toch vaak wat braver dan hun hardware evenknie. Maar de Knifonium heeft daar minder last van, behoorlijk brute sound. Fijne plug-in, zeker als je ‘m voor weinig kunt scoren (regelmatig in de aanbieding).

Misschien is het dat wel inderdaad. Het klinkt soms te braaf of te glad voor mijn gevoel. Ook vind ik veel soft synths qua karakter een beetje hetzelfde. Maar goed dat heb je bij hardware synths soms ook.
 
Vind ik zeer goed Plasmonic van rhizomatic en Hexeract van auddict,generate van newfanged audio.

Ik heb ze net even beluisterd op YouTube. Voor plasmomic vond ik goed klinken en Generate ook. Wel jammer dat ze overal zo’n bak galm overgooien. Knifonium klinkt ook tof. Bedankt voor de tips.
 
Waar ik plug-ins nog wel eens wat zwakker vind is in het rauwere karakter, ze zijn toch vaak wat braver dan hun hardware evenknie. Maar de Knifonium heeft daar minder last van, behoorlijk brute sound. Fijne plug-in, zeker als je ‘m voor weinig kunt scoren (regelmatig in de aanbieding).
Ik geeft toe dat de enige hardware die ik ooit gehad heb een Access Virus was (en dat is VA) en een Mono Lancet. Toch vind ik Omnisphere als synth heel erg 'hardware' klinken. Groots is het woord wat in me opkomt.
 
Toch vind ik Omnisphere als synth heel erg 'hardware' klinken. Groots is het woord wat in me opkomt.
Ik denk dat plugins ook prima als hardware kunnen klinken. En zeker ook groots, misschien nog wel meer veel hardware. Maar waar ik op doel is het rauwe randje. Als ik bv de Juno 60 versie van Arturia vergelijk met mijn hardware dan hoor ik bijna geen verschil, of verwaarloosbaar iig. Maar dat komt m.i. omdat de Juno ook een vrij netjes klinkende synth is, die laat je niet echt uit de bocht vliegen. Maar ik ken nog geen MS-20 plugin (ik heb die van Arturia, Korg en Cherry Audio) die zo smerig klinkt als mijn vintage MS-20. Uiteraard kun je met effecten de plugins wel viezer laten klinken maar het is toch net wat anders. Maar blijft muggenzifterij hoor, het verschil is ook weer niet heel schokkend.
 
Ik denk dat plugins ook prima als hardware kunnen klinken. En zeker ook groots, misschien nog wel meer veel hardware. Maar waar ik op doel is het rauwe randje. Als ik bv de Juno 60 versie van Arturia vergelijk met mijn hardware dan hoor ik bijna geen verschil, of verwaarloosbaar iig. Maar dat komt m.i. omdat de Juno ook een vrij netjes klinkende synth is, die laat je niet echt uit de bocht vliegen. Maar ik ken nog geen MS-20 plugin (ik heb die van Arturia, Korg en Cherry Audio) die zo smerig klinkt als mijn vintage MS-20. Uiteraard kun je met effecten de plugins wel viezer laten klinken maar het is toch net wat anders. Maar blijft muggenzifterij hoor, het verschil is ook weer niet heel schokkend.
Ah ik snap je. Ja op dat vlak heb ik niet veel hardware gehad om mee te kunnen vergelijken.
 
Het is toch net wat anders. Maar blijft muggenzifterij hoor, het verschil is ook weer niet heel schokkend.
Ik vind het vaak gezeur van mensen met te veel tijd 😁 Eindeloze discussies online over het verschil tussen analoog of digitaal. Klinkt het goed, dat is wat mij betreft het enige wat telt. Kun je de tijd die je zo overhoudt in muziek maken steken 👍
 
Back
Top