NI Massive, Razor en FM8 momenteel voor de helft van de prijs of nog minder!

TimMer1981

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2010
Berichten
114
Ik kreeg net de nieuwsbrief van Native Instruments binnen. Voor de geïnteresseerden: Massive, Razor en FM8 zijn momenteel voor de helft van de prijs te koop en nog goedkoper in bundelprijs. :)
 
3 vst's voor 179,- klinkt aantrekkelijk..

Alleen qua sound.. ik vind al die vst's een beetje hetzelde klinken.. die demo's klinker wat dun en iel...

Ik ben meer onder de indruk van bv Sylenth1 als ik die demos beluister op de website..
 
Massive is een erg flexibele synth en wordt door bergen grote namen gebruikt; zo dun zal het dus niet zijn. :)
 
Wel vreemd dat je FM en subtractive hetzelfde vindt klinken.

ik bedoelde meer vst's onderling.. niet deze 3 specifiek..

als ik door de presets skip dan klinken allemaal meer van hetzelfde..
 
ik bedoelde meer vst's onderling.. niet deze 3 specifiek..

als ik door de presets skip dan klinken allemaal meer van hetzelfde..
Ah, ik begrijp nu meteen wat je bedoelt en ik ben het ook met je eens.
Zal wel met het NI team te maken hebben. Leuk feitje: als je goed zoekt zie je ook een aantal nederlandsche patches er tussen zitten.
 
als ik door de presets skip dan klinken allemaal meer van hetzelfde..


Ik herken dit ook bij veel vst's, maar, V.a. synths hebben dat sausje ook. Heb al langere tijd enige twijfels over hardware én software, en vraag me af wat nu een echt goede softwaresynth is, die gewoon goed werkt en spathelder klinkt. Zo kwam ik bij NI massive, maar is dat qua klank een terechte aanname over spathelderheid? De demo's word ik niet echt warm van
 
Ik gebruik Massive nu ongeveer een jaar en het geluid is absoluut niet dun. Soms juist te dik, waardoor het je mix kan dichtsmeren, maar als je het goed gebruikt is Massive echt een aanrader. Als je de presets niet tof vindt, kun je ze genoeg tweaken om ze naar je zin te maken.
 
Ik herken dit ook bij veel vst's, maar, V.a. synths hebben dat sausje ook. Heb al langere tijd enige twijfels over hardware én software, en vraag me af wat nu een echt goede softwaresynth is, die gewoon goed werkt en spathelder klinkt.
Ligt ook een beetje aan het genre. Ik ben dol op Diva en Pigments, die klinken allebei geweldig. Maak je trance of EDM, dan zijn Spire, Dune en Hive dikke aanraders. Maar er zijn er zoveel...

FM8 gebruik ik ook regelmatig, en af en toe Massive. Die Massive X heb ik ook, maar aan die interface kan ik maar niet wennen. Bovendien: hoeveels synths heb je nodig?

In Computer Music Magazine staat altijd de rubriek: wat staat er op je harde schijf. Bekende producers gebruiken volop Massive, FM8 en ook wel Absynth. Dus het ligt er maar net aan wat je ermee doet.
 
3 vst's voor 179,- klinkt aantrekkelijk..

Alleen qua sound.. ik vind al die vst's een beetje hetzelde klinken.. die demo's klinker wat dun en iel...

Ik ben meer onder de indruk van bv Sylenth1 als ik die demos beluister op de website..
Soms kan het een voordeel zijn in een mix.Bv achtergrond geluiden.
 
Soms kan het een voordeel zijn in een mix.Bv achtergrond geluiden.
Sylenth1 heb ik ook en daar haal je echt een dik geluid uit. Maarrr.... hij is wel erg steriel. Dat merk je als het vergelijkt met eigentijdse plugins, daar zit veel meer karakter in het geluid. Desondanks blijft het een prima plugin die nog steeds super goed klinkt, en die je eenvoudig kunt programmeren.
 
eigentijdse plugins, daar zit veel meer karakter in het geluid. .
Jazeker.De nieuwe plugins en ook sample packs kunne tegenwoordig hun mannetje staan tov de hardware, behalve als het over analoge remake gaat daar faalt het wel redelijk.Moet zeggen dat de plugin knifonium een kleine uitzondering is.
Daarom dat ik meer investeer in software dan in hardware,scheelt een slok in m'n geldbeugel.
 
Jazeker.De nieuwe plugins en ook sample packs kunne tegenwoordig hun mannetje staan tov de hardware, behalve als het over analoge remake gaat daar faalt het wel redelijk.Moet zeggen dat de plugin knifonium een kleine uitzondering is.
Daarom dat ik meer investeer in software dan in hardware,scheelt een slok in m'n geldbeugel.

Welke vst synths vind jij het beste hun mannetje staan tov hardware synths?
 
Welke vst synths vind jij het beste hun mannetje staan tov hardware synths?
Knifonium vind ik zeer goed, al zal een purist altijd een reden vinden dat het anders klinkt.
Analoge remake maken van een analoge hardware synth is zeer moeilijk omdat m'n met samples werkt,die vaak te statisch zijn.
Softsynth's die niet in hardware bestaan(reden van aankoop bij mij) zijn vaak uit algoritmes opgebouwd, maar zijn klankmatig zeer krachtig.
Vind ik zeer goed Plasmonic van rhizomatic en Hexeract van auddict,generate van newfanged audio.

De meesten hardware zijn op samples gebaseerd die een paar giga hebben.Software klanken kunnen 50,60 of meer giga bestaan.Bij de betere vst's zul je wel zeer realistische klanken hebben.
 
Knifonium vind ik zeer goed, al zal een purist altijd een reden vinden dat het anders klinkt.
Analoge remake maken van een analoge hardware synth is zeer moeilijk omdat m'n met samples werkt,die vaak te statisch zijn.
Softsynth's die niet in hardware bestaan(reden van aankoop bij mij) zijn vaak uit algoritmes opgebouwd, maar zijn klankmatig zeer krachtig.
Vind ik zeer goed Plasmonic van rhizomatic en Hexeract van auddict,generate van newfanged audio.

De meesten hardware zijn op samples gebaseerd die een paar giga hebben.Software klanken kunnen 50,60 of meer giga bestaan.Bij de betere vst's zul je wel zeer realistische klanken hebben.

Ok die ga ik eens bekijken. Ik vind de meeste soft synths een beetje hetzelfde sausje hebben en over het algemeen vrij klinisch klinken. Ik ben nog op zoek naar een paar leuke die een beetje redelijk geprijsd zijn. Ik hoef geen 10 verschillende maar twee of drie is voor mij genoeg. Ik ben ook niet iemand die uren gaat editen om het juiste geluid te krijgen, ik wil meteen muziek kunnen maken.
 
Analoge remake maken van een analoge hardware synth is zeer moeilijk omdat m'n met samples werkt,die vaak te statisch zijn.
Ik denk dat dat jouw aanname is die niet echt gestaafd wordt door feiten. Volgens mij werken de plug-ins van bv Arturia, Cherry Audio, Korg e.a. die analoge synths emuleren niet met samples. De emulaties worden gewoon steeds beter, ook door de rekenkracht van moderne PC’s. Het verschil bv tussen mijn Juno 60 en de plug-in van Arturia vond ik te verwaarlozen, nauwelijks te horen. En dan ook nog eens solo in een 1 op 1 vergelijk, laat staan in een mix.

Waar ik plug-ins nog wel eens wat zwakker vind is in het rauwere karakter, ze zijn toch vaak wat braver dan hun hardware evenknie. Maar de Knifonium heeft daar minder last van, behoorlijk brute sound. Fijne plug-in, zeker als je ‘m voor weinig kunt scoren (regelmatig in de aanbieding).
 
Ik denk dat dat jouw aanname is die niet echt gestaafd wordt door feiten. Volgens mij werken de plug-ins van bv Arturia, Cherry Audio, Korg e.a. die analoge synths emuleren niet met samples. De emulaties worden gewoon steeds beter, ook door de rekenkracht van moderne PC’s. Het verschil bv tussen mijn Juno 60 en de plug-in van Arturia vond ik te verwaarlozen, nauwelijks te horen. En dan ook nog eens solo in een 1 op 1 vergelijk, laat staan in een mix.

Waar ik plug-ins nog wel eens wat zwakker vind is in het rauwere karakter, ze zijn toch vaak wat braver dan hun hardware evenknie. Maar de Knifonium heeft daar minder last van, behoorlijk brute sound. Fijne plug-in, zeker als je ‘m voor weinig kunt scoren (regelmatig in de aanbieding).
Weeral wat bijgeleerd.
 
Back
Top