Welke sampler met sequencer?

Octa. Gewoon doorsparen ;)

Extra voordelen: goede fx, beste stepsequencer ooit, goede geluidskwaliteit, looper, handson, uitgebreide midisequencer, prima interne audio editor, p-locks(alles programeerbaar met hardware-knoppen per step, 64 stuks) en zo nog duizend dingen(scenes, microtiming, lfo-designer).

Vergeten nadeel: Pads(trigg-buttons) niet aanslaggevoelig, max 64 steps per pattern.

+1

Heb niet veel hippe technieken in huis, maar dit ding is echt de bom!
 
su 700.. wel t grootste/kleinste K*t ding wat ik ooit heb gehad... wat rond zegt de asx.... BOELIE met de MPC!!! w30 ook leuk ding.maybe roland 750? iig nooit YAMAHA!!! a3000/4000 etc.. su 700 etc... knobs draai je snel aan gort! zal wel snel gaan voor ESX bakkies van korg. imho... die octatrack wel erg DUUR .. maar wel kneiter mooi ding! ik zou ook zeggen... sparen!:mega:
 
@shyftexhales, bedankt voor je info. Ik heb er heel even aan gedacht om er 1 te kopen, ik heb op MP een SU700 gespot voo € 149 in Haarlem, zonder uitbreiding. Maar ik doe het niet, encoders zijn zwak, en ik heb op dit moment weinig zin om de upgrades te zoeken: extra geheugen en een interne SCSI zip drive ter vervanging van de floppy drive, of scsi naar xxx adapter (SD/CF, USB?). Het lijkt me een mooie bak, maar zonder uitbreiding (alleen 4MB) net even te beperkt. En met veel geheugen begint de ellende van lange wachttijd voor laden van samples, ik las dat 64 MB geheugen vol laden 20 minuten duurt via scsi.

Houd ik het toch maar bij mijn Ipad met de Samplelab app: http://samplelabapp.com/ (vind ik zelf een soort van semi-hardware, 1 instrument op 1 device, met touch screen bediening).
 
De Octatrack is veel te duur op dit moment voor mij, een ASR X ziet er wel goed uit en ik hou van Ensoniq, maar weinig real time controls. Zelfde probleem heb ik met de MPC reeks.

De RS-7000 blijft een optie, de SU700 is goedkoop genoeg om gewoon een keer te proberen en weer te verkopen. Korg ESX....kweenie spreekt me minder aan. Ook minder "professionele" specs voor mijn gevoel dan de Yammies en de MPC-achtigen.
 
su 700.. wel t grootste/kleinste K*t ding wat ik ooit heb gehad... wat rond zegt de asx.... BOELIE met de MPC!!! w30 ook leuk ding.maybe roland 750? iig nooit YAMAHA!!! a3000/4000 etc.. su 700 etc... knobs draai je snel aan gort! zal wel snel gaan voor ESX bakkies van korg. imho... die octatrack wel erg DUUR .. maar wel kneiter mooi ding! ik zou ook zeggen... sparen!:mega:

kun je uitleggen wat jij zo slecht aan de su700 vind? de knopjes bij mij doen het gewoon prima hoor!

@raabje

Ik snap wat je bedoeld, ik denk dat ik hem ook op een andere manier gebruik als dat jij hemt wilt gebruiken.
Ik zet die machine aan, zoek wat samples op platen, regel wat drums of dergelijke, maak er een beat van en ik neem het in sporen op naar mijn computer, om er later verder aan te kunnen werken.. ik save ze niet eens op floppy's( heb geen usb drive).

De floppy's gebruik ik alleen om drums en dat soort dingen op te zetten als ik moet optreden, en dan laad ik in een keer 10 floppys in , dat duurt even maar daarna kan je doen en laten wat je wilt tot je klaar bent.
 
je kunt bij de w30 ( opvolger van de s50+romgeluiden extra en ingebouwde sequencer, leest ook s50, s550 en s330 disks en cd-roms), Wel de filter realtime bedienen .
dit dmv toewijzing aftertouch-mid-data , naar filter-cutofffrequentie. die aftertouch data kan je daarna gewoon in je daw "tekenen " of je kan de externe pedaal ( of potmeter daarvan ) toewijzen aan aftertouch...
( tis effe doordenken , maar het werkt prima).
heb zelf een w30, neem aan dat dat truukje ook met de s50 kan.
zou anders voor de w30 gaan, heb je sequencer vast ingebouwd erbij, hoef je niet steeds de software erbij te laden...
zoek er 1 met scsi , ze kosten sowieso geen drol meer, helaas.
 
@shyft: standaard 4MB voor de SU, de Akai MP60 had standaard 750kb, tot 1,5 mb uit te breiden. Dan is 4MB weer heel erg veel. Stuk of 3-4 floppy's laden en het geheugen zit vol. De stap die jij met de PC doet zou ik inderdaad op de SU willen doen, van losse beats en hits e.d. loops maken en daar dan lekker met EFX overheen, als fundament voor mijn andere gear. Ik heb het idee dat ie met 4MB na een paar 4 bar loops al vol zit. Dan is het een hele beperkte machine waar je maar een paar loops in op kan slaan De crux is dat met meer memory het langzame laden begint. Is allemaal wel te doen natuurlijk, state of mind he... En de beperking van zo een machine is nu juist de kracht.

Als ik hem als een poor mans MPC60 beschouw (alleen zonder de grit&dirt, maar ik maak geen hiphop, ik houd het zelf bij Detroit techno) is het best een leuke bak. Geheugenbankjes kosten niet veel meer natuurlijk, en een oude interne scsi zip drive is ook wel te vinden... blijven die encoders over die snel kapot schijnen te gaan. Lastige keuze.

Ik las ergens dat de SU700 een inspiratiebron was voor Ableton, en dat is het eigenlijk ook, een vroege versie van Ableton in een kastje.
 
Bikkel: past de Korg Microsampler ook niet in je rijtje? Zit ook een sequencer in. Kan zowel phrases als noten spelen.

Nadeel is dat er geen ADSR envelop in de structuur ingebouwd zit. En filter is een effect, zit ook niet standaard in de engine (ik heb er geen ervaring mee, misschien zit ik er naast).
 
heb zelf een w30, neem aan dat dat truukje ook met de s50 kan.

Het enige filter dat de S50 heeft is er eentje in de sample-editor. Die wijzigt echt je samples. De aftertouch van de S50 kun je alleen toewijzen aan vibrato, volume of pitch bend. Vandaar dat ik benieuwd was naar de "S50 software uitbreiding" waar je het over had.

Ik heb overigens zelf zowel een W30 als een S50. Inderdaad, ze zijn niks meer waard. Mijn W30 staat al een jaar tegen de muur (ik gebruik de S50 als master, die is net wat lekkerder), maar verkopen heeft weinig zin.
 
@Raabje , 4 mb dat is zeker weinig, maar ik gok dat zon 30 procent van de verkopers het geheugen opgekrikt heeft, ik ben heb er op 2 geboden, waarvan er 1 ook een uitgebreid geheugen heeft voor niet veel duurder, net als mijn eigen.

@Sunny Pendaal , Op de Su700 kan je ook al je effecten realtime aanpassen en naar je potmeters sturen etc ! misschien is het inderdaad een soort old school ableton!
 
MicroSampler heb ik inderdaad over het hoofd gezien, gaat op het lijstje :okdan:
 
MPC als je een apparaat wilt die je aanzet en een half uur later begrijpt zonder een handleiding open te slaan - en dan heb ik er zelfs nog één zonder JJOS, dat schijnt nog sneller en makkelijker werken zijn.
 
Ik zet die machine aan, zoek wat samples op platen, regel wat drums of dergelijke, maak er een beat van en ik neem het in sporen op naar mijn computer, om er later verder aan te kunnen werken.. ik save ze niet eens op floppy's( heb geen usb drive).

.

waarom sample je platen eerst in die SU en niet gelijk in een softsampler ? en dan in je daw de beat maken ? ik zie niet goed wat de meerwaarde is van de omweg om eerst in de su te samplen, en dan daarna de su in een daw op te gaan nemen.
 
@seiko , dit heeft alles met de flow van het werk te maken. ik vind achter een computer zitten beats maken geen gevoel hebben ik vind het eigenlijk niet eens de term beatmaker waardig, ik ben van nature gewend om gitaar te spelen, dus een instrument vast te hebben als ik muziek maak. + het werkt veel sneller allemaal en klinkt sneller goed wat mij betreft.

Oh en ik vind het inspirerend, lekker naast mijn oude stoffige platen.. machines die ik nodig heb aan.. klein sfeer lampje.. dan komen bij mij de hardste sessies eruit!
 
Toch maar een Sampletrak incl. 10 kaartjes van 4MB gekocht, moet nog verstuurd worden.

SU gaat het niet worden met die zwakke encoders, mij te veel risico. Sampletrak lijkt me bij nader inzien toch een leuke stand alone bak. Als ik een paar lekkere loops heb gemaakt wil ik die in de Roland S760 of Akai CD30000XL recorden om vanuit daar te triggeren.
 
Tip voor Zoom Sampletrak gebruikers:

ZMF producer, kan je hier downloaden als je je aanmeld:

http://sampletrak.lefora.com/2009/04/26/sampletrak-files-and-docs-2/

manual: http://sampletrak.lefora.com/2010/01/13/zmf-editor-guidemanual/

Handige tool voor beheer van samples, o.a. inrichten banks en toewijzen aan pads, en sample instellingen (mono/stereo, samplerate). Je kan zelfs 44.1 khz samples inladen, hebben dan een iets hogere pitch.

Programma is nergens anders te vinden, en zonder aanmelden is ie niet te downloaden.
 
Heb een Ensoniq ASR-10 voor je. Qua sound valt hij niet te kloppen. Kun je een mpc wel gerust vergeten. Sequencer is ietsje minder maar toch heel bruikbaar. Hij is in topstaat. Hang hem gewoon aan een externe sequencer.

Vraag er 300 voor + output expander (optioneel) 75 euro

De effecten alleen al zijn super. Dus je krijgt een dikke 16 bit sampler + ensoniq dp4 ingebouwd + sequencer

Amerikaanse bakken hebben karakter, Akai's zijn kurkdroog.

grt!
 
Ik heb de Ensoniq EPS 16 Plus. De voorloper van de ASR-10 dus. De sequencer zou simpel te gebruiken moeten zijn, maar ik heb me er nog nooit in verdiept. Verder vind ik het wel een erg goede sampler.
 
bij het lezen van het topic titel denk ik toch metteen aan deze:

emu_sp1200.jpg


ultra dikke sound, bedieningsgemak gebouwd als een tank en gewoon nog steeds de bruutste bak.. al het ander doet gewoon een beetje onder.
 
Back
Top