Welke sampler met sequencer?

SP-1200, vraag me af of dit nu de ideale sampler is voor de TS.

Lijkt mij een dure bak voor ca. 10 seconden sample tijd. SP heeft de sound (grit) en de swing, lijkt me voor wat percussie en vocals geen must.

En hierbij een bevestiging uit 1e hand, de interne sequencer van de Zoom sampletrak synced niet lekker over midi, loopt een minuutje mee op midi clock en begint dan te driften, zowel bij mijn Q80 sequencer als mijn Roland VS840 recorder. Opnemen van een paar loops op een recorder en daarop verder bewerken is geen probleem, langer "live" laten meelopen op clock dus wel.

En triggeren van sounds en loops via een midi keyboard om het driften te voorkomen gaat ook prima. is bij korte samples sowieso geen probleem, tijd nodig voor indrukken en weer loslaten van een toets is meestal langer dan de duur van de sample. Voor triggeren van loops moet je een noot spelen of intekenen die precies zo langs is als de loop, dus het aantal bars dat de loop duurt.

Resample functie werkt erg handig.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie een hoop suggesties voorbij komen die niet echt veel real-time editmogelijkheden hebben. MPC's en dergelijke, terwijl een Roland MC-909 nog helemaal niet genoemd was.
 
Super topic

Ik heb zelf een esx en hoewel deze supergebruiksvriendelijk is, zitten er ook enkele minpunten aan.

Ik zou sommige zaken anders willen aanpakken. Vooral percussiegewijs maar ook andere geluiden. Basicly wil ik samples in een hardware bak laden (ik moet het vuur niet opnieuw uitvinden...) deze tweaken en dan ook nog sequencen. Veel real-time knoppen.

Eigenlijk een upgrade van de esx als het ware en live bruikbaar.
 
RM1X+ S5000, RM1X blijft een top hardware sequencer
RS7000 is natuurlijk ook een prima ding. Voordeel van de S5k is dat je je sa,ples lekker via Akaisys op een pc kan editen en ondertussen de voordelen van hardware houdt.
 
RM1X+ S5000, RM1X blijft een top hardware sequencer
RS7000 is natuurlijk ook een prima ding. Voordeel van de S5k is dat je je sa,ples lekker via Akaisys op een pc kan editen en ondertussen de voordelen van hardware houdt.

Als je dat overweegt zou ik zeker ook de Z4 (of Z8 ) overwegen. De interface op de sampler zelf is wat minder, maar hij is net even wat moderner in dat hij USB- en IDE-drives ondersteunt, en dat de USB wat stabieler is (mijn S6000 crashte nog wel eens als ik ak.Sys via USB gebruikte terwijl hij samples aan het afspelen was). Daarnaast heeft de Z-serie betere ondersteuning voor realtime tweaken van parameters via CC (wat op de S5/6k nogal beperkt is).

Hou er wel rekening mee dat ak.Sys niet meer ontwikkeld wordt en je mogelijk een probleem hebt met een modern OS.
 
Back
Top