Welke sampler met sequencer?

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.714
Locatie
Utrecht
Ik ben al een tijdje aan het denken over een sampler voor er bij. Ik zoek een sampler die lekker snel werkt, en waar ook een sequencer in zit. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor het samplen van percussie en vocals.

Aan de ene kant zit ik te denken aan een beetje van die vieze deep house achtige beats, dus gefilterde samples van akoestische drums, en aan de andere kant om gesamplede percussie uit een synth mee te samplen zodat ik die synth weer voor andere dingen kan gebruiken.

Ik wil makkelijk real-time kunnen filters en andere parameters zoals LFO snelheid live aan kunnen sturen.

Geluidskwaliteit is belangrijk. Compatibiliteit met PC niet zo.

Ik zat te denken aan:

- SU700
- Korg *tribe
- RS7000
- Een MPC?
- ?
 
Euhm. Ik was vergeten mijn budget te vermelden:

<€500
 
200A 250 HEBJE EEN ENSONIQ ASR X ..
BUILD LIKE A TANK MOOIE FX PROCESSOR ERIN DIEPE FLANGE/ REVERBS
DIKKE SEQUENCER ZEKERS VOOR DRUMS EASY


heb verkocht voor 250 denk dat 200 haalbaar is
:P
 
RS7000 van yamaha?
Akai mpc2k xl met EB16 board
ASR X inderdaad..

Maar ik zou echt doorsparen voor een octatrack, imo koning onder de samplers!

lees nu eiglijk pas datje realtime wil filter en twisten ..denk dat bv die korg spullen esx best ok zijn nie so zeer qa karakter wel veel mb bv
en handson

uw ..machien drum met sampling al eens over nagedacht


bv de asrx zijn meesterlijk mooie sampling machien / denk niet soo heel handson zegmaar
cc controller eraan hangen kan ook;-]
 
RS7000.

Lekker simpel, en nog een huis/tuin/keuken synth/drumdinges erbij.

Nadeeltje is natuurlijk wel dat je SM-kaartje(s) nodig hebt.
 
200A 250 HEBJE EEN ENSONIQ ASR X ..
BUILD LIKE A TANK MOOIE FX PROCESSOR ERIN DIEPE FLANGE/ REVERBS
DIKKE SEQUENCER ZEKERS VOOR DRUMS EASY


heb verkocht voor 250 denk dat 200 haalbaar is
:P

voor zover ik het begrijp ben ik het hier 100% mee eens ;)
 
155 w30 (of minder), of s50 met software uitbreiding
8 uitgangen
 
RS7000 van yamaha?
Akai mpc2k xl met EB16 board
ASR X inderdaad..

Maar ik zou echt doorsparen voor een octatrack, imo koning onder de samplers!

Meen je dat nou echt? Ik veind dat ding er zo gebruiksonvriendelijk uitzien.
 
Meen je dat nou echt? Ik veind dat ding er zo gebruiksonvriendelijk uitzien.

Ook de andere hier al genoemde samplers vereisen wat leerwerk. Verder zou ik heden ten dage echt niet meer met SCSI willen gaan klooien. USB connectie voor uitwisselen van samples is dan wel zo handig.
En voor realtime control is de octatrack (denk ik) ongevenaard.
 
Ook de andere hier al genoemde samplers vereisen wat leerwerk. Verder zou ik heden ten dage echt niet meer met SCSI willen gaan klooien. USB connectie voor uitwisselen van samples is dan wel zo handig.
En voor realtime control is de octatrack (denk ik) ongevenaard.

ik heb er ook 1... tis even doorbyten.. maar daarna heb je wel dikke pret met zo'n ding..
sommige dingen kan je er makkerlijker mee doen als je externe controller heb
(zoals een footswitch voor de looper) maargoed.. dikke pret..

wat nomore ook zegt.. gedoe met scsi en oude memorykaartjes en al dat gemeuk is na een tijdje ook niet echt leuk... en hmm na 10jaar samples importeren en exporteren om er dan patches van te maken.. das leuk.. maar... tis wel ontzettend handig dat je gewoon een .wav in dat ding gooit en er dan de meest vreemde dingen mee kan doen.. wat je alleen niet echt van het ding moet verwachten is:
dat het een sampler is zoals je mc909 of een mpc of een mv8800.. tis allemaal net even anders..
(dus wat dat betreft past het weer heerlijk naast elkaar)

nadelen:
- duur
- weinig polyfonie (in principe heb je maar 8 monofone tracks om je gedoe mee te doen)
- allemaal net even anders hoe de rest werkt..
- soms is het handiger om het externe knoppies te hebben..

voordelen:
-hip
-ontzettend simpel als je maar alle toetsenknoppen-combi`s kan onthouden.. (en dat zijn er een hoop)
- heel snel werken (vergeleken met alle stappen die je moet doorlopen om iets te samplen op je roland gear voordat je kan werken met je sample..)
- erg portable.. (me roland gedoe is te groot.. de alternatieven op de elektribe na, zijn niet gek veel kleiner)
- al vind je het niet leuk als sampler.. heb je een heel duur maar erg grappig programmeerbare midi-aanstuurbaar filter.. (leuk als je glitch wil maken zonder computer)
 
esx is wel leuk, de nieuwe werkt met SD kaarten
 
esx is geluidskwaliteittechnisch gezien niet zo goed. Ik heb er 4 jaar mee gewerkt, ook op het podium (2 sx'n tegelijkertijd).

RS7000 staat wel als een huis en veeeel realtime knoppen.
Goeie sequencer ook.

MPC is ook een optie
 
Octa. Gewoon doorsparen ;)

Extra voordelen: goede fx, beste stepsequencer ooit, goede geluidskwaliteit, looper, handson, uitgebreide midisequencer, prima interne audio editor, p-locks(alles programeerbaar met hardware-knoppen per step, 64 stuks) en zo nog duizend dingen(scenes, microtiming, lfo-designer).

Vergeten nadeel: Pads(trigg-buttons) niet aanslaggevoelig, max 64 steps per pattern.
 
Ook de andere hier al genoemde samplers vereisen wat leerwerk. Verder zou ik heden ten dage echt niet meer met SCSI willen gaan klooien. USB connectie voor uitwisselen van samples is dan wel zo handig.
En voor realtime control is de octatrack (denk ik) ongevenaard.

Ik heb gewoon een card reader in mn mpc hoor, scsi is trouwens nou ook weer niet zo traag als jij het nu voor doet komen, imho.
 
Wat is er zo de shit aan de SU700?

Ik zat zelf te kijken naar een Zoom Sampletrak, mooie hiervan is resample functie, aardige effecten, en gritty sound (met wat fantasie gelijk aan Akai S950, SP1200, MPC60).

Maar dit bakje is niet lekker te syncen aan midi clock (pakt volgens vele berichten op I-net alleen start/stop, en drift dan na een minuutje weg op eigen interne clock), en als module kan je samples alleen extern triggeren met een gate, dus midi noten zo lang als de sample duurt. Dan blijft alleen stand alone sequencen over, en dan vind ik de Zoom te beperkt (4MB geheugen, Smartmedia kaartjes). Sampler op de Ipad zoals Samplelab is dan 100 keer handiger. Gritty sound blijf ik wel interessant vinden.

SU700 lijkt me ook wel wat, als drumsampler en phrase sampler.
 
Wat is er zo de shit aan de SU700?

Ik zat zelf te kijken naar een Zoom Sampletrak, mooie hiervan is resample functie, aardige effecten, en gritty sound (met wat fantasie gelijk aan Akai S950, SP1200, MPC60).

Maar dit bakje is niet lekker te syncen aan midi clock (pakt volgens vele berichten op I-net alleen start/stop, en drift dan na een minuutje weg op eigen interne clock), en als module kan je samples alleen extern triggeren met een gate, dus midi noten zo lang als de sample duurt. Dan blijft alleen stand alone sequencen over, en dan vind ik de Zoom te beperkt (4MB geheugen, Smartmedia kaartjes). Sampler op de Ipad zoals Samplelab is dan 100 keer handiger. Gritty sound blijf ik wel interessant vinden.

SU700 lijkt me ook wel wat, als drumsampler en phrase sampler.

De su700 is gewoon een onderschatte machine naar mijn gevoel. Alles werkt snel en is overzichtelijk, geen onnodige submenu's, leuke extra's ( zoals de ribbon controller voor fx of nep scratches), hij is uit te breiden met Usb en 6 extra uitgangen, en er zit een lading aan effecten op die voor het grootste deel goed klinken en aanpasbaar zijn. Oh met de external midi sync is hij ook super bruikbaar met andere apparaten zoals electribes, mpc's of dergelijke.

+ kijk eens wat een sexy ding het is!
YAMAHA_SU700.JPG


Ohja en je hebt ook LFO+ 3 effecten per track( 40 tracks in totaal! ) en je kan alles automatiseren.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top