Je modulaire setup - Foto's ! -

dat dunne zwarte rack met die witte labeltjes is een 10 kanaal stereo mixer waar alles samenkomt. De 2600 gaat door een Korg AM8000r, De 4 outputs van de Fenixen gaan allemaal weer naar 4x een stereo fx processor ( KSP-8 ) De Portabella gaat standaard door een Fractal Audio Axe FX. OP-1, TR6s, JD-08 en andere synths kan ik inpluggen waar het mij uitkomt zodat ik alle effecten voor alle synths kan gebruiken. Alles wat ik maak sample en bewerk ik uiteindelijk in de MPC Live II. individuele uitgangen naar een andere 8 kanaals mixer met EQ -> Limiter -> Compressor -> en uiteindelijk opnemen met een Tascam DA-3000.
 
Ik heb afgelopen week de 2500 Mix-Sequencer toegevoegd en een Doepfer Quantizer.
Die quantizer maakt het werken met de 1027 sequencer een stuk makkelijker als het om nootwaarden gaat.
Naar aanleiding van deze toevoeging de boel maar weer eens helemaal omgegooid.
Doordat de helft van de 2500 modules in een andere case zat kon ik de 1027 en 1050 niet intern verbinden (kloksignaal), maar nu zit alles in één case.

Overigens heb ik deze twee modules bij Thomann in de winkel gekocht en het bezoeken van hun winkel was toch een aparte ervaring.

P1100775.JPG
 
Hierbij een foto van m'n 'OCD setje' :D Bestaande uit: AJH synth, Doepfer, Inteljel, MakeNoise, MutableInstruments, TipTop, Xaoc in een Ginko Case.

Nog steeds een beetje zoeken, m'n eerste modular wat dat betreft. Hoop er meer mee te doen dan ik tot dusver heb gedaan (midden in verhuizing momenteel), maar het is een beest!

Mooie foto's allemaal hier! @tom32, wat een kleurrijk geheel, erg mooi die B-2500's.
 

Attachments

  • Modular.jpg
    Modular.jpg
    159,7 KB · Bekeken: 200
@Sander02 Dank je!
Jouw set mag er ook zijn.

Ik ben erg blij met de 2500 modules. Er valt nog genoeg aan te ontdekken, het ontbreekt me alleen aan de nodige tijd op het moment....helaas.
Ik wil de laatste twee modules er nog in hebben en dan ga ik eens goed nadenken en rondkijken waarmee ik de gaten ga opvullen.
Ik heb een tijdje de cr8audio West Pest overwogen om op die manier een klein beetje kennis te maken met West Coast synthese, maar met de Enigma die Behringer voornemens is uit te brengen spreekt mij meer aan.
Voorlopig ben ik nog steeds heel tevreden met wat ik heb en ben ik nog lang niet uitgespeeld met de huidige constellatie.

Omdat het gebouw waarin ik woon binnenkort wordt verduurzaamt staat er een flinke renovatie op stapel waarbij helaas een deel van mijn studio tijdelijk het veld zal moeten ruimen. Dat leek mij een goed moment om eens te kijken naar wat ik kan veranderen in mijn hok. Met de aanschaf van nog een Japsers rack kan ik alles weer fatsoenlijk en werkbaar kwijt. Ik heb ook gekeken naar mogelijkheden om mijn modulair uit te breiden, maar heb uiteindelijk besloten om dat niet te doen.
Ik verlies mezelf nu soms al bijna in de mogelijkheden die mijn studio mij biedt, dus het is wel mooi zo.
Als er iets nieuws komt, moet er iets ouds weg en dat geldt ook voor m'n modular.
Als de klus over een paar maanden achter de rug is verwacht ik weer eens echt de tijd en rust te hebben om er weer eens diep in te duiken.
 
Zomaar iets dat me opvalt, heb een pagina of 30 gekeken en heb nog geen enkele FrapTools module bij iemand gezien (kan me vergissen). Los van de hoge prijs, lijken het me supergoeie modules.

Zijn er ook mensen met een FrapTools set?
 
Mijn Eurorackje is zo'n 3 jaar ongewijzigd geweest, maar door de release van de Make Noise XPO heb ik 'm toch een klein beetje aangepast. Niet-Make Noise modules Basimilus Iteritas Alter en (1 van de 2) Disting moesten het veld ruimen en ik heb mijn 2 MN Rosie's vervangen door 2 XOH's (want smaller). Met dank aan ModularSynthesizers.nl was gisteren het laatste puzzelstukje (de XPO) binnen en op zijn plek gedaan:

IMG_8167.jpg


Ik kan niet echt de omgeving er bij laten zien want ik zit nog steeds tussen de pakken isolatiemateriaal, gipsplaten en houten vloerdelen. Dit systeem is naast mijn DAW eigenlijk het enige wat ik heb opgezet, de rest zit nog in dozen. Maar er gloort licht aan het eind van de tunnel; de kleinste zolderkamer is bijna af en dan gaan we de grote zolderkamer onder handen nemen.
Gisteren al even met de XPO gespeeld, erg leuke module. Ik hoop maar dat Make Noise voorlopig niks nieuws meer uitbrengt. :D
 
Ik heb afgelopen week de 2500 Mix-Sequencer toegevoegd en een Doepfer Quantizer.
Die quantizer maakt het werken met de 1027 sequencer een stuk makkelijker als het om nootwaarden gaat.
Naar aanleiding van deze toevoeging de boel maar weer eens helemaal omgegooid.
Doordat de helft van de 2500 modules in een andere case zat kon ik de 1027 en 1050 niet intern verbinden (kloksignaal), maar nu zit alles in één case.
Tom, die 2 Gogo racks zitten netjes in die kast.
Heb je iets op maat laten maken of zo of kwam het precies zo uit?
 
Heb je iets op maat laten maken of zo of kwam het precies zo uit?

Het is een doe-het-zelf projectje van me.
Mijn eerste vingeroefeningen met de nieuwe cirkelzaag.

In mijn zoektocht naar een kast bleek de Eurorack-Go al snel een gunstige keuze te zijn.
Toen ik overwoog er twee te kopen ontstond het idee voor een omhullende kast.
Ik wilde dat mijn KB37 daar goed onder paste en tevens een plankje voor de Doepfer ribbon controller.
Na het nodige teken- en zaagwerk kwam dit eruit.

go.png
119664386_1871358173006612_4925176827017545692_n.jpg
 
hoe heb je de zijkanten gezaagd want dat gaat niet met de cirkelzaag?

Zo secuur mogelijk met een decoupeerzaag.
Ik heb een hekel aan decoupeerzagen. Ik vind het alleen geschikt voor grof- en sloopwerk en de zaagjes trekken altijd schuin.
In dit geval een kort dik zaagblad genomen en tergend traag, al zaagsel wegblazend de lijntjes gevolgd.
Daarna schuren en nog eens schuren.
Het is niet perfect, maar netjes genoeg.
 
Ik heb lange tijd met al m'n spul boven op een kamertje gezeten. De laatste jaren trok het echter steeds minder om er bezig te zijn. De drempel om opgesloten in dat kamertje te zitten werd steeds groter. Dus heb ik mijn schoonzoon gevraagd een meubel te bouwen wat ik in de huiskamer kon plaatsen. Samen met hem ontworpen, samen met hem gebouwd. Dus nu ben ik beneden gesetteld en is het tijd om het te showen. Het is geen volledig modulaire setup, alleen het middelste deel. Ik ben er reuze blij mee. Eindelijk trekt het weer eens om te pielen met dat spul.
 

Attachments

  • IMG_8104.jpeg
    IMG_8104.jpeg
    211,6 KB · Bekeken: 173
Back
Top