Je modulaire setup - Foto's ! -

Het is inderdaad wel verleidelijk allemaal, maar dat zijn gewone synths ook.
100% waar. Maar met dat verschil dat ik met één synth een 'afgerond' iets heb.
(meestal)
En dan heb ik iets waarvan ik kan zeggen : dit moet ik eerst goed doorgronden en helemaal uitmelken voordat ik verder 'mag'.
En bij modular zijn dat losse blokken die je kunt vervangen, waardoor (denk ik) de drempel lager is om weer iets nieuws te proberen.

Maar je hebt zeker een punt.....

Mijn modulaire setup is na de eerste GAS-rijke periode al zo'n 2 1/2 jaar ongewijzigd. Het wordt dan ook meer een instrument dan een verzameling onderdelen. Je weet dan waar wat zit en de moeilijkere modules heb je dan ook meer doorgrond. Want zeker bij de complexere modules is het verleidelijk om ze weer weg te doen als ze niet direct het resultaat geven wat je wil en het volgende glimmende object te nemen. Ik heb een aantal modules in mijn setup die ik op basis van die gedachte eigenlijk al weg had moeten doen. Maar ben blij dat ik dat toch niet gedaan heb.
Ik heb tot dusver alleen de MPC weer teruggestuurd, omdat die niet kon waarvoor ik hem 'mocht' houden.
Oh ja en een reverb pedaaltje wat te veel resoneerde op de Subsequent.
En eigenlijk wil ik eerst 50 projecten afronden voor ik afscheid neem van een apparaat.
Die regel heb ik met de MPC gebroken, omdat ik mezelf moest beschermen. Het is zo'n cool apparaat dat ik daar helemaal in zou verzuipen qua tijd. En dan had ik eigenlijk gewoon 85% wat ik al had, maar dan in een andere box.
Pijn in m'n hart, dat wel.

Enfin, back on topic, ik kan er erg van genieten wat hier gedeeld wordt.
En het bevestigt mijn zelfopgelegde bescherming (ik ga niet met modulair beginnen)
 
Ik zou niet kunnen stoppen met modules kopen.....
Nou, op een gegeven moment zit de case gewoon vol. ;)
Ruimte voor meer cases heb ik niet, dus dan wordt het een kwestie van iets weg, iets erbij.
Aangezien ik niet zo heel snel dingen eruit gooi denk ik dat vol is vol redelijk opgaat straks.

Bovendien werkt dat voor mij ook niet zo.
Ik leer stukje bij beetje mijn setup kennen en met telkens mutaties kan ik elke keer opnieuw beginnen.
Ik wil nog de drie resterende 2500 modules en dan heb ik nog wel vaag in mijn hoofd wat ik misschien nog zou willen, maar dat heeft geen haast en op die manier houd ik de ruimte nog even vrij voor interessantere zaken die er misschien nog komen.

Leuk vind ik het nog steeds wel.
Ik heb gisteren de sequencer module erin gezet en dan zit je weer tot in de nacht te pielen als je niet uitkijkt.
Muzikaal niet zo interessant qua resultaat, maar toch weer een paar uur aangenaam aan knopjes zitten draaien.
 
Nou, op een gegeven moment zit de case gewoon vol. ;)
Ruimte voor meer cases heb ik niet, dus dan wordt het een kwestie van iets weg, iets erbij.
Aangezien ik niet zo heel snel dingen eruit gooi denk ik dat vol is vol redelijk opgaat straks.

Bovendien werkt dat voor mij ook niet zo.
Ik leer stukje bij beetje mijn setup kennen en met telkens mutaties kan ik elke keer opnieuw beginnen.
Ik wil nog de drie resterende 2500 modules en dan heb ik nog wel vaag in mijn hoofd wat ik misschien nog zou willen, maar dat heeft geen haast en op die manier houd ik de ruimte nog even vrij voor interessantere zaken die er misschien nog komen.

Leuk vind ik het nog steeds wel.
Ik heb gisteren de sequencer module erin gezet en dan zit je weer tot in de nacht te pielen als je niet uitkijkt.
Muzikaal niet zo interessant qua resultaat, maar toch weer een paar uur aangenaam aan knopjes zitten draaien.
Ja, ik begrijp het.
Ook hier zul je vroeg of laat 'bij zinnen' komen (budget, tijd en ruimte zijn bij mij sowieso beperkt, dus daar moeten we 'het' gewoon mee doen).
En echt diep duiken in een bepaald instrument geeft mij uiteindelijk meer voldoening, maar het lijkt me lastiger bij modulair om m'n gas in te houden, omdat het kleinere brokjes zijn.
 
Gisteren voor het eerst een modulaire opstelling gehad met de Swarm & Dust Collector.

IMG_20220201_224050_141.jpg
 
Gisteren voor het eerst een modulaire opstelling gehad met de Swarm & Dust Collector.

Bekijk bijlage 3820203
Helemaal Hainbach-approved! Mooie set hoor. Die dust collector lijkt me wel echt een heel fijn apparaat ook. Is 't wat?
Ik zal als het weer een beetje opgeruimd is een foto van mn semi-modulaire hoekje plaatsen (enige hainbach approved apparaat tot zoverre is hier is de Koma Field Kit FX)
 
Helemaal Hainbach-approved! Mooie set hoor. Die dust collector lijkt me wel echt een heel fijn apparaat ook. Is 't wat?
Ik zal als het weer een beetje opgeruimd is een foto van mn semi-modulaire hoekje plaatsen (enige hainbach approved apparaat tot zoverre is hier is de Koma Field Kit FX)
Thanks! Ik zag beide voor het eerst in dit filmpje. Werd verliefd op de Swarm en de Collector is cool voor erbij. Heeft een goede klank, de doorgelusde Tape FX smeert het goed dicht. Kan de Swarm wel hebben, want die is af en toe té digitaal hard/kil, dus goede combo. Maar de Collector kan ook zelf moduleren dmv de Delay Madness knop in te drukken. En de Swarm is een zeer apart en ruig apparaat met veel sonische twists. Leuq speelgoed allemaal.
 
Dit is ongeveer mn droom setup geloof ik. Niet mijlenver weg van wat ik heb -> Grandmother en 3tier rack met modules van MI, Dreadbox en nog wat andere zaken.
Ben je overgestapt van de grandmother en zoja hoe bevalt de overstap? Ik lees vrij veel online dat mensen de directheid van de grandmother preferen boven de matriarch.
Maar de Matriarch lijkt me wel ultiem. Stiekem aan het plannen om beide te hebben, na de grandmother merk ik dat ik heel veel synths een stuk saaier ben gaan vinden
 
Wauw, ziet er fantastisch én ergonomisch uit zo. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal samen klinkt. En hoe je dit allemaal aan elkaar knoopt, ik zie niet echt een mixer of een patchbay op de foto. Gaat het naar een geluidskaart met veel ingangen?
 
Back
Top