Roland fantom G omruilen voor Motif xs? + optimale gear

Royoz

Stamgast
Lid sinds
4 oktober 2008
Berichten
163
Hallo,
ik heb een paar dagen terug in:"Welke synth moet ik kiezen" een post gedaan. Nog geen reactie gehad. Dus was zo brutaal om het hier even te plaatsen. Ook omdat ik met een ingewikkelde puzzel zit:

Ik speel in een coverband met een zeer gevarieerd repertoire, dance/rock/pop/bruiloft nummers/accordeonmuziek/alle bekende covers die er zijn etc etc.

Ik ben in bezit van:
* Roland fantom G7
* Yamaha PSR S900 (keyboard)
* Roland AX synth (keytar) --> speel er nu nog weinig mee.
(* Korg triton LE61, niet in gebruik)

Nu zit ik te denken over het volgende:

Mijn Roland fantom G7 omruilen met Yamaha Motif XS7. Ik vind de orgels van Fantom niet goed genoeg. Ik heb instructiefilmpjes gezien van de Motif, dat je rotatie er wat geavanceerder en mooier in kunt draaien, dan met mijn drawbar en S knoppen van de fantom. Hiermee hoop ik mijn Yamaha PSR S900 overbodig te kunnen maken

De drawbar en organ sounds van de G7 vind ik erg tegenvallen.
Even als de blazers. Ook de ARX expansion van de Roland vind ik niet kunnen tippen
aan mijn yamaha PSR S900 (vooral de sax dan die ik gebruik)

Probleem: het gebruiksgemak van de Roland G7 vind ik fantastisch!!
1 druk op de knop en een nieuwe preset met andere layers.
Is er met de Yamaha Motif XS ook mogelijk om SNEL van presets te veranderen in een
live optreden?

Wat is jullie advies?

Omruilen of Roland G7 en PSR S900 verkopen en gaan voor ik noem maar wat de Roland Jupiter 80? Of juist heeel wat anders??

Ik zou er erg blij zijn met reacties en om verder mijn wens; de perfecte gear om mijn situatie te realiseren!!

gr. Roy
 
For live is er niks handigers als een Fanton G. Erg handig en snel te editten. Ik heb zelf ook een G7 gebruikt onstage.

Wat je kan overwegen is een laptop gebruiken en dan VB3 erop en midi en audio via de USB kabel. Werkt perfect met een G7! Gewoon laptop met software starten, scherm dichtklappen en wegleggen. Alles te bestuen via je G7. Daarnaast kun je natuurlijk nog andere VSTi's gebruiken. Dit werkt echt perfect met een Fantom G en is erg handig. Ik heb zelf ook met de Moti gewerkt. Deze is op sommige gebieden beter den da G maar de Matsremode die je dan live zou moeten gebruiken is een drama ten opzichte van de FG. Het werkt allemaal wel hoor maar als je eenmaal verwend bent met de FG......
 
Bedankt voor je reactie Jansen!
Ik kon werkelijk niet kiezen, Maar heb de Fantom G gewoon gehouden, en er een Yamaha Motif XS7 bij gekocht. Veel zullen dit waarschijnlijk niet hebben gedaan. Maar vind de Vocoder die de Motif heeft erg vet, + betere blazers, orgels etc. En het gebruiksgemak van de Roland is top!

Ik ga met beide optreden. Ook ga ik eens met beide stoeien om een paar stoere dance/trance/house tracks et maken. Just for fun & hobby! Heb hier alleen nog geen kaas van gegeten. Ik heb een aantal melodieën, akkoorden en arpegioters waarmee ik dat wil uitwerken.

Weet iemand misschien een soort van basisuitleg hierover betreffende de Fantom G7 en Motif XS7?
Of is het doorspitten van beide handleidingen genoeg?

Gr. Roy
 
Back
Top