Eerste Tech house track

DJ Jarno

Ingeburgerd
Lid sinds
29 september 2010
Berichten
57
Aangezien ik sinds een klein jaar produceer heb ik nog geen favoriete stijl gevonden. Hierbij mijn nieuwe Tech House track. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
http://soundcloud.com/dj-wayland/wayland-preview-new-track
 
Ik zou dit thuis niet snel luisteren, simpelweg omdat het mijn smaak niet is. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal wel heel lekker klinkt! :okdan: Ik betrapte me erop dat ik stiekem met mijn rechtervoet zat mee te tikken.
 
Niet slecht als je nog niet lang produceert, mist wel wat variatie. Lijkt mij ook vooral gebaseerd op een paar samples, of heb je ook (VST)synths gebruikt ? Ik vind het melodietje (vanaf 1.30) klankmatig niet echt geslaagd (voor mij bijna op het irritante af).
Met in het achterhoofd dat je nog niet lang bezig bent, is de mix wel ok (er is niks dat overdreven hard staat tov de rest) en heb je er ook al een opbouw in gestoken, dus da's zeker wel positief.
Ik weet niet of je een 'favoriete stijl' moet zoeken...bij mij ging het omgekeerd : ik vond techno goed, en dat is wat ik zelf ben beginnen te maken.
Beginnen 'produceren' zonder te weten welke stijl je tof vind vind ik een beetje bizar, je weet toch wat je zelf goed vind ? Of ga je nu alle bestaande stijlen afgaan en dan bekijken wat het beste bij je past ?
 
Ik vind dit ten eerste geen tech-house.

ten tweede, baslijn is saai, je percussie is saai, melodietje is scherp en past er niet bij. Het is allemaal zo verschrikkelijk kaal. Leuk voor een bejaardendisco ofzo, lekker met die rolstoelen heen en weer wiegen.
 
Ik vind dit ten eerste geen tech-house.

ten tweede, baslijn is saai, je percussie is saai, melodietje is scherp en past er niet bij. Het is allemaal zo verschrikkelijk kaal. Leuk voor een bejaardendisco ofzo, lekker met die rolstoelen heen en weer wiegen.

ok, zo kan je't ook stellen :-)

maar herinner jij je nog je eerste tracks die je maakte en waar je o zo fier op was ?
ik wel en veel beter dan dit was dit -achteraf bekeken- nu ook weer niet.

Ik neem in mijn 'waardering' ook mee of iemand al lang bezig is of niet, voor een beginner vind ik dit nog wel ok : er zit kop en staart aan en de mix is nog ok, zaken die van de meeste beginnerstracks écht niet kunnen gezegd worden.
Ik vind dit van een niveau dat je nog niet direct moet zeggen : jij hebt hier geen talent voor en stopt er beter mee.
Als dit de output zou zijn van 'ik produceer al 5 jaar en dit is mn nieuwste track', tja, dan zou ik ook wel lachen ;-)
 
maar herinner jij je nog je eerste tracks die je maakte en waar je o zo fier op was ?
ik wel en veel beter dan dit was dit -achteraf bekeken- nu ook weer niet.
Die plempte ik niet op forums, na het productie proces en vergelijking hoorde ik dat mijn bagger ook bagger was.
Ik vind dit van een niveau dat je nog niet direct moet zeggen : jij hebt hier geen talent voor en stopt er beter mee.
Dat probeer ik ook niet te zeggen, ik zeg dat het saai is en probeer indirect te zeggen dat het nog veel meer opgeleukt kan worden.
Ik zeg gewoon waar het op staat, ik ben hier niet om mensen te stimuleren, want dat moet volledig uit jezelf komen, anders gaat het toch niet lukken. En ik denk ook dat recht toe recht aan (beetje hard) zijn beter helpt dan mensen te laten leven onder de illusie dat hun track toch misschien wel leuk is (omdat het anders gemeen is).
 
Die plempte ik niet op forums, na het productie proces en vergelijking hoorde ik dat mijn bagger ook bagger was.

.

Hier heb je gelijk in ...
Toen ik begon met produceren , viel er niet op het internet te plempen : je kon enkel cassetjes ronddelen :-)
Tegenwoordig zet iedereen die drie samples in een sequencer na mekaar afspeelt, dit op soundcloud al nieuwe 'productie' , tja
 
'k Vond tot en met 1:14 wel een aardig begin, daarna is 't niet echt meer mijn stijl.

Met veel nummers vind ik het om zo tijdens de koffie te luisteren niet zo, maar als je het op 'n leuk feest hoort via P.A. dan is het echt wel gaaf. Ik denk dat dat met dit nummer ook wel een beetje is.
 
Ik vind dit ten eerste geen tech-house.

ten tweede, baslijn is saai, je percussie is saai, melodietje is scherp en past er niet bij. Het is allemaal zo verschrikkelijk kaal. Leuk voor een bejaardendisco ofzo, lekker met die rolstoelen heen en weer wiegen.

Zoek de verschillen:

A. Baslijn is saai
B. Je zou wat meer variatie in je baslijn kunnen aanbrengen

A. Percussie is saai
B. Idem

A. Het is allemaal zo verschrikkelijk kaal
B. Het geheel kun je wat interessanter maken door...

C'est le tone qui fait la musique. Een track posten (of op het web plempen) hier op het forum heeft niet alleen als doel je kunsten te tonen en "Ooh's" en "Aah's" in ontvangst te nemen. Het heeft ook een leerfunctie. Zeker jij, met jouw kennis en kunde, zou daarin een belangrijke bijdrage kunnen leveren.

Ik snap dat je niet op deze aardkloot rondloopt om beginnende producers te stimuleren. Maar als je toch de moeite neemt om te reageren, zou je ook constructieve feedback kunnen geven. Zelf zou ik daar in elk geval heel veel aan hebben. :peukie:
 
Hier heb je gelijk in ...
Toen ik begon met produceren , viel er niet op het internet te plempen : je kon enkel cassetjes ronddelen :-)
Tegenwoordig zet iedereen die drie samples in een sequencer na mekaar afspeelt, dit op soundcloud al nieuwe 'productie' , tja

:D herkenbaar.. (jouw ervaring dus he.. niet dat ik mijn 3-sample-igge loop creaties op soundcloud plant.. die gooi ik in het kutnummer-topic :dubbel: )
 
Aangezien ik sinds een klein jaar produceer
dan kan je vanaf nu muziek gaan maken...
Hierbij mijn nieuwe Tech House track. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
is dit wel de stijl de je wil maken? ...of... is dit wel de stijl die je kan maken?
het klinkt zo vreselijk als "dit en dit moet er in zitten want anders klinkt het niet zus ende zo"...
ik vind het wat in de categorie 'Raphie' vallen... maar erm, vooral doorgaan en blijven oefenen!

k'ben dan ook niet echt een liefhebber van die blote billen *psst PAP psst... psst PAP psst...* beats...
 
Laatst gewijzigd:
De track klinkt in mijn oren was saai.. er mist 'drive'. Dat basje is te saai ingespeeld.. ik hoor steeds dezelfde noten, geen melodie ofzo, er zit teveel stilte tussen de noten, ik zou hem wat dynamischer inspelen..
Ik vind dat aanzwellende stukje op 01:16 dat moet leiden naar 'iets vets' niet passen.. Het klinkt zo Afrojack'erig, past iig niet in een techhouse plaat...

Maar goed, je bent beginner.. ik vind het al heel wat dat je een track hier post - dus.. ga door..
Maak gewoon muziek met je hart en waar je achter staat..
En ja, 'eigenljk vind het zelf niks maar ik kan niet anders want als ik het niet doe tel ik gewoon niet mee in de scene' praatjes zijn idd onzin :-)
 
Yo, DJ Jarno

Kritieken hierboven kan ik me wel in vinden, maar je moet vooral lekker tracks blijven maken.. en luisteren naar dingen die je vet vind en er van leren.

Er zit echt wel muziek in, alleen het moet er allemaal nog wat meer uitkomen! Succes
 
ik herken het wel dit klinkt beetje als kant en klare wavjes uit een samplebank van korg voor de microsampler
maar dat is inherent aan de muziekstijl...

gewoon doorgaan :okdan:
 
Constructieve feedback kan je krijgen als ik ergens enthousiast van wordt. En die enthousiasme moet van beide kanten komen en dat hoor ik in deze track niet.

Seiko heeft een punt maar ik moet me aansluiten bij Snelkook.
Ikzelf heb mensen steeds gevraagd om in hun beoordeling vooral geen blad voor de mond te nemen en te zeggen waar het op staat.

Dat is (meestal) de beste manier om snel en doeltreffend progressie te maken.

Dus helaas pindakaas : Deze track is inderdaad saai, maar die kritiek betekent vooral blijven oefenen !
 
Ik zit me net te bedenken dat ik er wel een mening over kan hebben, maar dat het belangrijker is wat TS er zelf van vindt. En die heb ik al twee dagen niet meer gezien :)
 
Hmm... Ik heb de track nie gehoord omdat of de link dood is of hij nie meer op sc staat, want ik kan hem nie vinden en nie afspelen vanuit sf maar sc links kan ik helemaal nie afspelen via sf dusja..

Maar dat terzijde techno en techhouse enzo is muziek die rond de 6 min of langer liggen meestal.
Loopen is één van de belangrijkste factoren maar niet continu dezelfde beat en bassline en melody, om de zoveel wa variatie maar wat je ook kan doen net als de swedish house mafia is achtergrond synths/melody'en laten spelen maar dan industrial achtig.. Kijk maar is op yt naar de video hoe ze ONE maken, eigenlijk heel simpel.. Men nemen een kick, maakt in de piano roll een heel dun blokje en zet er heel veul achter elkaar en voila u hebt een bass :-p
Dit soort taferelen kun je ook met techno en techhouse doen.. Men nemen een 303 en zet 1 als bassline.. 1 als lead.. Men nemen 2 sylenth's 1. Pan 1 naar links een beetje, veul effecten er over heene en doe dit hetzelfde voor de andere kant maar dan een octaaf hoger dus een in de 7 range en andere in de 8 range, lead in de 5-6 range en bassline in de 3-4 range en zorg dat de melody lijnen groovy maar dark en minor zijn, ook zorgt u ervoor dat de melody lijnen ietsje van elkaar verschillen. 4x4 kick loop erbij clap, cymbals, hats erbij, percussion erbij. gooi overal wa phasers en reverb en flangers enzo overheen, dist erover hene.. Genoeg laag in alles en hoog natuulk ook. Zet er een aparte 303 op de achtergrond of ander lead in die steeds omhoog gaat.. + wa risers en wa noise af en toe.. Af en toe een break en af en toe de kick wegnemen. En tegen het einde de big rising break en dan de finale.. En voila u heeft zojuist techno alla swedish house mafia gemaakt :-p En heel veel vragen aan mensen op sf..

Gewoon elke dag maken maken en nog is maken...

Wa heb ik nou net gezeet??
O ja ik zelf doe moar wa :-p
 
Laatst gewijzigd:
Tja, het klinkt allemaal braafjes. De grootste pluspunt is je structuur, het verloopt allemaal vlotjes. Met die stijl zit je echter met een probleem (hoe ze dit ook noemen tegenwoordig, voor mij valt dit onder 'dance' en daarmee basta) 3 kwart van deze planeet maakt gelijkaardige tracks - dat geroffel met een pitch rising sound erachter, die zachte bliep geluidjes... Ik bedoel maar, dit is allemaal zeer trendy en hip.

En daar is eigenlijk niks mis mee want voor het grote deel van de mensen die op een party komen (in die stijl van muziek wel te verstaan) is deze track beslist leuk genoeg.
Dat is ook de ironie van de zaak, in deze stijl van muziek is het eerder 'wie je kent dan wat je kan'.

Dus ja hoor, leuke track (niet mijn ding maar dat doet er niet toe). Geef deze af om te masteren en die gaan wel zorgen dat je kick, bas en andere geluiden genoeg substantie en loudness (:D) krijgen.

Succes!
 
Back
Top