Progressive track

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
ook maar weer eens een progressive track opgepakt die ik al een tijdje had liggen
nog niet klaar, dus WIP, maar qua sound design ben ik er wel zo'n beetje

Owh ja je hoor de Mbase op kick en tempest op percussie
pad is JP, lead is P08 bass is Voyager en arp is Slim Phatty
 
ja, virus, jp-8080, voyager, phatty, tempest, P08 en Mbase
reverb is lexicon PCM91 en delay is Cubase tap delay zit verder geen VSTi bij
 
Die BREAK :halleluja

Doet mij aan Tiesto's beste album denken, zn begin tijd. Afmaken, 8 tracks maken lekkere album zegmaar, vette shizzle :okdan:
 
ik krijg deadmau5 vibes door! nog net geen kippenvel, maar die kan zeker komen als je hem wat meer laat spuiten.

HEEL netjes JJ!
 
Je bent vooruit gegaan de laatste tijd, vond hem ook lekker klinken, niets om toe te voegen (tot nu toe :D)
 
Een lekker nummer met een heerlijke opbouw, hier hou ik wel van!
Wel zou ik nog meer aan dacht aan de beats besteden, er kan meer groove en variatie in.
 
ja klopt, ff 4 maten beat doorgekopieerd, moet ik nog mee aan slag, is idd nu allemaal gelijk :D
Voor de rest klinkt hoopvol, is i.d.d. beetje deadmau5 achtige vibe, vanmiddag verder uitwerken.
 
ik sluit me hierbij aan ! Vette shit !
 
klinkt goed, eindelijk heb je niet zo'n gaar akkoorden schematje eraan gehangen maar lekker w at monotoner en daardoor meteen dieper.... alleen nu komt het lastige stuk, hoe gaat ie verder....

Geen trance zooi van maken he! :)
 
denk dat ik er wel bijna ben, track van 9min geworden, percussie aangepast en wat kleine fx

FF stukkie uit het midden......
 
zijn 2 hats (hoog en laag) die om en om spelen. ;) even verder zit de ride en open hh keurig in midden.
 
Mooie sounds zo samen hoor! Wat dat betreft sluit ik me bij de rest aan.

Alleen die kick we hadden het er toevallig eerder vandaag over ... ik hoor hem alleen in het mid en hoog ... ik hoor hem niet in het laag. De power moet er nog in! Denk dat het 1 aan je kick ligt en 2 aan het feit dat er nog teveel laag in je synths zitten. Maar dat is waarschijnlijk omdat je aan het compenseren bent. Ruimte maken voor je bassline en je kick ;) In je bassline ruimte maken voor je kick en een kick met laag layeren :)

Ik zal eens nu even kijken of ik een kick voor je kan layeren en zal hem je toe mailen. Echter lukt het me ook niet altijd en dan wacht ik tot een dag later ... als ik het geduld weer heb. Want dat heb je zeker nodig om goed te layeren. Luisteren proberen passen en meten.
 
klopt, het laag zit er wel in maar meer rond de 60hz, niet die 120hz tick.
heb je layers ontvangen zal eens kijken wat voor freq je bedoelt.
De bassline is enkel m'n Voyager ook deze zit weer heel laag, zat hier nog mee te twijfelen om deze misschien octaafje hoger te doen, maar nu heeft die echt een lekkere lage rumbble anders word het weer zo'n tech house achtige bass.

Ga vandaag nog wel ff stoeien, maar wil de track niet te ver overhoop trekken, manco van mij is namelijk dat er anders eind van de dag weer een totaal nieuwe track staat ;)
 
Meestal als een track zo goed als staat word het heel lastig om een kick te veranderen ook omdat de rest van je track is afgestemd op die vorige kick. Maar dan komen ze me zelf goed van pas ... nr 3 komt nu wel goed op me over de volgende morgen :) Je zou die kick ook eens naast een kick die je zelf zou selecteren om te kijken wat het verschil is!

Hoeveel laag filter/eq je nu uit je bassline?
 
ik gebruik op de Voyager alleen de low cut filter, aan de onderkant gaat er niks uit, het is dus in deze track een enkelvoudige bassline die het werk doet. In andere tracks layer ik regelmatig, sinewave bass voor sub en wat hogere saw bass voor de hoorbare bass, welke ik dan natuurlijk cut,

In deze track zitten alle overige synths boven de 150hz, verder ga ik ook niet omhoog omdat de plucks nu lekkere body hebben en een beetje "brullen" als het filter opengaat, dat vind ik lekker en belangrijker dan de bassline die iets promimenter doorkomt. ga ik hoger dan worden de plucks dunner en dat wil ik niet.

In deze track hebben de plucks dus stiekem ook een beetje de functie van hoge bassline.
verder drijf ik steeds meer weg van te processed sounds. Het mag allemaal wel weer wat "organischer" niet te "geslepen" Ik ga straks nog ff passen en meten
 
Op m'n laatste tracks filter/eq ik met een highpass minstens 170Hz van de bassline weg in sommige gevallen zelfs 230.

Volume aanpassen is dan wel noodzakelijk :P
 
Back
Top