Welke gitaar-plugins zijn er tegenwoordig zoal ?

CJ75

Using keys to open doors
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
431
Locatie
Tussen Den Haag en Leiden :-)
Hi allemaal,

de vraag in het onderwerp spreekt voor zich ;)

Ik heb het in ieder geval over een gitaar-simulator, via midi-keys aan te sturen. Onderwerp heeft momenteel geen haast, maar ben wel benieuwd naar reacties. (Op zich wel gitaar-spelende vrienden die zeker wel willen inspelen, maar je kan je denk ik wel voorstellen dat het qua planning en creativiteits-moment niet altijd even makkelijk loopt)

Wat zoek ik:
- Een tool om (ook zelf te maken) gitaar-grooves a la arpeggiator middels akkoorden te laten spelen

- Niet alleen akoestische,, maar ook electrische gitaar

- Qua stijl zal ik het voornamelijk voor lounge en (smooth)-jazz willen gebruiken

- Behalve akkoorden uiteraard ook iets om mooi mee te soleren.

- In ieder geval gitaargeluiden die beter klinken dan uit bijv. Roland Fantom / Yamaha Motif series

Wat heb ik al gezocht:
Op internet uiteraard naar info/demo's gezocht en op de een of andere manier kom ik qua keuze steeds uit bij RealGuitar van MusicLab. Ik lees hierover dat deze voornamelijk of alleen maar akoestische gitaarsounds heeft (?) .

Maar goed, ik denk dat ik niet goed genoeg zoek en kijk ik over dingen heen, en hoop dat jullie wellicht nog suggesties hebben. :okdan:

Thanks,

CJ
 
Musiclab RealSTRAT - is prima, altijd wel een beetje metalig.
Native Instruments - Scarbee funk guitar is wel goed, beetje vage interface.
 
Hi Niels en Tactic,

heel erg bedankt voor jullie suggesties.

heb ze bekeken en beluisterd en klinkt helemaal niet verkeerd !

Is het nou zo dat er eigenlijk weinig (of zelfs geen ?) gitaar-plugins zijn die ook goed focussen op de gitaar als solo-instrument ?

Volgens mij is het meeste toch wel groove - georienteerd. En als het om 'nekele' snaren gaat dan zie ik veelal de toepassing m.b.t. mute/tokkel gitaar.
 
Hallo
En er zijnook nog de virtual guitar plugs van steinnberg, niet meer te koop maar 2e hands op mp soms nog wel eens te koop.
Voor kant en klare rifjes heb ik nog geen vervanger gevonden, die van musiclab is ook leuk maar ik vind die van steinberg-wizzoo beter .
Ook halionsonic bevat kant en klare gitaar rifs

Groet Jan
 
Back
Top