Tja......

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Je hoort een P08 met een klein beetje ValhallaMod, samen met een JP-8080, MOOG Phatty & Voyager op bass, de Mbase 11 (compressed met API-2500) en de TEMPEST voor percussie verder droog gemixed in een NEVE 8816 met een SSL Super analogue G compressor op de mix bus.

de stijl zo ik echt niet kunnen benoemen. maar lat zich denk ik het best beschrijven als oude Argento horror met een minimaal techno sausje of zo.... kweenie
anyhow. kom langzaam naar m'n "nieuwe sound" toe
Nu nog een Capistan voor tape delay...
 
Last edited by a moderator:
Ik vind hem erg leuk! Enige punt van kritiek is dat de bas en de leadsynth te veel op de voorgrond liggen, je zou toch iets van delay-compressie en volume omlaag gooien.

Serieus, me likes it a lot!

Waarom oude argento horror? Het is wel donker maar geen horror vind ik.
 
Aan de hardware zal het niet liggen, indrukwekkende lijst equipment! Leuk ook om de karakteristieke klanken van de analoogjes vrij "droog" te horen. Helaas vind ik de muzikale inhoud marginaal. Er staat iets van een idee, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik vind de timing van de hats/percussie awkward. Ook de mix van de drums, het haakt allemaal niet lekker in elkaar. De kick klinkt hard en ploppig, de hats liggen er echt overheen, het is niet één groove zeg maar. Heb je niet meer aan een paar lessen muziektheorie dan aan een tape delay?
 
nee, als je z'n flims kijkt zoals de "... of the death" dan heb je ook altijd van dat soort synthlijntjes eronder, daar moest ik een beetje aandenken. dus niet als in enge muziek, maar meer het stijltje wat hij vaak onder z'n films zette
 
Aan de hardware zal het niet liggen, indrukwekkende lijst equipment! Leuk ook om de karakteristieke klanken van de analoogjes vrij "droog" te horen. Helaas vind ik de muzikale inhoud marginaal. Er staat iets van een idee, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik vind de timing van de hats/percussie awkward. Ook de mix van de drums, het haakt allemaal niet lekker in elkaar. De kick klinkt hard en ploppig, de hats liggen er echt overheen, het is niet één groove zeg maar. Heb je niet meer aan een paar lessen muziektheorie dan aan een tape delay?

Dat is mooi dat je dat zo hoort, da's allemaal ook de bedoeling, lekker SLORDIG en vooral ook niet te gepolijst. OPEN jaren 70 sound. weinig tot geen compressie en probeer hier geen strakke groove neer te zetten. het droge minimale wringende geluid is de opzet.
 
Aan de hardware zal het niet liggen, indrukwekkende lijst equipment! Leuk ook om de karakteristieke klanken van de analoogjes vrij "droog" te horen. Helaas vind ik de muzikale inhoud marginaal. Er staat iets van een idee, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik vind de timing van de hats/percussie awkward. Ook de mix van de drums, het haakt allemaal niet lekker in elkaar. De kick klinkt hard en ploppig, de hats liggen er echt overheen, het is niet één groove zeg maar. Heb je niet meer aan een paar lessen muziektheorie dan aan een tape delay?

Ja, hiermee eens, je hebt er beter uitgelegd, behalve dat de "compositie" neigt naar meer. Er ontbreekt nog een goede intro, een break-bridge of whatever, etc, maar om te beginnen met een andere stijl gaat dit de goede kant op!
 
klopt is ook nog geen track als geheel natuurlijk.

De tempest speelt vanaf z'n eigen sequencer, maar nog maar 1 patroon heb nog geen variaties gemaakt.
zie het ff als een schets, geluidsbeeld klopt (voor mij dan) even wat elementen varieren waarvan ik denk dat ze wel charme hebben en dan is het klaar. volgende stap moet natuurliijk arrangeren tot een volwassen track worden.
maar heb vandeweek en volgende geen tijd dus vond het wel leuk om vast ff wat feedback te krijgen. zodat ik na volgende week op basis daarvan verder kan
 
Oké, ga zo door, ik vond een leuke schets. Iets meer warmte en balans in de mix en je hebt hem.
 
Wél, je hebt het zelf ontdekt denk ik; namelijk een bepaalde frequentie gebruiken die het geluid iets meer samenvoegt, en het stereobeeld iets minder agressief pannen.

Ik snap wel dat je echt pure geluiden wilde gebruiken en dat mag altijd, wat ik nu hoor is dat er drie nummers aan elkaar zijn gekoppeld, dus niet écht een lijn. Ook zelf in de open jaren 70 geluiden werd gebruik gemaakt met wat tape delays en iets van reverb. Ik denk aan "Travelogue" van Human League.
 
durf het bijna niet te zeggen, maar 1 van de betere muziekjes die je hebt gemaakt imho
Ik vind je lead nog iets te digitaal klinken en die drumlijn tempest plokjes ben ik niet zo van.
Een arpeggio eronder en wat cr78, dr110 of tr606 drums erbij en ik vind hem leuk

en ik heb demo's zitten luisteren van die capistan. erg mooi pedaal zeg. ben er verbaast over :okdan:

 
ThnX! de comments over dat het nog geen track is en zo zijn natuurlijk allemaal waar. Maar ik vind het echt leuk dat een aantal die daar ff doorheen luisteren toch in hoofdlijnen wel horen wat ik ook denk te horen. FIJN! :)

Ik ga de feedback meenemen
 
nou echt argento kun je dit niet noemen vind ik, al leg je met de kwalifacitie oude argento horror soundtrack de lat ook gelijk wel erg hoog. wat mij betreft is de beste soundtrack muziek ooit te vinden in argento films.

qua stijl komt het het dichtst bij begin jaren 80 goblin argento.




maar wat je mist voor een argento track is naar mijn mening het stuwende ritme van een drumsectie. je laat nu wel de ruimte met je instrumentatie om het ritme op de voorgrond te laten treden, maar de drums vullen die plek niet goed in. ook is er geen sprake van gothische invloeden wat in 95% van de argento tracks terug te vinden is als een van de kenmerken van zijn stijl keuzes. de akkoorden zijn meer richting new wave dan horror. waardoor er een beetje een mix ontstaat van stijlen.

ik zou zeggen maak een minimal techno track, òf een moderne take on argento. over het algemeen werkt een klassieke sound mixen met een modern genre niet goed naar mijn mening.
 
Ik vind die "nieuwe sound" en toffe vooruitgang.
Commentaar over arrangement enz enz is al gegeven.
Hiermee ben ik het eens.
Sound maar ook de sfeer van de track trek ik goed.
 
Zit in de US op dit moment, volgende week weer terug dan pakken we de draad weer op
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top