Software ter ondersteuning van optredens

LameBrane

Ingeburgerd
Lid sinds
6 augustus 2005
Berichten
66
Locatie
Den Haag
Ik ben bezig om iets te maken dat mensen ondersteunt bij optredens. En dan heb ik het niet over MIDI software op een iPad, VST's of andere muziekproducerende software, maar ik heb het over zaken als:
- Lyrics tonen op een scherm
- Akkoorden/tabs transponeren
- Nootjes op een snelle manier kunnen vastleggen op je PC of mobile device
- etc.
uiteraard e.e.a. ontsloten via een slimme webinterface of via een App met de nadruk op samenwerking en discussie tussen bandleden maar ook gericht op de individuele muzikant.

Als je hier een gevoel bij hebt, dan zou ik daar graag eens met je over willen praten. Bij voorkeur telefonisch en als er een gedeelde interesse is hou ik je graag aangehaakt bij mijn ideeën.

Waarom?
Muzikanten hebben het vaak wat moeilijker dan de gemiddelde kantoorpik. Daar staat dan wel tegenover dat het natuurlijk veel leuker is om muziek te maken dan achter een bureau te zitten (vind ik ;)). Mijn missie is om iets te bedenken/ontwikkelen waardoor de muzikant (in het algemeen, vocalisten tellen ook mee hehe) het leven gemakkelijker gemaakt wordt en te ondersteunen. Uitgangspunt hierbij is dat de dienstverlening richting de muzikant kostenloos dient te geschieden, want zoals je wellicht weet heeft de gemiddelde muzikant het niet al te breed. ;-)

Heb je ideeën, dan hoor ik die graag van je - my goal is to please you! :-D

Als je tips hebt voor software op dit gebied dan hoor ik die ook graag. Voor zover ik nu zie is er nog niet zo veel te vinden in de wereld op dit gebied, terwijl ik er eigenlijk al jaren naar op zoek ben.

Waar ik niet naar op zoek ben ik de next social-website voor muzikanten. Daar zijn er al genoeg van, zoals o.a. musicfrom.nl er 1 is. Wat dan wel? Mja - daar zoek ik nog een beetje naar - maar het doel is in iedergeval zo veel mogelijk van 'ons' op de planken te krijgen.
 
LameBrane;1470969 schreef:
Daar staat dan wel tegenover dat het natuurlijk veel leuker is om muziek te maken dan achter een bureau te zitten (vind ik ;)).

... Welkom in het jaar 2012: als je muziek maakt, doe je dat toch vaak achter een bureau?
 
Laatst gewijzigd:
Mja. Stom van me natuurlijk - ik had erbij moeten schrijven dat het niet om producers gaat, maar muzikanten. Merendeel van mijn tijd dat ik muziek maak doe ik dat op een podium (of gelijkvloers, gebeurt ook nog wel eens ;-)). My bad.
 
Back
Top