Waldorf Pulse 2

Worden ze niet best verkocht, of is iedereen er zo tevreden over dat ze hem houden? Itt de Bass Station II bijv. zie je de Waldorf Pulse 2 vrijwel niet te koop aangeboden worden tweedehands.

Grappig. Staan er opeens twee te koop... :)
 
Dat gaat ineens rap. Ok het is meer een bugfix release maar misschien is er weer wat focus op het Pulse 2 OS? Zou nice zijn! :)
 
Wow wat een koopje inderdaad. Hulde ;) bijna nergens zo'n uitgebreide analoge synth voor zo'n prijs.. En dan nog met de Software Editor een echte killer. Ik zou niet twijfelen.
 
Jup :D

Bax heeft er wel een handje van om iedere keer te schommelen met prijzen..
 
Wel leuk op de Bax-Shop site....past wel in de berichtgeving rond webshops in deze tijd van het jaar :)

attachment.php
 

Attachments

  • Baxshop.png
    Baxshop.png
    162,5 KB · Bekeken: 131
Je vergelijkt nu een backstock waar ze hun eigen prijs hanteren als adviesprijs (dit was de prijs toen het product aanvankelijk werd verkocht door Bax) met een nieuw product waar ze de adviesprijs van de fabrikant hanteren.

Volledig correct toch?
 
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Van de site:

"De categorie B-stock aanbiedingen bevat producten die wij niet als nieuw kunnen verkopen. Veelal gaat het om producten waar de verpakking van beschadigd is, of waar zeer lichte beschadigingen op aanwezig zijn. In andere gevallen gaat het om producten waar bepaalde accessoires van ontbreken, of producten die ingeruild zijn door klanten. De producten uit de B-stock categorie worden altijd voor een lagere prijs aangeboden dan de gangbare producten in onze webshop. Zo kunt u al snel enkele tientallen euro's besparen op uw aankoop!"

Waarom een product aangemerkt wordt als B-Stock is dus niet eenduidig. Zelf betwijfel ik of ze differentiëren naar deze verschillende typen bij het hanteren van de adviesprijs. Ik heb meer het idee, dat deze niet juist geüpdatet is :)
 
Yep, ik ben er wel happy mee, wilde iets meer puntig tussen al het moog geweld, toch nog weer net anders als de NL4R. De presets zijn al leuk, ik vind vooral de typische steriele Waldorf pads en leads mooi, maar er zitten ook lekker DX achtige basjes in. Leuke arp presets ook, die je lekker met dicht filter kan laten meewoblen.
Ben over het 12/24 filter nog niet echt te spreken, op zich voldoet het wel, maar vind hem erg digitaal klinken
Heb nu na veel experimenteren als huidig arsenaal
- Slim Phatty
- Minitaur
- P12
- NL4R
- Tempest
- Mbase_11
- Miami
- Bass Station 2

Komt er nog een Streigfett bij en dan is het voorlopig ff goed

Ik zie dat jij moog minitaur heb staan en pulse 2 waarschijnlijk ook.
Als ik keuze moet maken welke kan ik volgens jou het beste nemen?
Ik weet het is beetje gekke vergelijking ik ben namelijk erg benieuwd naar jou mening en zou kunnen onderbouwen bedankt.
 
Toch weer eens wat aandacht vestigen op de Pulse 2 :). Kwam dit filmpje tegen. Mooi vergelijk tussen de Pulse 2 en Moog Minitaur (op functies waar ze gelijk zijn, Pulse heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden). Zelf spreekt mij de Pulse sound toch altijd wel erg handig. Vooral dat randje agressie in de sound.

https://youtu.be/kMWMmiEOjoQ
 
Ik denk mijn Sub 37 terug te verkopen (wil een iets agressievere sound) en deze bak van 8 jaar oud opnieuw aan te schaffen :).
Ik vond de fuzz en drive en noise op deze bak echt lekker analoog klinken.


Of zijn er ondertussen betere alternatieven?
 
Ik lees (naar beneden scrollen) net dat Waldorf nu afscheid neemt van de Pulse 2. Naar mijn mening een onderschatte synth. Ik ben er super blij mee. Voor een volle lage agressieve bass is hij echt wel mijn vriend en voor veel meer.
 
Back
Top