Musicworld - Number Two

Musicworld

Musicworldstudio
Lid sinds
8 januari 2007
Berichten
325
Locatie
Gasselternijveen , Drenthe
Hierbij mijn inbreng, ik hoop dat jullie er iets van vinden.
Ik hoor het graag. :)
Het is gemaakt met eenvoudige synthesizers en apparatuur.
het nummer is al even oud, 2004 gespeeld en bedacht.
Ingespeeld met alleen adobe audition.

Drums hand mate , geen machine werk.


vrgr Martin
 

Attachments

  • Musicworld- Number Two.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 164
Ik vind de basis wel aangenaam om naar de luisteren. Er mist m.i. een beetje melodielijn of een 'hook'. Verder is de track erg kort en het klankbeeld is ook wel wat gedateerd.
Kortom een track die je anno 2012 best eens een nieuwe ronde zou mogen geven!
 
Bedankt voor het luisteren! Kun je me uitleggen wat je bedoelt met een Hook?
De opname is van 2004, in die tijd had ik nog geen digitale opnamespullen.
Het is gedaan,schrik niet, met een cassettedeck. Ik zou het liever niet gedateerd noemen, maar nostalgisch analoog warm. Hihi. Lang of kort, deze is kort, ik heb ook stukken van 10
minuten. Als er al verschil is tussen professioneel en hobby, dan moet je mij zien in de liefhebberij sfeer. Ik heb wel al gemerkt dat hier op het forum ook veel profs bezig zijn.

vrgr Martin:koffie:
 
prof

prof

Klopt, maar toch in de hobby sfeer tegenwoordig.

Vroeger koordirrigent en pianist geweest.

Nu alleen nog pianist voor een paar centen in de maand.

De synthesizerhoek is echt hobby, ik zal het profiel even nuanceren.:D
 
Klopt, maar toch in de hobby sfeer tegenwoordig.

Vroeger koordirrigent en pianist geweest.

Nu alleen nog pianist voor een paar centen in de maand.

De synthesizerhoek is echt hobby, ik zal het profiel even nuanceren.:D


Haha, Kom ik heel miereneukerig (of was het nou mierenneukerig) over?

Welke muziek speelde je toen je nog pianist was?
 
Officieel Mierenneukerig, maar who care's?

Officieel Mierenneukerig, maar who care's?

Dat was meest klassieke koormuziek en ook wel gospel.
Heb ik zoveel gedaan dat ik er een beetje allergisch voor ben geworden.
Veel weekenden en avonden op pad. Word je niet vrolijker van op de lange duur.:(

Nu alleen piano 1 x in de maand in dienst voor geestelijke gehandicapten.
Veel improvistie vrijheid, is erg leuk om te doen.
En dan thuis met synths knoeien en op synthforum ronddwalen.
En kijken wat er te koop is.:{
 
Ik vind het knap dat je dit allemaal zelf inspeelt, maar de track zelf raakt mij niet (maar dat is smaak). Persoonlijk zie ik een sequencer ook als een instrument, dus ik deel niet je mening dat altijd alles maar zelf ingespeeld moet worden. Daarmee bedoel ik wel iets anders dan een aantal loopjes af laten spelen en klaar.

Ikzelf creëer eerst mijn geluiden, speel die zelf in of programmeer een lijn en ga dan aan het werk om een arrangement te maken. Daarbij is de sequencer mijn schetsblok die langzaam verandert in het eindresultaat. Wellicht komt dit niet overeen met jouw idee van muziek maken, maar daar verschillen wij dan van mening.
 
Bedankt voor de reactie!

Bedankt voor de reactie!

Het is niet zozeer een meningsverschil , maar meer dat ik hier nieuw ben.
Ik ben nog niet goed op de hoogte van de criteria, als die er al zijn...haha.
Zoals ik het inmiddels begrijp, mag alles, als je maar gebruik maakt van synths en aanverwant spul.

Waar je wel voor moet waken is dat de fabrikant niet een te groot deel van het
arrangement gaat krijgen. Maar die grens stelt iedereen voor zichzelf.

Je moet jezelf ook niet voor de gek houden. Maar ik heb een hoop plezier bij het
luisteren wat een ieder zo maakt...

vrgr Martin:D
 
TECHNO?

TECHNO?

Ik heb even geluisterd, is dit wat je noemt techno?
Klinkt als een klok, alhoewel niet altijd mijn smaak. Maar dat is subjectief he?
Het arpeggio in het tweede nummer komt me van iets anders ook bekend voor.
Ik heb dat elders al eens gehoord....

vrgr Martin8>:biertje:
 
Daar ben ik weer, als ik nog even mag reageren op je vraag: met een 'hook' bedoelde ik een melodietje of een muzikale frase die de aandacht trekt en in je hoofd blijft hangen.

Het klinkt lekker analoog idd, zo heb ik ook nog heel wat 4sporen cassettes van m'n ouwe Fostex liggen :) Daar is anno 2012 qua kwaliteit niet zo heel veel meer van te maken, dus als je een track uit die tijd nog steeds leuk vindt kan je hem ook eens helemaal opnieuw inspelen en er lekker mee verder knutselen, da's best leuk werk!!
 
Nostalgie

Nostalgie

Analoog is mooi man, ik houd van platenspelers, tape decks, analoge tafels en,en,en,en...
Ik ben onverbeterlijk Drs Analoog...

Maar .. digitaal is zeker ook mooi, volgende keer lever ik iets up to daters in, is geen ABN denk ik.

Hook, ok, het was , als ik me het goed herinner, een beetje met Alan Parsons in mijn achterhoofd.
Voornamelijk de instrumentale jaren tachtig muziek van hun interesseerde mij erg.:maffia:
 
Ik heb even geluisterd, is dit wat je noemt techno?
Klinkt als een klok, alhoewel niet altijd mijn smaak. Maar dat is subjectief he?
Het arpeggio in het tweede nummer komt me van iets anders ook bekend voor.
Ik heb dat elders al eens gehoord....

vrgr Martin8>:biertje:

Dank je! Ik noem het geen techno. Denk eerder dat het electro is (bah hokjes).

Ik ben niet bekend met een andere track waar de arpeggio van 'This is life' ook in voorkomt?
 
Op zich mooi stukje muziek Martin.. alleen zit er niet echt een kop of staart aan, en het klinkt idd nogal gedateerd, alsof het een achtergrondmuziekje voor een jaren 90 commercial is of zo.

Het zou leuk zijn als het ergens heen ging zeg maar.. dit zou er deel van kunnen uitmaken, maar dan moet er iets komen wat het interessant maakt en wat een duidelijkere lijn in het geheel geeft.
 
Bedankt voor de reactie.

Bedankt voor de reactie.

Het valt mij op dat velen graag een melodie, of zgn `Hook` willen horen.
Als ik jou goed begrijp is dat ook wat jij aangeeft.
Het is geen muziek die ik gemaakt heb voor juist een melodielijn. Ik denk vaak in TV Filmmuziekachtige dingen. Hierdoor krijg je dan deze resultaten.
Achtergrond van een commercial? Ja, dat zou best eens kunnen dan.
Ik heb heelveel van dit soort muziek gemaakt. De datering van deze inzending is idd een beetje uit de Alan Parsons tijd.
Bepaalde zaken hebben toch een sluipende invloed op wat je maakt,in mijn geval dan.

Ik zal het eens gaan proberen om wat meer in de melodie te gaan denken, leuk is dat je hier weer
wat mee opdoet.Bedankt voor jou inbreng!!!

vrgr:okdan:
 
Back
Top