KERANI - "In-Spirit"

e.kele

Ingeburgerd
Lid sinds
22 Maart 2011
Berichten
27
Locatie
Sittard-Geleen
Hallo allemaal,

In bijlage een new age inzending voor de Contest 2011.

Het was behoorlijk wringen om me aan 10Mb te houden, dus heb ik het stuk dat origineel 15':20" duurt gereduceerd tot ca. 13':00" met een fade-out. Ondanks dat, blijft de song zijn karakter behouden.

Of "In-Spirit" in aanmerking komt voor een eervolle vermelding laat ik aan jullie over.
Veel luistergenot!

Groetjes,
Kerani
 

Attachments

  • in-spirit.MP3
    9,3 MB · Bekeken: 156
Ik vind de sfeer goed!
Het is niet echt New Age vind ik, daarvoor is de piano op verschillende plaatsen wat te nerveus. Daardoor moet je er echt voor gaan zitten en dan duurt de track mij iets te lang.
De fade out is zo wel erg abrupt he ;)
 
Hi Azzjemenou,
Point taken. Je hebt gelijk. Zelf was ik ook aan het worstelen met New age, maar een andere benaming kon ik niet meteen vinden. Hoe noem je deze stijl eigenlijk?
Fade out is idd abrupt. Volgende keer beter! :)
 
Weer genieten

Weer genieten

Hoi Erika,

Ik was al fan van je en als je dit soort mooie muziek blijft maken, zal dat zeker zo blijven.
Een mooi eind aan composities maken vind ikzelf ook lastig, uitfaden kan heel functioneel zijn, maar moet dan wel min of meer ongemerkt blijven.

In ieder geval wacht ik met smart op je tweede cd. Ik teken vast in.

Riny
 
O jee, nu begin ik te blozen! Dank jullie wel voor de lovende woorden.

Toch even een uitleg over de (niet goed gelukte) fade out: dit stuk heb ik in het voorjaar van 2011 geschreven als "tussendoortje" en dus niet speciaal voor de Contest. Het duurt bijna 16 minuten en heeft een volwaardig eindstuk dat helaas niet meer in de toegekende 10Mb kon. Misschien moet ik het maar eens helemaal op Soundcloud zetten ... .

Groetjes, Erika
 
Klinkt erg relaxed :) Heb er met plezier naar geluisterd.. de bitrate zal wel een beetje laag zijn voor deze MP3, maar desondanks klinkt het toch wel OK. Kun je geen link plaatsen voor een hogere kwaliteit versie van het hele nummer?

Waar je denk ik wel een beetje voor moet uitkijken is dat het een beetje als rompler-muziek klinkt. Je zou een aantal geluiden kunnen vervangen door analoge synths misschien om dat midi-muziek geluid een beetje tegen te gaan. Probeer ook wat meer expressie in je muziek te brengen.. die piano is iets te strak getimed allemaal, en alles op hetzelfde volume lijkt wel. Probeer je voor te stellen hou bijvoorbeeld Vangelis dit zou spelen, en dan krijg je een beetje een idee waar ik heen wil..

Qua compositie vind ik het een erg fijn nummer.. alleen zou het veel expressiever kunnen denk ik, en met wat interessantere geluiden.
 
@payt

@payt

Je hebt goede oren, payt!
Ben inmiddels bezig met een high quality opname die een dezer op de website (www.kerani.nl) zal gezet worden.
Nieuwe klanken ben ik niet geneigd om te gebruiken; teveel variatie zal het nummer geen goed doen. Ik hou het strak en dat is op zich al een groot contrast met mijn andere composities.
Groetjes! :)
 
Mooie relaxte compositie. Eigenlijk is dit zo'n track die maar voort kan blijven gaan. Verder sluit ik me denk ik wel bij Payt aan qua opmerkingen. Op sommige momenten zou het wel wat 'organischer' mogen klinken wat mij betreft.
 
super sfeertje, en als je hier en daar wat geluiden vervangt, en mischien iets "vrijer" speelt, dus minder quantitizen waardoor er ook meteen meer gevoel in komt dan til je het meteen weer naar een hoger niveau

mijn stem heb je
 
Back
Top