Almeros - DubR6

Thanks guys!

Nog een beetje meer info: Heb de track gemaakt met Reason 6 en nog wat gemastered met Waves plugins. Heb nog niet de tip die ik eerder op het syntforum kreeg (om hem wat in te korten hier en daar) doorgevoerd... komt misschien in 2012 ;)
 
Erg dope.. super lekkere track!!! Probs..

Vind alleen na een tijdje de wobble in het begin een beetje te vies en hard.. normaal is dit een goed ding.. maar denk dat deze wel ietsje aangepast kan worden.....
De wobble is super strak.. maar kan een dipte hebben in het hoog gok ik.. evenals de crashes.. maar verder heerlijke track.. dit is niet de laatste keer dat ik hem luister denk ik..
rond de 1.30 dat melodieuze gedeelte ook heel leuk gedaan..
Bass komt er ook heerlijk uit in de mix..

Good job!
 
Erg dope.. super lekkere track!!! Probs..

Vind alleen na een tijdje de wobble in het begin een beetje te vies en hard.. normaal is dit een goed ding.. maar denk dat deze wel ietsje aangepast kan worden.....
De wobble is super strak.. maar kan een dipte hebben in het hoog gok ik.. evenals de crashes.. maar verder heerlijke track.. dit is niet de laatste keer dat ik hem luister denk ik..
rond de 1.30 dat melodieuze gedeelte ook heel leuk gedaan..
Bass komt er ook heerlijk uit in de mix..

Good job!

Thanks! Dat (te) hoog in de mix komt denk ik door mijn master en vermoeide oren destijds ;) Zodra ik daar weer eens aan begin pak ik dat nog wel weer op.

Jaaa ik bedoelde dat zeker als een compliment, lekker weird :)

Kewl!
 
sjeez man dat hoog is echt naar. De track op zich vind ik wel leuk, hoewel ik het ritme eigenlijk net niet echt lekker vind. Het klinkt een beetje alsof iemand die dubstep heeftgehoord het na probeert te maken, maar net geen lekker ritme heeft kunnen maken.

Sommige geluiden vind ik wel erg goed, maar na het nummer gehoord te hebben heb ik toch geen zin om het nog een keer te spelen.. komt voornamelijk door de mix denk ik.. die is voor mij net ff te pijnlijk en te 'waves'/plat.
 
sjeez man dat hoog is echt naar. De track op zich vind ik wel leuk, hoewel ik het ritme eigenlijk net niet echt lekker vind. Het klinkt een beetje alsof iemand die dubstep heeftgehoord het na probeert te maken, maar net geen lekker ritme heeft kunnen maken.
Nou bedankt he ;). Ritme lijkt me hier een kwestie van smaak. Wat ik zo aan reacties heb gehoord, vindt iedereen dat ritme bij dit nummer juist leuk. Het was ook niet de bedoeling om een 13 in dozijn dubstep nummer te maken... dan had ik sowieso meer andere keuzes moeten maken.

Sommige geluiden vind ik wel erg goed, maar na het nummer gehoord te hebben heb ik toch geen zin om het nog een keer te spelen.. komt voornamelijk door de mix denk ik.. die is voor mij net ff te pijnlijk en te 'waves'/plat.
Heb je een betere suggestie om mee te masteren? Tja, ik had ook liever gehad dat er geen loudness war bestond :(. Aan de andere kant, als je eens wat Skrillex hebt gehoord, dan valt dit allemaal nog wel mee denk ik :)
 
heh.. Ja het is inderdaad een kwestie van smaak, en hoewel ik experimenten met ritme wel kan waarderen, kon het me op een gevoelsnivo niet te pakken krijgen.. maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk.

Wat masteren betreft.. volgens mij zijn er legio mogelijkheden. Ik kan de Sonnox limiter erg waarderen. Verder is er WaveArts, T-Racks, Voxengo heeft hele fijne plugins, en Izotope, hoewel ik daar zelf nog niets echt goeds uit heb gekregen.

Er is een reden dat ik niet naar skrillex luister ;) Ik hou niet van die platte mixen.. harder is in mijn optiek niet beter, maar dat komt misschien doordat mijn muziek niet op de radio gedraait hoeft te worden en ik zelf aan de volumeknop kan draaien ;)

Dus mijn suggestie: trek je niks aan van de loudness wars en doe je eigen ding. Steeds meer artiesten ergeren zich aan de loudness wars, maar als niemand een alternatief biedt, dan gebeurt er nooit wat.
 
Weer zo'n mix waar alle instrumenten vechten om hun plek. Waar is toch de kunst toch gebleven van het maken van een volle mix. Alles zwaar overstuurd door die limiter sturen verbloemd niet dat je ride leidt onder je bassdrum. Er mag ook nog wel een lowpass over die ride, hij is goed schel.

Arrangement
Begon veelbelovend maar zwakt wat af naar het middenstuk. Ritme is een smaak ding, maar mis vooral ritmewisseling. Dat zou je track interessanter maken. Af en toe varieer je even en hoop je voor de opmaat naar iets verrassends in een andere maatsoort misschien, maar nee. Na het middenstuk pakt het weer aardig op, maar mis een muzikale climax.

Niet dat ik het beter kan overigens hoor :)
 
Wat masteren betreft.. volgens mij zijn er legio mogelijkheden. Ik kan de Sonnox limiter erg waarderen. Verder is er WaveArts, T-Racks, Voxengo heeft hele fijne plugins, en Izotope, hoewel ik daar zelf nog niets echt goeds uit heb gekregen.
Thanks, ik zal me er eens in verdiepen!

Dus mijn suggestie: trek je niks aan van de loudness wars en doe je eigen ding. Steeds meer artiesten ergeren zich aan de loudness wars, maar als niemand een alternatief biedt, dan gebeurt er nooit wat.
Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Er was geloof ik wel wat gaande bij iTunes, daar wilden ze dan het loudness niveau alsnog weer omlaag gaan halen. Dit zou de loudness war overbodig maken en ontstaat weer meer ruimte voor dynamiek... maargoed, daar zullen dan ook weer genoeg mensen het niet mee eens zijn :)
 
Weer zo'n mix waar alle instrumenten vechten om hun plek. Waar is toch de kunst toch gebleven van het maken van een volle mix. Alles zwaar overstuurd door die limiter sturen verbloemd niet dat je ride leidt onder je bassdrum.
Toch is dit ook een kwestie van (slechte) smaak blijkbaar want ik heb juist expres het pompende effect gemaakt met side-chaining. Ik vind dat juist wel lekker 8)... voor de rest... zie comment hierboven

Er mag ook nog wel een lowpass over die ride, hij is goed schel.
Klopt, kwestie van opnieuw masteren (zonder vermoeid gehoor) en de eq anders instellen

Arrangement
Begon veelbelovend maar zwakt wat af naar het middenstuk. Ritme is een smaak ding, maar mis vooral ritmewisseling. Dat zou je track interessanter maken. Af en toe varieer je even en hoop je voor de opmaat naar iets verrassends in een andere maatsoort misschien, maar nee. Na het middenstuk pakt het weer aardig op, maar mis een muzikale climax.
Uiteindelijk wil ik de track nog wat inkorten en zo ook de track wat interessanter houden waardoor je aandacht erbij blijft, dus ik ben het wel eens met je comment, maar ga het op een wat andere manier proberen op te lossen (als ik daar op een gegeven moment zin/tijd voor heb ;))
 
psychedelische trip naar Mars.... dat kan je wel maken met deze muziek ! met een jointje erbij natuurlijk
Knap om zo op deze manier een eigen sound neer te zetten, ben benieuwd naar de 2012 versie
 
Back
Top