HAPPY ELF - WAAR EN WANNEER

happy elf

Stamgast
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
282
Locatie
Delft
hier mijn inzending. Sinds kort kan ik ook mijn drums redelijk opnemen en ben weer begonnen met, jawel....nederlandstalig. 30 jaar geleden heb ik hiermee al ge experimenteerd. Ik gebruik dus drums, Yamaha cs 10 ( bas ) en Yamaha cs 2X ( orgel en lead geluiden). Heel wat anders dan jullie van mij gewend zijn, maar ach een beetje variatie op z'n tijd...
 

Attachments

  • 05 Nummer 5.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 159
Je maakt me nieuwsgierig.. waar, wanneer??? :D Lekker nummer :mega:

Heerlijk.. echte akoustische drums.. Wat een heerlijke feel geeft dat toch :okdan::halleluja

Goeie drive!! Mooi gedaan met die solo geluiden.. en die rolls op 'n echte snare... Ik vind em helemaal oke!! :okdan:
 
thanxs Ben,

ik speel alles zelf in mijn 16 sporen studiootje. Ook de vocals doe ik zelf. Goed zingen kan ik uiteraard niet, maar probeer wel de sfeer van het nummer met mijn stem te versterken.
 
En dat vind ik absoluut gelukt.. je stem is niet perfect misschien.
maar het past zo perfect bij het nummer.. je moet hier geen cleane vocalen ophebben..
Echt een heerlijke track! ben ik em alweer aant luisteren.. hahaha:P
Vet dat alles door jou zelf is ingespeeld..

De geluiden uit de cs2x vind ik ook prima klinken..
zelf heb ik een cs1x.. maar daar gaat altijd een hele bak aan effecten overheen voordat ik het gebruik..
Maar t klinkt niet alsof dat hier is gebeurd..

Hoe heb je de drums opgenomen? welke mic's heb je gebruikt?
Snare klinkt erg lekker..
 
de drums met 3 mikes, 1 sm 58 voor de bassdrum, 1 sm 58 bij snare en hihat en een groot membraam Joemeek condensator microfoon erboven. Deze Joemeek mike klinkt waanzinnig waardoor je een heel waarheidsgetrouw geluid kan krijgen. Mijn snare is een mooie houten Sonor S-classix. Ik gebruik dus helemaal geen drum microfoons. Verder enkel wat reverb eroverheen. Ik hou wel van natuurlijk klinkende drums.
 
een JM 47. En ach.. The Doors hadden ook maar 8 sporen nodig in hun tijd en in de jazz was 1 overhead voor de drums al genoeg voor een lekkere sound. Je moet natuurlijk wel weten hoe je op een trommel slaat ! Zo gebruik ik rimshots om een scherpere tik te krijgen.
 
een JM 47.

Echt:O ik dacht dat dit een mic was die vrij veel weg heeft van een bepaalde mxl.. van mxl heb ik zelf nooit fijne resultaten gehoord.. maar dit klinkt erg lekker.. zou er zelf ook nooit aan denken om een sm 58 voor de kick te gebruiken.. kan de shure het wel hebben eigenlijk? of heb je doeken etc in je kick liggen??
 
Goed gedaan!!!

Goed gedaan!!!

Mooi gedaan, maar wel aan de rand van dit forum.
Het is een synthesizer forum. Toch is dit leuk gedaan, de stem is niet matig maar bijpassend.
De tekst doet bijna gospelachtig aan. Had net zo goed over iets anders kunnen gaan, doet voor het geheel weinig ter zake.

vrgr Martin:)
 
Tekst ook van jou neem ik aan? Je hebt hier echt iets moois neergezet hoor. Ook zeker op zijn plaats in deze tijd van veel cabaret..
 
Leuke track! goede sounds, en lekkere live sound :) Normaal hou ik helemaal niet van NL teksten en zang, maar in dit nummer kan ik het wel tolereren :)
 
Ik kan niet zo goed tegen Nederlandstalig, maar nu even wel :)
Nou ja geintje, leuk nummer, serieus :)
 
Back
Top