Aeroflux - Cinderella

aeroflux

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2006
Berichten
200
Locatie
Gouda
Mijn inzending voor dit jaar,

Het thema van het nummer is cyberdaten. Webcammen met een nogal brutale Cinderella.

Overigens heeft Kraftwerk ( één van mijn inspiratiebronnen ) reeds in 1981 het chatten/webcammen/cyberdaten als thema gebruikt in hun "Computerlove" , ze hadden een vooruitziende blik.
 

Attachments

  • Cinderella - Aeroflux.mp3
    5,1 MB · Bekeken: 165
Inderdaad een wicked track. Doet me qua sfeer een beetje denken aan het nummer van Anthony Rother - Red Light District..
Alleen dan iets minder 'dark' 8D.
 
Erg lekkere track, leuk thema!

Het is wat met die Cinderella, ik dacht al die dame komt me bekend voor, ik had ooit een afspraakje met haar maar ze was alleen maar bezig met het programmeren van haar computer
(op de track "It's more fun to compute")....
 
Haha, ook dspeech ontdekt? Top track.

precies, werkt heel goed. Ook even geprobeerd met Vocaloid de stem te doen maar dat werkte niet,klonk niet goed
 
Leuk! Beetje New Order meets Kraftwerk!
 
lol.. als een chick op die manier 'you drive me mad' tegen me zou zeggen, dan zou ik ernstige twijfels over mijn prestaties beginnen te krijgen :P

Wel leuk nummer verder.. beetje gimmicky, maar ik heb er met plezier naar geluisterd :) Mix is ook OK, hoewel een iets levendiger solo geluid de boel wel wat meer 'sparkle' kan geven.. ik vind het een iets te saai geluidje, zeg maar. Misschien ff een fijna analoge bak voor gebruiken :)
 
Hoi Payt, dank voor je positieve reactie.

En als een vrouw "You drive me mad" zegt is het inderdaad altijd goed !

Wat betreft de solo vind ik het een goede tip. Deze heb ik ingespeeld met de Arturia Minimoog V, mischien had ik m door een buizencompressor kunnen laten overdriven of inderdaad een analoge bak nemen
 
Haha i Supertrack ! Goooood feeling, deftige compositie, catchy , thematiek . Vet.

Juist af en toe, gelijk in de break is het soms iets te statisch door een gebrek aan een solerend instrument. Een extra synthlijn zou geen kwaad kunnen volgens mij .

Anyway , made me laugh !
Nice skills :D
 
Back
Top