Azzjemenou - Life is Still a Project

azzjemenou

Ouwe rot
Lid sinds
19 september 2006
Berichten
562
Locatie
The East
Hierbij mijn inzending, ik luister al jaren met veel plezier naar de ingezonden tracks maar dit jaar heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken.

De basis heb ik opgezet met een aantal samples in Ableton, aangevuld met de JP8080 en een van mijn favoriete VSTi's Absynth.

Ik had de drumtrack eerst alleen als intro gedacht, maar al werkende vond ik die zo lekker stuwend dat ik 'm uiteindelijk het hele nummer door heb gebruikt. Behalve dan in het rustpuntje van de break.

Met zoveel goede tracks in deze contest verwacht ik niet in de prijzen te vallen, maar het lijkt me hartstikke leuk om wat van jullie reacties te ontvangen! :doei:
 

Attachments

  • Live is still a project.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 161
Stuwend is idd het juiste woord. Ik zie Phil Collins in slowmow voor me (in z'n goede tijd bij Genesis natuurlijk). Bass interfereert een beetje met de toms en die sax op 1:30 zou ik wat harder willen horen met wat meer reverb. Die tweede is goed.

Dat hopje in de shakers haalt het glijerige een beetje uit de track.

Sfeer van de track spreekt mij erg aan. Lekker veel laag. Mooie opbouw. Hij is goed voor een stem van mijn kant.

Waarom die fade out?

Wees gegroet.
 
Laatst gewijzigd:
Lekker sfeertje idd. Hier zou wellicht nog iets van zang bij kunnen.. een beetje zwoel iets of zo.. ik stel me er een soort Seal stem bij voor. Die eerste sax kan idd wat meer naar voren.. hij verdrinkt nu een beetje in de rest.

Verder heerlijk nummer :) goede geluiden, mix klinkt hier ook OK
 
ik ben heel erg benieuwd naar een zanglijn. dat zou echt een mooie aanvulling zijn.. Ik heb me laten vertellen dat fadeouts uit de tijd zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. soms vraagt een nummer daar gewoon om. Bij deze kan het prima.
 
Dank je!

Grappig die discussie over fade outs :) Ik heb ook wel tracks met een kop en een staart hoor, ik hou oha ook wel van een mooi slotaccoord. Maar bij deze track was de fade wel bewust gekozen. Het is mijn bedoeling dat hij rustig aan je voorbij trekt, geleidelijk opbouwend en aan het einde weer afbouwend tot je alleen de accoorden nog hoort wegsterven...diepzinnig he :)

Als iemand acuut inspiratie krijgt voor een mooie zangtrack hou ik me zeer aanbevolen!
 
Grappig die discussie over fade outs :) Ik heb ook wel tracks met een kop en een staart hoor, ik hou oha ook wel van een mooi slotaccoord. Maar bij deze track was de fade wel bewust gekozen. Het is mijn bedoeling dat hij rustig aan je voorbij trekt, geleidelijk opbouwend en aan het einde weer afbouwend tot je alleen de accoorden nog hoort wegsterven...diepzinnig he :)

Zoals ik het nummer geĆÆnterpreteerd heb, vraagt het om een stevig slot. Maar ach, met je uitleg erbij slaap ik vannacht ook wel weer hoor :).
 
QUOTE=azzjemenou;1456018]Als iemand acuut inspiratie krijgt voor een mooie zangtrack hou ik me zeer aanbevolen![/QUOTE]

Hier zou Pablo's stem ontzettend goed bij passen.. hij houd volgens mij ook wel van deze stijl. Heb je al ideeƫn voor een tekst??

Ik vind het nummer qua sfeer heel mooi.. drums klinken ook erg lekker :okdan:
Wat betreft het einde... zou het niet wat zijn om die akkoorden (EP)piano + choir aanhouden en de rest gewoon wegfaden??? hoor ik nu ook al een beetje volgens mij.
't Is net of ie nu voor mijn gevoel iets te vlug weg fade... er mag nog wel wat komen wat mij betreft.
 
Bedankt voor het compliment!

Pablo is die met die geweldige Depeche Mode achtige stem toch? Dat lijkt mij heel cool!!

En een tekst, hmmm...zoiets als

Life
is now
is here
it's you and me.

(let's) Try
and see
what we
can come to be

Ladidaa ;)
 
Bedankt voor het compliment!

Pablo is die met die geweldige Depeche Mode achtige stem toch? Dat lijkt mij heel cool!!

En een tekst, hmmm...zoiets als

Life
is now
is here
it's you and me.

(let's) Try
and see
what we
can come to be

Ladidaa ;)

:okdan: Idd.. Hij is op dit moment in Austrailiƫ.. komt 5 januari weer terug. Zijn stemgeluid zou dit echt perfect invullen. Stuur em anders alvast PB.
 
Tof nummer!
Beestig goed arrangement, maar de sax komt veel te laat. Het stuk snakt al vroeger naar een melodie-lijn: zang of instrument, maakt niet uit.
 
Back
Top