Lisaya - Winter

Alan

Fatty Fat
Lid sinds
22 juli 2004
Berichten
910
Locatie
Simpelveld
Een ouderwetse trance track voor de liefhebbers: "Lisaya - Winter"
Gemaakt in Ableton, met o.a. de vsti's Gladiator, Omnisphere, Sylenth1, Dune.

Ik heb deze een stukje moeten inkorten om onder de 10mb te blijven, de volledige (en hoge kwaliteit) versie kun je op mijn soundcloud beluisteren.
 

Attachments

  • Lisaya-Winter_(Original_Mix).mp3
    9,4 MB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
Om de een of andere reden gaf de mix me een onprettig gevoel, alsof je vrij extreme stereoexpansie gebruikt.. mijn hersenen kunnen daar niet tegen.. lol.. verbeeld ik het me?

Voor de rest lekker episch allemaal. Ik vind je schemaatje met dat gitaartje wel fijn klinken gedurende de break. daarna krijg ik met al dat sidechaining gedoe het gevoel alsof ik naar een gare radio zit te luisteren.

De tendens in dit nummer is dat je overal VEEL van hebt: veel sidechaining, veel galm, en ik denk ook veel stereoexpansie. Misschien vinden trance-liefhebbers dat mooi, maar persoonlijk zou ik het wat anders aanpakken denk ik (meer contrast, sommige dingen subtieler zodat andere dingen er beter uit springen omdat ze meer ruimte hebben, bv).

Evengoed.. dat schemaatje is goed gevonden, en je houdt de spanning gedurende het nummer goed vast. Als trance nummer is het wel solide denk ik.
 
Hey Payt,

bedankt voor je uitgebreide reply. Het is mijn 2e serieuze track in Ableton gemaakt (komende van Cubase) dus het kan goed zijn dat ik me hier en daar wat heb laten gaan qua galm en sidechain.
Stereoexpansie doe ik niet echt aan, maar kan ook door de galm komen dat je het onprettig vind.
Nu hoor ik af en toe trance tracks voorbij komen, waarmee die van mij vergeleken gortdroog klinkt, m.a.w. het kan nog veel erger :) Is ook een kwestie van smaak uiteraard.

Ik zal je feedback zeker meenemen in volgende producties!
 
Dit is een lekkere vette trance track hoor, dit brengt me terug in de party scene van een aantal jaren geleden, heerlijk. Wel zonde idd van de overdaad aan fx/compressie, dat maakt het klankbeeld erg onrustig. In tegenstelling tot wat de commercie beweert mag je VU-meter af en toe best een beetje bewegen hoor ;)
 
Update

Update

Bedankt voor het beluisteren en commentaar mensen.

Ik heb nog wat aan de track gesleuteld (puur mixtechnisch) en een update gemaakt.
Voor geïnteresseerden heb ik deze als bijlage bijgevoegd.
Wellicht valt deze al iets beter in het gehoor :)
 

Attachments

  • Lisaya-Winter_Update.mp3
    9,3 MB · Bekeken: 145
Alan,
De verbeterde versie is al heel wat vriendelijker voor de oren. Dankjewel.
Mooie overgangen. Gitaar doet effe denken aan Mike Oldfield!
Wanneer komt de cd uit?
 
Goede 'morning' trance achtige track. Deed mij eventjes aan Above & Beyond denken, geen slecht vergelijk natuurlijk.
Al met al wel een track die vooral kabbelt. maar dat is een beetje inherent aan het genre. Ik had graag een tegenkleur gehoord met een fel rauw geluid. Het is allemaal wel erg gedragen.

Tweede mix lijkt me inderdaad wat sterker, maar zit meer op persoonlijke voorkeur. Rond 4.40 vind ik het wat onrustig worden. Instrumenten vechten voor aandacht op de frontrow, misschien wat EQ en compressie hier en daar?
 
Leuk commentaar heren, daar kan ik wat mee!

Subatomic, het was opzettelijk een rustigere track dan hetgeen ik meestal maak, dus geen felle lead enz, maar meer achtergrond kabbel emotioneel achtig met meerdere lagen/melodieën, zodat je iedere keer weer iets anders kunt ontdekken. Voor een commerciële release kan ik me helemaal vinden in je opmerkingen.
 
Haha ! Vette productieeee !
Alles klopt hier wel, vette sound , degelijk akkoordenschema, top notch drive !

Zoals anderen al zeiden, mss iets teveel sidechaining en stereo width ( mss is het reverb )
Leuk om op koptelefoon te luisteren, al denk ik dat het op een pa een beetje teveel van het goede is .
( I herken dit probleem ! )

Trance geeft me geen kippevel meer , maar het blijft een leuk genre.
Ik vind deze plaat goed geproduced en passend in zijn stijl.
 
Klinkt lekker, ik proef een tiësto - sausje, eenzelfde soort "drive" zit in het nummer, het zweept op.
Knap gemixt ook
 
Back
Top