Gratis VST plugins van SirSickSik

rumpumpumpum rumpumpumpum rumpumpumpum rumpumpumPUM!

the darkness is coming
bringing forth the downfall of euconomia
Buildings are trembling and coins will shatter
What rests is a huge file download..

RompompomPompompompompom.....RompompomRompompomPompom...Rompohpohpohpohpohmpohmpohm.........
 
mocht het op een of andere manier toch niet lukken, meldt het dan even en dan stuur ik je persoonlijk de dropbox link..
 
Alle vst's van SirSickSik voor een donatie (500+ vst's vanaf 0.01 euro ghehe)

Alle vst's van SirSickSik voor een donatie (500+ vst's vanaf 0.01 euro ghehe)

Download nu 528 vst's van SirSickSik via een donatie-scherm:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=CDGREEBX4RG84

ps deze upload voorziet u dus van alle vst's die ik tot nu toe heb gemaakt (behalve mijn inzending voor kvr audio challenge, maar die komt dus ook gratis tevoorschijn over een paar maandjes), opgedeeld in mapjes:

-audio effects
1. bitcrusher
2. chorus
3.compressor
4. delay
5. distortion/limiters
6. EQ
7. Filter
8. granuliser
9. mixer
10. multi-FX
11. panning
12. phaser
13. pitch shifter
14. retrigger
15. reverb
16. ring modulator
17. volume

-audio generators
1. oscillator core
2. sampler
3. synthesizer drums
4. synthesizer mono
5. synthesizer poly
6. synthesizer weird

-midi effects
1. mash up
2. tools

-midi generators
1. arpeggiator
2. control
3. drums
4. melody
5. midi files
6. universal

ps2 gezien het ze allemaal zijn, zitten mijn eerste plugins er ook bij, Alhoewel de synthese voor synthesizers nog niet erg ver ontwikkeld was, zijn de oude distortion plugins nog steeds erg bruikbaar voor alles verscheurende chaos..

Zie het zo.... hoe ouder je gaat, hoe meer lo-fi en kans op hoge cpu/bugs. Hoe nieuwer je gaat hoe beter uitgewerkt de plugins worden, des te beter wordt de synthese en mogelijkheden en wordt de geluidskwaliteit een stuk beter (zeker sinds gebruik van synthedit 1.2->plugins vanaf oktober 2012).
Een aanrader is dus om op de "gemaakt op" datum te zoeken. Ik heb het laatste jaar behoorlijk wat verschillende plugins gemaakt, dus van bijna alles is er wel een "nieuwe versie/variant" te vinden.

sik
 
op zoek naar serieuze betatesters voor reeks vst(i)'s

op zoek naar serieuze betatesters voor reeks vst(i)'s

da musch und her ren,

ik ben de laatste tijd erg lekker bezig met een hele nieuwe reeks plugins gemaakt met synthedit 1.2 (nieuwe versie met oversampling tot 32x.... als je computer/vst-host dat aan kan haha).

Welnu, zoals sommigen wel zullen weten voldoen mijn vst's vaak niet echt heel erg aan de gangbare regeltjes omtrent controls, begrijpelijkheid en midi/audio in/output volgorde waardoor ze soms ook niet helemaal werken/geaccepteerd worden in bepaalde vst-hosts.

Hierin zou ik met mijn laatste reeks toch wel even verandering gaan willen brengen en het wat serieuzer willen aanpakken.

Dus ik zoek serieuze beta-testers!
Wat gaat u testen?
-meerdere midi-drum/melody-sequencers/arpeggiators/chord-progression-generators.
-aantal polyphone synthesizers en drumsynthesizers (meerdere versies, verscheidene synthese-vormen)
-effecten: retriggers, reverbs, chorussen, phasers, compressors.

wat wil ik van u?
-bug-reports (plugin/host crashes, waarden die niet veranderen wanneer plugin niet 'geshowed' wordt (GUI-control probleem die met de nieuwe opbouw van synthedit 1.2 samenhangt), niet laden in bepaalde hosts, problemen midi-control etc etc)
-control-waarde veranderingen (zijn er ranges die ongebruikt blijven?->d'r uit voor meer nauwkeurige control met de muis!)
-tips/aanraders voor GUI veranderingen, benamingen etc etc die de plugin voor de gebruiker duidelijker maken. (sommige plugins hebben op dit moment nog geen eigen GUI, maar de 'standaard' knoppen set, wie weet heb jij het ontbrekende idee voor de besturing..?)

waar kunt u zich aanmelden?
stuur me een PB onder vermelding van 'betatesting vsti's'
 
gehele track gemaakt met enkel mijn laatste plugins binnen synthedit zelf:

https://soundcloud.com/sirsicksik-angry-tracks/hallucinations
 
Hallo,

Ik probeer sinds kort met ableton Tekno te maken, helaas zijn er hier niet veel tutorials en samples van.
Na veel klikken en zoeken ben ik hier terecht gekomen met enige hoop dat jullie mij wel kunnen helpen aan wat samples en andere info.

Alvast bedankt :)
 
toevallig ben ik net bezig met een sequencer en drum-synthese-kit voor tekno-gerelateerde zaken :D
Als je wilt betatesten..stuur me een pbtje

laatste track met laatse sequencer, drumkit, compressor, synth en reverb:

https://soundcloud.com/sirsicksik-angry-tracks/sekno
 
Graag, als het me wat meer opweg kan helpen ermee :).

En nog een vraagje, wat voor drum pattern wordt er bij tekno gebruikt en welke effecten gooien jullie erop om het zo tekno te laten klinken?
 
Tekno

Tekno

ik kan niet echt zeggen hoe je iets 'tekno' laat klinken, behalve de principes die wat mij betreft op een feestje gelden:
-goeie tekno maakt je zo energiek dat je geen pilletje of iets nodig hebt.
-bpm tussen de 180 en 220
-kick: tja, vaak wordt het toch layeren van (een) aanslag-kick(s) met (een) kick-staart(en) om de goede 'geng' and 'wreanggg' te krijgen. Voor de aanslag wil je graag de envelope-contour van de pitch en volume kunnen bepalen zodat je een goed harde, maar korte aanslag hebt die hoog en hard begint en laag en zacht eindigd, waarbij je kunt instellen waar de 'S'-curve plaats vindt tussen logaritmisch en exponentieel. Daarbij geef ik de pitch een S-curve punt die heel dicht bij de max ligt (daardoor iiiiieeetsje langere hoge pok ('G'/'P') ipv een korte tik ('K'/'T')) en de S-curve van het volume zet ik ergens tussen halverwege en 3/4 van de max. Hierdoor geeft die een korte, doch ferme pulse in het stuk waar de snelle overgang zit tussen hoog&laag, terwijl die de staart v/d aanslag heel snel weg drukt in het exponentiele gedeelte. (hierbij heb ik btw gebruik gemaakt van hogere machten om een supersnelle, doch smooth, curve te creeeren: x tot de 16e macht waarbij x van 0 tot 1 gaat en tot de 6e machts wortel voor het 'logaritmische' deel van de S-curve)
-andere percussies: houd ze kort maar krachtig, de S-curve techniek werkt hier ook weer fantastisch.
-geluiden: er wordt vaak gebruik gemaakt van industriele 'nasty' geluiden, als afspiegeling van het 'harde leven', veel voice-samples die harde waarheden verkondigen en andere onzin. Zo ook vette, rare synthesizer geluiden die alle kanten op gemoduleerd worden.
-effecten: veeeeeel compressie, gating en ducking gebruik, daarbij ook vaak delays/retriggers over verscheidene geluiden, vooral kick-aanslag, snare, hihat en andere freak geluiden. Distortion/bitcrushing/pitchshifting the hell out of it a la breakbeat manier gaat ook wel erg lekker..
-ritmisch: de basis is de 4/4 basskick waar een hoop mee gedaan wordt en alle kanten op wordt getrokken, zowel sonisch als ritmisch. Ritmisch gezien zou ik het al dansend benaderen, waarbij je je al deinend bepaald waar de kick en snare terecht zullen komen. Zelf heb ik zoiets van: op het laagste punt van de 'vertikale deining' de kick als je in de maat loopt en in een tegen maat als je op je hoogste punt van je deining bent. Af en toe een switch in het gebruik van tegenmaat ritme. Voor de snare gebruik ik de voor/achter deining (stapje naar voor, stapje naar achter :D headbang hier, headbang daar), vaak op de 'hoofd naar voren' beweging. Maar soms ligt ie ook op de 'schouders naar achteren' voor een macho-rimte.

maarja goed, je kunt er dus zo serieus of niet op ingaan als jezelf wil, gezien de houding van de gemiddelde tekno-freak kun je je afvragen of je al te serieus moet zijn met HIFI/LOFI... de algemene houding is zoiets van 'dat kan harder' :D

Maar goed, ik zou zeggen, geef je oren eens de kost aan wat tekno tracks en probeer te bedenken wat ze doen en wanneer..
 
ik kan niet echt zeggen hoe je iets 'tekno' laat klinken, behalve de principes die wat mij betreft op een feestje gelden:
...
-bpm tussen de 180 en 220
da's niet echt tekno vollugus mijn, eerder de gabberhouse uit de periode dat alles sneller dan snel moest klinken (begin 90's dus)...

enfin ende goed...
 
gabber en tekno snelheid liggen ook niet veel uit elkaar (uberhaupt draaien sommige dj's doodleuk gabberplaten door hun set heen)
 
zoiets als dit kan ook leuk zijn

https://soundcloud.com/sirsicksik-angry-tracks/burning-landscapes

maar soms kom je ook deze snelheid tegen in de vroege avond of vroege middag

https://soundcloud.com/sirsicksik-angry-tracks/the-conduct-of-behaviour

het gaat lekker met de vstjes XD

laatste 24 uur combinatie werk:

faser: fixed problems with velocity and pitch ranging (seems I was a bit stoned when I made that part, all kinds of wrong connections were made.. LOL)
new drum-sequencer beta-test ready
new drum-synthesizer engine betatest ready
new arpeggiator, improvement on the 'perfect arpeggiator' (which wasn't that perfect after all)
new compressor
new automated bandpass filter
 
Sick heb je misschien ook al een nieuwe distortion :duivels: plugin vervaardigd?

Die zou ik wel willen testen! Heb er hier nog eentje van je, maar die doet het niet altijd even lekker op x64. (FSR Distortion ofzo heet die)
 
ik heb van de week een compressor gemaakt, die afhankelijk van de decay snelheid als een razende tekeer gaat... daarnaast ook nog een 'soft distortion', beide moet ik alleen nog even in een grappig frontje stoppen...
 
ik kan niet echt zeggen hoe je iets 'tekno' laat klinken, behalve de principes die wat mij betreft op een feestje gelden:
-goeie tekno maakt je zo energiek dat je geen pilletje of iets nodig hebt.
-bpm tussen de 180 en 220
-kick: tja, vaak wordt het toch layeren van (een) aanslag-kick(s) met (een) kick-staart(en) om de goede 'geng' and 'wreanggg' te krijgen. Voor de aanslag wil je graag de envelope-contour van de pitch en volume kunnen bepalen zodat je een goed harde, maar korte aanslag hebt die hoog en hard begint en laag en zacht eindigd, waarbij je kunt instellen waar de 'S'-curve plaats vindt tussen logaritmisch en exponentieel. Daarbij geef ik de pitch een S-curve punt die heel dicht bij de max ligt (daardoor iiiiieeetsje langere hoge pok ('G'/'P') ipv een korte tik ('K'/'T')) en de S-curve van het volume zet ik ergens tussen halverwege en 3/4 van de max. Hierdoor geeft die een korte, doch ferme pulse in het stuk waar de snelle overgang zit tussen hoog&laag, terwijl die de staart v/d aanslag heel snel weg drukt in het exponentiele gedeelte. (hierbij heb ik btw gebruik gemaakt van hogere machten om een supersnelle, doch smooth, curve te creeeren: x tot de 16e macht waarbij x van 0 tot 1 gaat en tot de 6e machts wortel voor het 'logaritmische' deel van de S-curve)
-andere percussies: houd ze kort maar krachtig, de S-curve techniek werkt hier ook weer fantastisch.
-geluiden: er wordt vaak gebruik gemaakt van industriele 'nasty' geluiden, als afspiegeling van het 'harde leven', veel voice-samples die harde waarheden verkondigen en andere onzin. Zo ook vette, rare synthesizer geluiden die alle kanten op gemoduleerd worden.
-effecten: veeeeeel compressie, gating en ducking gebruik, daarbij ook vaak delays/retriggers over verscheidene geluiden, vooral kick-aanslag, snare, hihat en andere freak geluiden. Distortion/bitcrushing/pitchshifting the hell out of it a la breakbeat manier gaat ook wel erg lekker..
-ritmisch: de basis is de 4/4 basskick waar een hoop mee gedaan wordt en alle kanten op wordt getrokken, zowel sonisch als ritmisch. Ritmisch gezien zou ik het al dansend benaderen, waarbij je je al deinend bepaald waar de kick en snare terecht zullen komen. Zelf heb ik zoiets van: op het laagste punt van de 'vertikale deining' de kick als je in de maat loopt en in een tegen maat als je op je hoogste punt van je deining bent. Af en toe een switch in het gebruik van tegenmaat ritme. Voor de snare gebruik ik de voor/achter deining (stapje naar voor, stapje naar achter :D headbang hier, headbang daar), vaak op de 'hoofd naar voren' beweging. Maar soms ligt ie ook op de 'schouders naar achteren' voor een macho-rimte.

maarja goed, je kunt er dus zo serieus of niet op ingaan als jezelf wil, gezien de houding van de gemiddelde tekno-freak kun je je afvragen of je al te serieus moet zijn met HIFI/LOFI... de algemene houding is zoiets van 'dat kan harder' :D

Maar goed, ik zou zeggen, geef je oren eens de kost aan wat tekno tracks en probeer te bedenken wat ze doen en wanneer..

Bedankt voor je tips :).
Ik heb wat kicks gelayerd en het werkt beter dan ik in eerste instantie dacht.. ik ben dan ook nog geen ervaren ableton gebruiker maar met je tips kom ik wel al een stukje verder.
Mn oren heb ik al heel wat tijd gegunt om naar tekno te luisteren maar door de verschillende ritmes en velen geluiden kon ik er nou niet echt uithalen waar ik moest beginnen en met wat, vandaar dat ik het even vroeg wat de basis ervan is zodat het me een beetje opweg helpt :).

Hier nog even een nummertje wat ik zie als "goeie/harde" tekno:
 
Back
Top