• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Dynacord EC-280: €250

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.714
Locatie
Utrecht
Beide delays zijn van de Duitse fabrikant Dynacord en beide zijn vroege delay/reverb effecten gebaseerd op BBD-technologie.

De EC 280 is een van de eerste delays ooit met BBD-chips, heeft ruwweg 1/3de van een seconde delay maximaal en kan switchen tussen delay en reverb. Zowel delay als reverb (meer een soort early reflection achtig systeem) hebben weer 4 presetselectieknoppen waarmee geschakeld kan worden tussen de manier waarop de delays en de reverb weer terug komen, waarbij iedere preset een andere combinatie tussen lang en kort is (behalve delay 1, dat is maximale delay tijd).

De chorus draaiknop is een LFO op de delay time, wat inderdaad bij sommige standen gemixt met droog signaal inderdaad een chorus effect geeft. Alle knoppen hebben een dermate breed bereik dat je ook allerlei 'onbedoelde' effecten kunt bereiken, bijvoorbeeld door speed heel hoog te draaien bij de reverb stand en dan wat chorus er in te draaien. Aangezien je van alle in- en outputs er twee hebt (plus nog een paar via een DIN-plug) kun je heel makkelijk feedback loops maken. Dit nodigt enorm uit tot experimenteren met allerlei vreemde delay-based effecten.

Hij ziet er nog perfect uit en werkt ook nog perfect, iets wat mij echt verraste voor een effect wat al zo oud is (het is ergens eind jaren '70 gemaakt).

Demo's: http://www.modezero.com/dynacord-ec280.htm

Vraagprijs: €275,-

attachment.php


De DRS 78 is iets nieuwer en heeft een standaard 19"-formaat, maar wijkt in feite niet zo veel af qua opzet van de EC 280. De reverb klinkt iets beter maar nog steeds niet geloofwaardig (maar zeker wel toepasbaar) en de delaytijd is ook iets langer. Ook heb je nu drie zelf instelbare "preset"-delaytijden. Het woord 'digital' slaat volgens mij echt alleen op het semi digitale tellertje voor de delaytijd, want het ding is door en door analoog.

Het interessante aan dit effect is dat er allerlei trigger en pedaal inputs op de voorkant zitten waarmee je tussen de drie delay presettijden kunt skippen of juist kunt switchen tussen reverb en delay. Als je bijvoorbeeld een trigger input uit je drumcomputer gebruikt om tussen de delaytimes te skippen krijg je pitchshifts in allerlei ritmische patronen.

Het frontpanel ziet er nog heel goed uit behalve de gebruikelijke rackoorschade, de kast zelf heeft wel krassen - waar je natuurlijk niets meer van ziet in een rack.

Vraagprijs: €250,-

attachment.php
 

Attachments

  • dynacord_ec_280.jpg
    dynacord_ec_280.jpg
    313,6 KB · Bekeken: 74
  • dynacord_drs_78.jpg
    dynacord_drs_78.jpg
    268,5 KB · Bekeken: 74
Ik ben op mijn vingers getikt dat de DRS 78 wel degelijk digitaal is.Na wat uitzoekwerk blijkt hij inderdaad 12-bit digitaal te zijn. Dat moet het een van de eerste maken aangezien hij uit 1978 komt. Maar het is qua sound totaal niet te vergelijken met moderne reverbs (Lexicon en kornuiten).

Ruilen ben ik niet in geïnteresseerd tenzij je een TR-606 of MBase in de aanbieding hebt.
 
EC-280 voorlopig gereserveerd.

De EC-280 gaat sowieso in januari geruild worden, maar de ruil zou eventueel ook met cash van mijn kant kunnen, iets wat ons allebei wat beter uitkomt.

Dus als je nog interesse hebt, doe een goed (ruil)bod :okdan:


Een AKAI S-950 zou ook nog ingeruild kunnen worden :)
 
De DRS-78 gaat er over twee weken uit voor de vraagprijs, maar zou ook weg mogen tegen een beter bod: €275,-

Intussen meerdere opties voor de EC-280, maar hij is nog niet weg.

Mijn excuses voor het vele "gereserveerd maar toch nog te koop voor een beter bod", het heeft ook zeker niet mijn voorkeur maar gaan dit soort dingen een stuk minder ingewikkeld :)
 
Update:

- De DRS-78 is inmiddels gereserveerd maar op dit moment in onderhoud.
- De EC-280 was gereserveerd maar is weer beschikbaar - dus doe een bod
 
Hola! :mexico:

Even druk geweest met privéperikelen. Maar: nog steeds te koop!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top