Nieuwe MIDEX drivers!

bedankt voor de link!
 
Het allermooiste is nog dat dat LTB protocol eerst open zou worden en zowel door Steinberg als Emagic ondersteund zou worden, en op het allerlaatste toch niet vrijgegeven werd. Als dat het geval was waren tientallen fabrikanten in het gat gesprongen, maar dat is allemaal tegen gehouden door Steinberg.
 
LTB werkt niet meer onder Win7, het is nu een "gewone" midi interface geworden.
 
Enig idee waarom we LTB niet meer nodig hebben? Omdat MIDI like so last century is volgens Steinberg?
 
omdat de Win7 midi support geen ruimte overlaat voor een LTB protocol de gehele OS timing is veranderd
 
eerlijk gezegd heb ik LTB toch nooit gebruikt dus dat zal me worst wezen. ik stond op het punt de midex maar aan de wilgen te hangen en tegen heug en meug een andere interface aan te schaffen. dus ik ben wel blij dat ik 'm nu weer kan gebruiken.
 
https://www.steinberg.net/index.php?id=915&L=1

Midex 8 op een win 10 64 met cubase 9,5 aan de praat gekregen met deze driver.

Klein addertje onder het gras
Moederborden met de usb chipset Z170 en Z370(en waarschijnlijk Z270 ook) hebben geen EHCI support meer en dat heeft de midex net nodig.
Mijn moederbord heeft ook nog een asmedia 1351 controller en daarmee werkt het wel(asmedia controller 1142 werkt ook)
De midex zit dus aangesloten op een usb 3,1 poort van de asmedia en daarop werkt het. :eureka::eureka:
 
Intressant, Merci, maar er is dus nog geen nieuwe driver voor die Win10 ?
 
Voor zo ver ik begrepen heb uit de info die ik gevonden heb is die driver win 10 compatibel,maar ligt het probleem echter met de USB Intel chipsets vanaf z170 tem Z370,die hebben geen legacy support meer(EHCI)
Dat heeft de midex nodig.
Heb je enkel Intel USB chipset op je moederbord dan kan je een USB PCIe card nemen zolang de chipset maar ehci support heeft.

Ben mega blij dat ze werkt maar blijft het zot vinden want tenslotte is die midex 20 jaar oud.
Heb ze wel nog niet uitvoerig kunnen testen dus ben eens benieuwd hoe de midex zich zal gedragen als hij midi data binnen krijgt op al zijn acht inputs en midi clock en andere data uitstuurt op al zijn acht outputs
 
die midex install driver is wel fragiel,, ik ga bij gelegenheid de win10 hd er nog is insteken, en idd kijken of de midex herkend word

midi sync out en cubase is wel een ramp, of voor zover ik weet met cubase 5 en 6.5

voor de rest werken de 3 midexen op een macbook pro 2012 perfect, maar windowd voegt wel een nummer toe aan de midi port naam, dus de midex mag ik niet zomaar in en uitpluggen op verschillende poorten vd usb hub
tschiijnt dat dat de bedoeling is van windows, maar het ableton project herkent de midex dan niet meer, door die nummer als pre suffix,,
 
Ok thx vr de info
Heb met die midex eigenlijk nooit problemen gehad op een xp met Cubase sl3.
 
okey, de 3 midex8 interfaces werken hier ook op win10,, macbook pro 2012,,
 
Back
Top