Gearhunter.net - Zoeken naar 2e hands instrumenten

Zopas uitgeprobeerd, knap en proficiat !
Greetz
Deep
 
Tof initiatief!

Verder nog een vraagje: zoekt hij enkel in de titels, of ook in de beschrijving?
 
Als je een arp zoekt vind je dus een mondharp!

En Arp synths.
De mondhARPen zijn van een recentere datum dus die zet 'ie meer boven aan de lijst.

Hoe meer info je invoert des de nauwkeuriger het resultaat zal zijn:ARP synth bijvoorbeeld
Helaas geen 2600's in de aanbieding...en da's wel begrijpelijk ;)
 
Je kan de zoekopdracht en pagina nummers ook als hidden value in je html opslaan, dan kan je ze met POST aan je script door blijven geven.

Met een klein beetje url rewriting zou je dan ook dit soort urls kunnen maken.

www.gearhunter.net/roland/1

Waarbij Roland dan het zoekwoord is en 1 het pagina nummer. (als zoekresutaat)

En ik zou als uit je beta fase bent ook de 2 bovenstaande elementen in je paginatitel opnemen, dat vinden de zoekmachines weer leuk.
 
Nog een stukje feedback: bij mij opent hij nu links in hetzelfde venster, waardoor je op de back knop moet vertrouwen om je zoekresultaten terug te vinden. Ik zou het handiger vinden moest hij links dus standaard in aparte vensters openen (ik kan het natuurlijk ook wel met een toetsencombinatie of rechtermuisknop zo doen, maar dat is omslachtiger en vergeet je al eens :)). Ik weet niet of jij dit vanuit je website kan opleggen, of is dat browserafhankelijk?
 
Hoi!

Even een kleine update.
Alle op- en aanmerkingen en suggesties die hier voorbij zijn gekomen zijn genoteerd.
Sommige suggesties ga ik in de (nabije) toekomst aan de site toevoegen omdat het gewoonweg handig is en sommige suggesties hebben geen toegevoegde waarde of zijn niet haalbaar.

Een kleine roadmap:
- Toevoegen van veel meer sites
- RSS feed voor searches
- Site selectie d.m.v. settings.

Inmiddels heb ik de volgende zaken al doorgevoerd:
- Als je in de browser op de back-knop klikte om weer terug te gaan naar Gearhunter.net kreeg je een browser warning (opnieuw versturen van formulier gegevens). Zeer irritant. Dit is is nu opgelost.
- De nieuwste advertenties staan nu bovenaan in de resultaten
- Zoekopdrachten met een koppelstreepje (bv TR-808 ) geven nu meer resultaten: ik verwijder het koppelstreepje :)

Dat was 'm weer voor eventjes.
Ga vooral door met gebruiken en kom maar op met suggesties.
In ieder geval al hartstikke veel dank aan iedereen voor de lof en ideetjes.

http://www.gearhunter.net dus.
 
- Zoekopdrachten met een koppelstreepje (bv TR-808 ) geven nu meer resultaten: ik verwijder het koppelstreepje

Ik zou dit nog verder verfijnen. Je hebt nu inderdaad meer resultaten, maar het einddoel is uiteraard vooral juiste resultaten. Nu verschijnt zelfs de JP-8080 in het lijstje. Dus als iemand "Tr-808" ingeeft, dan zoeken op de termen:
"TR-808"
"TR808"
"TR" AND "808"

Zoeken op "TR" OR "808" geeft veel foute resultaten, zeker omdat de termen als deel van een woord mogen voorkomen.

Zoekt hij ook in beschrijving of enkel in titel?

Hij is inderdaad supersnel!
 
Ik zou dit nog verder verfijnen. Je hebt nu inderdaad meer resultaten, maar het einddoel is uiteraard vooral juiste resultaten. Nu verschijnt zelfs de JP-8080 in het lijstje. Dus als iemand "Tr-808" ingeeft, dan zoeken op de termen:
"TR-808"
"TR808"
"TR" AND "808"

Zoeken op "TR" OR "808" geeft veel foute resultaten, zeker omdat de termen als deel van een woord mogen voorkomen.

Zoekt hij ook in beschrijving of enkel in titel?

Hij is inderdaad supersnel!

Zoeken met logische operands (AND, OR..) staat op het lijstje. Niet bovenaan maar hij staat er op :)

Er wordt alleen gezocht in de titel. Wellicht dat ik ooit de beschrijving ga gebruiken.
In de meeste gevallen dekt de titel wel de lading. Behalve op Synthforum waar men nogal vaak bijvoorbeeld 'Spulletjes te koop' of 'Studio opruiming' als titel gebruikt.
In principe is dat een probleem voor de verkoper. Moet 'ie maar een betere titel verzinnen :)

De performance is inderdaad erg goed en dat was ook de bedoeling :)
 
gaat wel héél snel dat zoekmasjien !
 
Zoeken met logische operands (AND, OR..) staat op het lijstje. Niet bovenaan maar hij staat er op :)

Er wordt alleen gezocht in de titel. Wellicht dat ik ooit de beschrijving ga gebruiken.
In de meeste gevallen dekt de titel wel de lading. Behalve op Synthforum waar men nogal vaak bijvoorbeeld 'Spulletjes te koop' of 'Studio opruiming' als titel gebruikt.
In principe is dat een probleem voor de verkoper. Moet 'ie maar een betere titel verzinnen :)

De performance is inderdaad erg goed en dat was ook de bedoeling :)

Ik bedoelde eigenlijk dat jij "achter de schermen" een zoekterm als "TR-808" op die manier zou opsplitsen. Nu is dat programmeertechnisch natuurlijk niet erg verschillend van door de gebruiker ingegeven operands, maar dat laatste is voor mij persoonlijk niet belangrijk als de zoekmachine zelf goed met de zoekterm omgaat.

Nog heel veel succes met de verdere uitwerking hiervan!
Nog een mogelijkheid om meteen de prijs ook mee te tonen, of worden we nu te hebberig. :kroon:
 
Even een snelle update: RSS feeds voor je searches zijn nu actief!

Yay! :)
 
Hoi!

Het is de afgelopen tijd een beetje rustig geweest rond de berichtgeving van http://www.gearhunter.net.
Dat houdt niet in dat er niets gebeurd is.
De site draait als een tierelier en wordt goed gebruikt door jullie.

Achter de schermen ben ik druk bezig met de voorbereiding van de (grootse) plannen voor 2012.

Voor het jaar op zijn gat ligt wil ik jullie toch even bedanken voor de support, ideeën en constructieve kritiek.

Thanx!
 
Back
Top