Gearhunter.net - Zoeken naar 2e hands instrumenten

funxiun

I'm the master of the 808
Lid sinds
9 mei 2002
Berichten
836
Locatie
Harskamp
Hoi!

Hier een klein primeurtje voor Synthforum.nl.

Ik ben al een tijdje bezig met het opzetten van een site waarmee het mogelijk is om snel
tweedehands muziekinstrumenten te vinden op de diverse marktplaats en bieding sites.
Vandaag vond ik het wel eens tijd om het wereldkundig te maken.

Ik ben er nog druk mee bezig dus er zullen in de toekomst nog wat aanpassingen gedaan worden en er zullen nog wat kleine foutjes opgelost moeten worden.
Op dit moment staan er al ongeveer 50000 advertenties in, dus genoeg om lekker te schuimen.

Bij deze is Gearhunter.net voor geopend! :biertje:

Op- en aanmerkingen graag in dit draadje. Complimenten natuurlijk ook ;)
 
Superhandig. Net ff testje gedaan. Klopt het dat de internationale Ebay (.de, .co.uk, .com, etc) er nog niet aan verbonden zijn?

Goed initiatief!
 
Superhandig. Net ff testje gedaan. Klopt het dat de internationale Ebay (.de, .co.uk, .com, etc) er nog niet aan verbonden zijn?

Ja, dat klopt. Die staan op mijn lijstje om de komende weken toegevoegd te worden.
Ebay.nl staat er al wel in.
Goed initiatief!

Thanx! :)
 
Dit kan van pas komen. Goed bezig :)

Toch nog 2 kleine opmerkingen:
1. Als ik "Roland TR-808" intik (met het "-" teken), dan geeft hij alles van Roland.
2. Het zou ook handig zijn om te kunnen kiezen op welke sites gezocht wordt. Dan weet je ook welke sites je eventueel nog manueel kan afzoeken.
 
Misschien een idee de query te versturen via GET, i.p.v. een submit via POST. Dat maakt het makkelijker weer terug te keren naar je zoekresultaat met de 'terug'-knop van de browser
 
Dit kan van pas komen. Goed bezig :)

Toch nog 2 kleine opmerkingen:
1. Als ik "Roland TR-808" intik (met het "-" teken), dan geeft hij alles van Roland.

Ja, is een goeie. Ik heb hem meteen aangepast door de - uit de zoekopdracht te filteren.
Als het goed is, krijg je nu een beter resultaat.

2. Het zou ook handig zijn om te kunnen kiezen op welke sites gezocht wordt. Dan weet je ook welke sites je eventueel nog manueel kan afzoeken.


Klopt. Die staat bij mij ook op het lijstje. Weliswaar niet echt bovenaan maar dit zal ik wel een keer gaan implementeren.
 
Laatst gewijzigd:
Misschien een idee de query te versturen via GET, i.p.v. een submit via POST. Dat maakt het makkelijker weer terug te keren naar je zoekresultaat met de 'terug'-knop van de browser

Ja, beetje irri dat reposten van de query.
Bedankt voor de tip. Ik zal mij hier eens in verdiepen.
 
Leuk initiatief, lijkt redelijk goed te werken. Het is alleen niet duidelijk tot hoever terug er gezocht is en op welke sites gezocht is. Ook zou een "zoekwekker" achtige feature ook wel heel erg leuk zijn. Die zoekwekker site lijkt namelijk wel behoorlijk traag te zijn met reageren.
 
Als ik matrix 1000 intik dan krijg ik een link naar marktplaats, echter bestaan de advertentie niet meer..

Van de FAQ Pagina:

I clicked on a link of an advert found by Gearhunter but the web page of the advert is not found. Great service. Not!
Gearhunter.net tries to be up to date. Every day, hundreds of new adverts are added to the database but also removed from the Internet.
Every advert is stored into the database for 1 month, so there is a possibility you find an advert that is already removed.
To make a long story short, I'm working on this to make Gearhunter.net even more reliable.
 
Leuk initiatief, lijkt redelijk goed te werken. Het is alleen niet duidelijk tot hoever terug er gezocht is en op welke sites gezocht is. Ook zou een "zoekwekker" achtige feature ook wel heel erg leuk zijn. Die zoekwekker site lijkt namelijk wel behoorlijk traag te zijn met reageren.

Een zoekwekker en een, zoals hand klap ka opperde, een rss feed zijn 'nice to have' opties maar ik zet ze op de lijst.
Bedankt voor de input!
 
Je zou een "last checked" veld kunnen tonen bij resultaten. De slimme gebruiker telt dan zelf één en één op.
 
Of een AJAX-check die realtime checkt of het nog beschikbaar is als de advertentie ouder dan 24 uur is. Kan het eventueel zelfs voor je schrijven, aangezien je PHP gebruikt ;)
 
2keer raak, 5keer adv. bestaat niet meer........ bwa:erm:

Okay, nog 1 keertje dan 8)

Van de FAQ Pagina:

I clicked on a link of an advert found by Gearhunter but the web page of the advert is not found. Great service. Not!
Gearhunter.net tries to be up to date. Every day, hundreds of new adverts are added to the database but also removed from the Internet.
Every advert is stored into the database for 1 month, so there is a possibility you find an advert that is already removed.
To make a long story short, I'm working on this to make Gearhunter.net even more reliable.
 
Zoek je eigenlijk ook automatisch op alternatieven of moeten we dat manueel doen? Ik bedoel: als ik "roland tr606" intik, zoekt hij dan ook vanzelf op dingen die erop lijken zoals "roland tr 606" of moeten we die nuances zelf intikken?
 
Zoek je eigenlijk ook automatisch op alternatieven of moeten we dat manueel doen? Ik bedoel: als ik "roland tr606" intik, zoekt hij dan ook vanzelf op dingen die erop lijken zoals "roland tr 606" of moeten we die nuances zelf intikken?

Die nuances moet je, vooralsnog, zelf intikken.
 
Ik ben nu met een opschoon actie in de database bezig dat er straks voor zorgt dat het aantal missers/niet bestaande advertenties op marktplaats.nl aanzienlijk verkleint.
 
Back
Top