• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

SSL X-Desk, Presonus HP60, Yamaha MLA8

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ontwerper

Raadselachtig lid
Lid sinds
1 juni 2006
Berichten
1.301
Locatie
Barneveld
Omdat ik mijn studio anders wil gaan inrichten bied ik bij deze mijn huidige spullen aan.

---------------
SSL X-Desk
---------------
8 kanalen mixer

SSL X-Desk is een analoge mixer voor de serieuze homestudio gebruikers, semiprofs en professionele gebruikers. Uitgerust met dezelfde superanaloge schakelingen, die in de SSL Duality-, AWS900+ en matrixpanelen gebruikt worden, heeft de SSL X-Desk mixer een ultra transparante en snel aansprekend karakter met zeer brede en volkomen vlakke frequentie response. Door de combinatie van alle analoge eigenschappen van grotere consoles met de mogelijkheden van een op maat gesneden mini-SSL te vervaardigen, wordt de SSL X-Desk mixer tot centraal knooppunt in de meest verschillende studio´s en situaties.

Eigenschappen van de SSL X-Desk mixer:

2 inputs per kanaal (line inputs en DAW returns)
inserts voor elk kanaal
directoutput op elk kanaal (pre- of post-fader)
stereo cue send op elk kanaal (ook als "minifader voor tweede input) met volume en pan
2 mono aux sends per kanaal
100mm Alps-fader
main mix bus met insert en insert sum
extra stereo input
iJack input voor MP3-player e.d.
talkback microfoon geïntegreerd
mono check
2 stereo monitoring selecteerbaar
2 stereo FX returns

Extra functies:
19" rackmontage
7HE hoog (rackprofielen incl.)

De X-Desk bevat geen eigen preamps en wordt aangesloten via DB25 connectoren.
De prijs is inclusief 4 Hosa DTP 802 db25->8 gebalanceerde 1/4 jacks (die mij een kleine 200 euro hebben gekost).

Conditie: nauwelijks gebruikt, wordt afgedekt bewaard en zo goed als nieuw.

----------------------
Presonus HP60
----------------------
De PreSonus HP60 is het meest flexibele en geavanceerde hoofdtelefoon mix-systeem beschikbaar, voor professionele en project studio's, maar ook voor live sound in-ear monitoring systemen. Hij is uitgerust met zes onafhankelijke, zeer heldere en luide hoofdtelefoon versterkers.

De HP60 heeft dual stereo ingangen en een externe ingang voor ieder kanaal, waardoor je kan mengen tussen tussen drie stereo audio streams (mix A, mix B, en externe ingang). Een stereo uitgang is ook beschikbaar op ieder kanaal om lijnniveau hoofdtelefoon mixen te sturen naar een extra hoofdtelefoon versterker of monitor systeem.

Elk kanaal heeft een niveauregelaar, mix control tussen A en B ingangen, extern ingangsvolume, mute en mono. De HP60 beschikt ook over een talkback funcite via een externe XLR microfooningang.

Conditie: ongebruikt
Let op: wordt alleen verkocht als de SSL X-Desk is verkocht (anders houd ik een onwerkend systeem over.)

--------------------
Yamaha MLA8
--------------------
De Yamaha MLA8 is een acht kanaals hoofdversterker van de hoogste kwaliteit. De gebruikte technologie is al eerder gebruikt in de toegejuichte DM2000 van Yamaha.

In een compacte behuizing beschikt de MLA8 over een 26 dB pad, een regelbare 44 dB gain trim, een 80 Hz high-pass filter en een phantom-power schakelaar op elk kanaal. Op het achterpaneel voor de uitgangverbindingen bevindt zich een Euroblock terminal en een D-Sub 25-pins connector en dit maakt de MLA8 de perfecte match voor digitale mixers van Yamaha.

Specificaties:
- 8-kanaals mic/line voorversterker met dm2000 headamp technologie
- per kanaal 26db pad en 44db gainbereik
- 80hz highpass filter en phantompower schakelbaar per kanaal
- ingangssignaal af te lezen met groen/rode LEDs
- ideale combinatie met Yamaha digitale mixer, dme64n/24n mixing engines en alle andere hoogwaardige digitale audio apparatuur
- uitgangen op basis van euroblock terminals en d-sub 25-pins konnektor
- afmetingen: 375 x 480 x 44 mm (LxBxH)
- gewicht: 4.7 kg

Conditie: Nauwelijks gebruikt en zo goed als nieuw.
Let op: wordt alleen verkocht als de SSL X-Desk is verkocht (anders houd ik een onwerkend systeem over.)

===========================
Prijzen
------------------------------------------------------
SSL X-Desk -> 1850 euro
Presonus HP60 -> 250 euro
Yamaha MLA8 -> 425 euro
------------------------------------------------------
 

Attachments

  • ssl-x-desk-main-460-80.jpg
    ssl-x-desk-main-460-80.jpg
    30,2 KB · Bekeken: 175
  • XDESKDUAL700px.jpg
    XDESKDUAL700px.jpg
    354,7 KB · Bekeken: 142
  • X-Desk.jpg
    X-Desk.jpg
    44,8 KB · Bekeken: 135
  • Presonus-HP60.jpg
    Presonus-HP60.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 139
  • hp60.jpg
    hp60.jpg
    58,2 KB · Bekeken: 139
Yamaha MLA8
 

Attachments

  • MLA8.jpg
    MLA8.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 140
  • mla8_rear.jpg
    mla8_rear.jpg
    11,1 KB · Bekeken: 135
  • com_bP1020101.jpg
    com_bP1020101.jpg
    14 KB · Bekeken: 141
-= kick =-

Mail me als je interesse hebt...

Prijs SSL X-Desk is inclusief 4 multicore kabels.
Kan goedkoper zonder maar dan moet je wel db25 kabels hebben liggen.

Mail me ook als je interesse in de andere spullen hebt, die kan ik die alvast voor je reserveren.
 
De spullen kunnen vanaf nu los aangeschaft worden.

SSL X-Desk + 4 multicore db25 kabels -> 1850 euro
Presonus HP60 -> 250 euro
Yamaha MLA8 -> 425 euro
 
Op gearslutz is de MLA8 een beetje een "secret bargain":
"You can get it for under $600, and I swear, I can't even find a better FOUR-channel preamp for that money, let alone eight channels. Decent little feature set, too — dual balanced outputs, 26db pad, etc. Only thing that could come close is if you picked up a Presonus M80, cheap and used, and hotrodded all the opamps and transformers, maybe you could bring it in under $1000.

I haven't heard anything better than the Yamaha until you get up to the True Precision 8 price point — that is, nothing in an 8-channel format. Someone could make an argument for a pair of 4-channel Syteks, but they cost almost as much as the True and to my ears aren't quite as good. Anyway, the Yamaha is less than 1/3 the price of either of those options. Keep in mind, these are the same preamps that they put in their $10,000 consoles.

I've used most of the others suggested here -- SP828, DigiMax, OctoPre, Onyx, etc. -- and frankly, it's not even really a close call. The Yamaha is just clearly better, and the only downside is that it doesn't have the built-in converters."

"I use this too. I also have Octopre but I think Yamaha is much more better even it is cheaper."

"Nice sounding pres...clear and neutral with a good amount of gain. Great bargain..."

"I have a high regard for Yamaha audio hardware and have often praised the exceptional value of the MLA8."
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top