East West PLAY moet elke keer opnieuw geladen worden

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Ik heb met quantum leap (of east west, zoals je wilt) PLAY een vreemd probleempje:

bij elke vst die ik ken, worden de geladen patches ed gewoon gesaved met je project (of het nu cubase, of sibelius of wat dan ook is); dus als je een project afsluit en erna weer opslaat worden je patches gewoon automatisch geladen;

==> bij play lukt me dat echter niet: elke keer als ik een project heropstart moet ik manueel weer alle patches laden in het geheugen en aanklikken (want anders speelt er gewoon niets af);

ik heb al in de optie en extra instellingen van play gekeken, maar ik kan niets vinden dat daar direct mee in verband zou kunnen staan (denk ik dan toch). Ik heb ook al naar de support een mailtje gestuurd, maar wacht al dagen op antwoord. Iemand een idee hoe dit komt? Er zijn verschillende mensen op het forum die werken met play, dus ik veronderstel dat iemand het antwoord wel zal kennen...
 
Heb zelf geen East West libraries, wel Edirol Orchestral, en deze heeft het zelfde (verschrikkelijk irritante probleem).. Hoe goed je iets ook probeert te saven qua instellingen, telkens is het programma ze weer kwijt..
Hopelijk valt hier een soort uniforme oplossing voor te vinden..
 
dit probleem ken ik niet
maar dat klinkt nog als de hemel vergeleken met alle bullshit die ik met play heb gehad
de allerbrakste plugin allertijden!
heb overigens symphonic orchestra en RA
 
wat voor problemen had jij dan fjoesz? bij werkt play naar behoren (zowel op xp als w7), enigste andere irritante is dat hij zich niet wil laten bridgen door jbridge; dit is nu NET de plugin waar in extra geheugen welkom zou zijn
 
in protools HD heb ik ontiegelijk veel crashes gehad met play
we hebben nu logic erbij om iig met die orkestbak te kunnen werken
vooral in cominatie met kontakt ed was t drama
corrupte sessies
elke 3 seconden een crash.. etc
 
Hum ik heb ook East west play en die saved mn settings gewoon bij het afsluiten van het project. Verder ook nooit echt problemen mee gehad. Ik heb wel is(niet altijd) het probleem met Massive. Als ik het project dan weer opend dan laad hij niet goed in. Wel zie ik de naam van de sound in Massive maar moet hem daarna opniew openen om goed te laden:S wat erg iritant is. Is dit hetzelfde problem als genoemd door de TS wellicht. Dan zou het niet zo zeer aan de pluginn liggen maar meer aan het programma waar je et binnen gebruikt.
 
hoi foesjz, en lag het probleem aan de combinitie play -kontakt?
ik gebruik play met cubase, en daarin is het vrij stabiel; PT weet ik niet

ben je wel zeker dat je genoeg ramgeheugen hebt, want indien dat niet het geval is wil play inderdaad wel eens crashen :)


pietjepieter: play laadt wel correct bij elk project dat ik open, soms (maar soms niet) worden de instrumenten ook correct geladen, maar soms gebeurt het dat de midichannels in de browser van play dan niet meer goedstaan. soms worden de instr gewoon niet geladen (alleen de gui van play)........
 
Ik gebruik Play in combinatie met Vienna Ensemble en dat gaat prima met onthouden van patches. In combi met Cubase zou het ook goed moeten gaan. Misschien zoekt ie de bestanden op de verkeerde locatie? Heb je de bestandslocaties van je Play instrumenten default geïnstalleerd destijds of heb je die soms een keer verplaatst?
 
hoi foesjz, en lag het probleem aan de combinitie play -kontakt?
ik gebruik play met cubase, en daarin is het vrij stabiel; PT weet ik niet

ben je wel zeker dat je genoeg ramgeheugen hebt, want indien dat niet het geval is wil play inderdaad wel eens crashen :)


pietjepieter: play laadt wel correct bij elk project dat ik open, soms (maar soms niet) worden de instrumenten ook correct geladen, maar soms gebeurt het dat de midichannels in de browser van play dan niet meer goedstaan. soms worden de instr gewoon niet geladen (alleen de gui van play)........

tis een mac octacore met 12 gig ram
 
neen de locatie van de library is goed: nogmaals het probleem is: hij laadt de namen van de patches (soms doet hij dit zelfs niet), maar je moet dan nog eens manueel op 'load' klikken vooraleer hij ze echt laadt. het librarypath is in ok

fjoesz: ad ram kan het dus niet liggen :)
 
Ok, klinkt dan meer dat paden en instellingen wel bekend zijn maar dat ie de kans niet krijgt om te laden.
Heb je dit probleem altijd bij het laden van een gesaved Cubase project? En heb je het ook bij een het laden van een leeg cubase project waarbij je alleen de Play VST actief hebt?
 
Back
Top