Ik denk dat we dan in hetzelfde schuitje zitten. Homestudio/hobby, alleen mijn gearlist is stilaan al diverse commerciële studio's aan 't voorbijstreven.
Een aantal jaar geleden heb ik eens een relatief laag, niet geheel serieus bod uitgebracht op een 32 ch. GS3000+mb (met het idee "daar gaat ie toch niet op in, en zowel, dan eh...zien we wel weer"), en de verkoper ging ook nog akkoord! Toen sloeg de schrik me om het hart, aangezien ik thuis woonde en niet zomaar effe een mengtafel van 1,5m lang kwijt kon. Ik moest er met pijn van afzien, en had snel een Yamaha AW2400 gevonden als een alles-in-1 oplossing. Die is ondertussen ingewisseld voor een Akai DPS24.
Ik zit nu best vaak te twijfelen of ik die "Deeps" moet aanhouden, of wegdoen, er een Alesis HD24XR (of een Radar S-Nyquist...beide zelfde converters! alleen is de Radar wel een 'tikkie' duurder) + een analoge tafel voor terug moet halen.
Ik heb in de afgelopen paar jaar wel dusdanig veel gemengde ervaringen gelezen, dat ik de Ghost niet echt meer overweeg.
De nieuwe GSR24M lijkt me heel interessant, aangezien ie icm een HD24XR via ADAT 24 sporen kan handelen, en je hebt nog 4 stereo returns voor je fx. Ik kan nu masteren op CD (Alesis Masterlink), 1/4" true 2 tr. RTR (Philips N4522), of zelfs cassette (Marantz 5030B), dus dat zit wel snor.
Maar ja, effe 6,5k neertellen voor een 'hobby' mengtafel, tegenover minder dan 1000 voor een Soundtracs of Tascam...moeilijk.
Goed trouwens dat je van je Mackie af wil; het is toch een SR24.4? Klinisch/schelle pre-amps vond ik het (paar live-klussen mee gewerkt), en zo'n onlogische plaatsing van EQ en aux (auxes bovenaan)... hoe deed je dat nu trouwens qua opnames, aangezien ie geen direct outs heeft? Of alleen 8 sporen (8x sub out)?