Allen & Heath GS3000 of Soundcraft Ghost LE 24 of 32

Status
Please reply by conversation.

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Lid sinds
16 februari 2009
Berichten
548
Locatie
Haarlem
Voor mijn homestudio ben ik op zoek naar een goede Soundcraft Ghost LE of Allen & Heath GS3000, in de 24 of 32 kanaals uitvoering. Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel naar de A&H uit.
Hij moet natuurlijk in goede staat zijn zonder gebreken, zoals brakke aux sends, wegvallende kanalen of andere narigheden.

Ik kan hem zelf komen ophalen.

Stuur me een berichtje als je er een in de aanbieding hebt of er ergens een weet te vinden!
 
Je zou kunnen overwegen voor een GL2400 24 kanaals te gaan; grotendeels de zelfde functionaliteit, maar het is geen studiotafel. (dus geen monitoring paths per kanaal)
Soundtracs Topaz Project 8 of een Tascam M3500 ook nog een optie?

En een GS3000 van de 21e eeuw is de nieuwe GSR-24(M). Alleen daar betaal je 2 à 3x zoveel voor als een GS3000; maar kan wel als controller bij PC/DAW dienst doen.
 
Het in-line zijn van de tafel is voor mij juist het belangrijkste, omdat ik dan niet m'n soundcard outputs hoef om te pluggen of daar inputs voor moet opofferen. De Tascam M3500 lijkt me fantastisch, maar dat ding is 95 cm diep, en die ruimte heb ik helaas niet... hij stond eerder wel op m'n lijstje :-)

De Topaz heb ik ook naar gekeken, maar ik vind de Aux send handling ietwat beperkt (max twee post-fade aux sends die je kan verdelen over het kanaal of Mix B - dus als je twee postfader effecten aan het kanaal toewijst, heb je voor Mix B geen postfade sends meer over). Voor de rest wel een mooie tafel en inderdaad ook de moeite waard om te overwegen. Ook het feit dat hij maar 68 cm diep is is een pluspunt. Laat het me weten als je er een in de aanbieding hebt ^^

Die GSR-24 ziet er super uit, maarre... dat is echt een brug te ver!

Feit blijft dat het voor mijn homestudio is... en ik nog nooit iets gereleased heb :erm: talking about dure hobby ^^
 
Ik denk dat we dan in hetzelfde schuitje zitten. Homestudio/hobby, alleen mijn gearlist is stilaan al diverse commerciële studio's aan 't voorbijstreven. 8)

Een aantal jaar geleden heb ik eens een relatief laag, niet geheel serieus bod uitgebracht op een 32 ch. GS3000+mb (met het idee "daar gaat ie toch niet op in, en zowel, dan eh...zien we wel weer"), en de verkoper ging ook nog akkoord! Toen sloeg de schrik me om het hart, aangezien ik thuis woonde en niet zomaar effe een mengtafel van 1,5m lang kwijt kon. Ik moest er met pijn van afzien, en had snel een Yamaha AW2400 gevonden als een alles-in-1 oplossing. Die is ondertussen ingewisseld voor een Akai DPS24.
Ik zit nu best vaak te twijfelen of ik die "Deeps" moet aanhouden, of wegdoen, er een Alesis HD24XR (of een Radar S-Nyquist...beide zelfde converters! alleen is de Radar wel een 'tikkie' duurder) + een analoge tafel voor terug moet halen.

Ik heb in de afgelopen paar jaar wel dusdanig veel gemengde ervaringen gelezen, dat ik de Ghost niet echt meer overweeg.
De nieuwe GSR24M lijkt me heel interessant, aangezien ie icm een HD24XR via ADAT 24 sporen kan handelen, en je hebt nog 4 stereo returns voor je fx. Ik kan nu masteren op CD (Alesis Masterlink), 1/4" true 2 tr. RTR (Philips N4522), of zelfs cassette (Marantz 5030B), dus dat zit wel snor.
Maar ja, effe 6,5k neertellen voor een 'hobby' mengtafel, tegenover minder dan 1000 voor een Soundtracs of Tascam...moeilijk.

Goed trouwens dat je van je Mackie af wil; het is toch een SR24.4? Klinisch/schelle pre-amps vond ik het (paar live-klussen mee gewerkt), en zo'n onlogische plaatsing van EQ en aux (auxes bovenaan)... hoe deed je dat nu trouwens qua opnames, aangezien ie geen direct outs heeft? Of alleen 8 sporen (8x sub out)?
 
Hehe :-) leuk om ff te lezen - en goeie subtitel ook "Gear-sloerie" :P

Precies dat opnemen is het punt waar ik steeds tegenaanloop, ik doe het nu via de 4 subgroepen (24.4, geen 8!) en m'n 3P en 8P die via de "direct out" (half ingeplugde insert, je weet wel...) op m'n multiface aangesloten zijn. In de PC doe ik alleen het audio-opnemen, sequencen doe ik met de MPC. Aangezien ik ook het syncen tussen die twee nog eens moet fixen is het nu een beetje een halfbakken werkwijze waardoor ik niet vaak genoeg audio opneem, terwijl zingen, gitaar, altblokfluit en niet-MIDI spul dat toch wel nodig hebben ^^

Als je nog meer opties weet (of iemand iets anders in de aanbieding), laat het me graag weten - misschien per PM, anders wordt deze thread alleen maar door de discussie steeds omhoog getrapt en da's vast niet de bedoeling. Ik wil in ieder geval een 32 kanaals in-line tafel van na +- 1996 die niet dieper is dan 78 cm en bij voorkeur niet breder dan 1,4m en bij voorkeur met meterbridge.

Dus gezocht:
Allen & Heath GS3000 32
Soundcraft Ghost 32
Soundtracs Topaz Project 8 32
(missch. een A&H GS3 32... maar die heeft ongebalanceerde aansluitingen...)

Fixbare halfbrakke staat wil ik ook nog wel overwegen, maar niet bijna-overleden brakke staat!
 
Die Soundtracs Topaz tafels klinken erg goed.
Ik heb er zelf eentje gehad (een 32.8) en ben er altijd zeer tevreden over geweest.
Ik heb van anderen vergelijkbare verhalen gehoord.

Wat mij met name opviel aan de Topaz is de goede kwaliteit EQ's en preamps.
 
Dank je voor de link Speeddemon, ik had hem zelf ook al gevonden. Die Ghost heeft helaasgeen meterbridge.
De GS3 blijkt helemaal niet in 32 kanaals uitvoering te bestaan, dus die valt af.

Mijn focus blijft toch met name een Allen & Heath GS3000 32 kanaals, en anders een Soundtracs Topaz Project 8 32.

Een goeie deal op een Soundcraft Ghost 32 (met meterbridge) wil ik ook nog wel overwegen. Wat ik jammer vind aan de Ghost is dat de aansluitingen bovenop zitten, waardoor de tafel dieper wordt... (zwaar muggenzift, maar het blijft toch je werkruimte he :-) )
 
Rainer, hoe wil je de 32 kanalen precies gaan inzetten?
Want als je effectief maar 24 sporen (of hooguit 26 sporen) hoeft op te nemen, en je de overige 4 stereo returns gebruikt voor fx, zou de GS-R24 nog steeds een optie zijn.
Zowel met de analoge als digitale uitbreidingskaart, kan ie nl. 32 kanalen zenden en ontvangen.

Tja, ik heb gister de handleiding zitten lezen, en nu wil ik 'm nog sneller... terwijl ik een DPS-24 heb staan! :(
 
Ik kan een Ghost 32 met meterbridge en flightcase kopen voor 1900 euro die in erg goeie staat is, deze heeft alle inserts door Neutrik pluggen vervangen.
D'r is echter ook iemand die een Ghost 32 met meterbridge en de Creation Audio Labs mod ( http://www.creationaudiolabs.com/ghost ) op de 1e 16 kanalen, de subs en de master in de verkoop heeft voor 2500 euro...

Zijn dat schappelijke bedragen, en welke van de twee zouden jullie voor gaan? ik heb zelf geen outboard pre's oid, en neem geregeld (mijn eigen) zang op, en soms akoestische gitaar.
Op zich zijn het wel prijzen die ik me initieel niet echt helemaal had voorgesteld :-(
 
ben niet bekend met die mod (als ik de website moet geloven, wel interessant), maar de 1e lijkt me een redelijk faire prijs (misschien 1750).

Ik denk dat ALS je een 2e hands 32 ch. GS3000 met MB tegenkomt, je al gauw richting de 3000-3500 euro gaat, of je moet een koopje treffen (zoals ik 2 jaar geleden, wat ik niet gedaan heb... :stupid)
 
De vraag is vooral of die GS3000 echt de moeite waard is boven een Ghost, zeker een Ghost met die mod (die dus ook weer een stuk langer mee gaat omdat een heleboel belangrijke caps al vervangen zijn). Ik heb zelf ook een beetje m'n twijfels over de manier waarop de GS de kanalen en de monitors heeft ingericht: de hoofdfaders zijn namelijk voor de monitor, en de kleine voor het kanaal. Er zit GEEN flip-switch op... ik weet niet of die manier van werken me wel helemaal aanstaat...
(PS: ik kan vanaf morgenavond pas weer over 2 weken reageren, heb ff geen internet)
 
Hij is binnen! het is uiteindelijk toch de Ghost 32 met Creation Audio Labs mod geworden. D'r is alleen iets mis met kanaal 32, daar komt nu nl. alleen maar een oscillatiegeluid uit en da's natuurlijk niet de bedoeling - waarschijnlijk moeten daar nieuwe condensatoren in...

Kan op slot! :slotje:
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top