[contest] Track toelichting

OK, zal een proberen te reconstrueren wat ik gedaan heb. Mijn track was dus #4

Ben begonnen met luisteren van alle samples. Toen ik 19 en 7 ging combineren was dit een ideaal uitgangspunt voor de basis.
Heb toen in Cubase SX en Live een loop gemaakt en daarbij allerlei frutsels verzonnen. In Ableton vooral met de pitch en timestrecht gewerkt. Ook de ingebouwde FX zoals delay en autofilter kwamen erg van pas.

Samples 2,3,9,10 in m'n synths geladen (na goed geloopt te hebben) en daar patches mee gemaakt. Gewoon een bestaande patch pakken en die omturnen.

Daarmee verder het arrangement uitgewerkt.

Die pitch sweep is een van die patches met een lange portamento. En dan laag beginnen en hoog een noot lang vast houden. Daar weer een audiospoor van gemaakt.

De stem sample 20 in Recycle geladen en geknipt maar .rx2 file en in Reason geladen. En toen een arpeggator in Cubase op die recycle track losgelaten.
Hetzelfde met sample 19 gedaan maar dan een delay erop en gebruikt in een break.

Verder nog wat losse samples geplakt in Cubase waarvan de meeste wel op lengte zijn getimestreched.

Vooral in Live en Cubase veel automation gebruikt om volumes etc afwisselend te houden. En wat nodig FX automation.

Het eerste deel de lange intro is zo'n 80%Live tot de break (3:00) waarbij Cubase ook grotendeels mee ging doen. Tussen 2:00 en 3:00 is het ook dan wat rommelig.

Samples gebruikt:
2,3,5,7,10,11,12,13,15,17,19 (dus bijna de helft maar)

3 en 18 had ik trouwens ingeleverd als bronmateriaal

En zo kwam ik tot het nummer Fire-rush.
Dit omdat het nummer uit 2 stukken bestaat en het ook een leuk woordgrapje is.
 
Back
Top