Softsynths layeren [cubase/logic]

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.714
Locatie
Utrecht
Ik gebruik regelmatig verschillende lagen van softsynths voor een lead, alleen is het zo dat ik met mijn keyboard maar 1 softsynth tegelijk kan aanspelen.

Dus bijvoorbeeld Reaktor en Pro52 wil ik tegelijkertijd laten spelen op de noten die ik inspeel in Cubase of Logic.

Misschien nog een stapje verder is om bijvoorbeeld 1 van deze synths gewoon te laten spelen en de andere via een arpeggiator te laten lopen maar dat is ff niet zo belangrijk.
 
Met logic moet dat in ieder geval kunnen met objectjes in je environment. Ik ga wel ff uitprutsen hoe dat precies moet. En een arpeggiator moet niet veel moeilijker zijn want die kun je ook in je environment neerzetten.
 
Ja precies die zet je d'r dan gewoon tussen, dat leek me al niet zo moeilijk. Eigenlijk wel bizar dat zo iets logisch niet zomaar kan. Ik dacht zelf dat het in Cubase slechts een kwestie was van 2 kanalen selecteren met SHIFT ingehouden maar dat gaat dus niet.
 
Hmmm. Het is inderdaad niet zo simpel als het lijkt. Ik zet gewoon een instrument neer en die verbind ik met alletwee de AudioIns tracks maar op de een of andere manier doet maar een van de twee wat. En een arpeggiator heeft helemaal geen input dus die kan je nergens tussenzetten.

Wat een flutsysteem!
 
Het magische woord hier is MROS.

Kijk in die handleiding of vraag het maar naar op cubase.net.

Arps kun je naar 4 midi outputs sturen en als dat niet meer genoeg is dan weet ik het niet meer.

ps. Graag dit woord niet gebruiken in de zin van tegen je vriendin zeggen: 'ik ga je vanavond eens helemaal MROS'en'. Want voor je het weet wacht eenzelfde lot als dhr Davids op je. (sorry, kan het even niet laten)
 
Heren, geen links naar overige forums, a.u.b! Als je reclame wilt maken voor een ander forum, zet je dat maar in je signature :D

Sorry, ik kon het niet laten :stupid
 
Orgineel geplaatst door Ralf T
Heren, geen links naar overige forums, a.u.b! Als je reclame wilt maken voor een ander forum, zet je dat maar in je signature :D

Sorry, ik kon het niet laten :stupid
SSSSSSSSSHT!

Geen slapende honden wakker maken
 
=( jullie maken een speeltuin van mijn topic =(

Zijn er ook vergelijkbare Logic forums?
 
Ja die is er: http://community.sonikmatter.com/

(tevens kurzweil/Native instr./Korg/Yamaha forums

Maar deze forum is 100% (pas deze week ontdekt)

altijd beter in het Nederlands te typeh.

Vsti`s layered in Logic gaat niet, ik heb al diverse keren geprobeerd m`n enviroment aan te passen maar zoals opgemerkt hebben Audiochannel geen direct Hardware (zoals m`n AMT) midichannels/poorten.

Mischien in Versie 5???

Mzzl

Septic
 
Logic heeft toch ook wel een soort interne midibus of iets dergelijks?

Logic en Cubeest kijken altijd vreselijk bij elkaar af en lijkt me dat dit hier ook het geval is.
Overigens zelf nooit de onweerstaanbare drang gehad om die environments eens uit te pluizen op een regenachtige zondag.

Maar lijkt me zowiezo wel handig als je dit gebruikt ipv een dure hardwarematige midi patchbay. Een paar keer klikken, hoe moeilijk kan het zijn?
 
Back
Top