'Nieuwe' aanwinst JD-800

HansMs

Stamgast
Lid sinds
31 Maart 2011
Berichten
146
Zo vandaag even bij een mede Forum lid even de JD-800 opgehaald, nog een knap ding. Maar ja ik kon het niet laten, en meteen alles onder de motorkap schoongemaakt. Ook alle sliders even flink beetgepakt en schoon gezogen etc. Het ziet er weer netjes uit, was wat stoffig doordat ie opgeslagen stond. Wel heeft ie het probleem met de YES/NO knoppen, worden veel gebruikt dus slijten, nieuwe schakelaars net besteld bij display in Utrecht. Ik zal wat foto's posten voor de geïnteresseerden. Het blijft een beest van een machine......Hoop dat de foto's goed gaan.
Synthesizers_Drummachines


IMG_0454sm.jpg
Even de sliders een poetsbeurt gegeven.

IMG_0463sm.jpg
Na de poetsbeurt.

IMG_0461sm.jpg


IMG_0451sm.jpg

Net dingetje toch?, alleen aan de rechterkant zitten wat beschadigingen.

Ik hoop dat ik het in de juiste groep gepost heb, als newbee :dubbel:

gr,
HansM.
 
Laatst gewijzigd:
idd, daar vrees ik ook een beetje voor, dat de JD800 een stof vreter is :)

tja, de foto moet ergens op een webspace staan dacht, en daar de link van ingeven
 
JD-800 is een erg fijne synth met een lekkere sound....en fijn qua bediening natuurlijk :okdan:

Van stof heb je volgens mij geen last met deze bak, in ieder geval niet meer dan met andere synths. Hij heeft redelijke luxe sliders waar het stof niet zo makkelijk in kan komen. Om de zoveel tijd haal ik er een opzetborstel van de stofzuiger overheen om stof weg te halen en dat voldoet prima.

Veel plezier er mee!
 
Hans van harte met je JD800 je heb zojuist een van de aller beste synths ooit gekocht :biertje::okdan:
 
Citaat Synthurion : een van de aller beste synths ooit gekocht.
Overdrijven is ook een kunst.
Heb er (een hele tijd geleden alweer) ook één gehad en was er eerlijk gezegd niet echt van onder de indruk, klonk best redelijk maar niet bijzonder.
Vind dat de D-50 een mooiere sound voortbrengt, en daarom heb ik die nog en de JD-800 niet meer.
 
Die ziet er mooi uit. Ik zou er best nog eens een willen proberen, maar hij is zo fucking groot!
 
Citaat Storm : Ik zou er best nog eens een willen proberen, maar hij is zo fucking groot!
Had je toen je klein was maar meer Brinta pap moeten eten, was je nu ook groot en sterk geweest en had zo elke grote modulaire synth onder één arm kunnen dragen ;)
 
LEUKE herinneringen aan, maar die van mij gaat er toch echt uit en word vervangen door een XV5080 met extensie kaartjes.
 
Hé, het schijnt dat Brinta eten ook ervoor zorgt dat je de "quote" button kunt vinden.
 
Code:
[quote][CODE][QUOTE="Soundtrooper, post: 0"]Hé, het schijnt dat Brinta eten ook ervoor zorgt dat je de "quote" button kunt vinden.[/quote]
[/code][/quote]goeie tip.. maar na 4 uur slaap is mijn brein blond. ;)
 
Citaat JayZFresh: goeie tip.. maar na 4 uur slaap is mijn brein blond.
Maar jij hebt hem wel door ;)
 
Elke Synth heeft zijn 'eigen' sound das het leuke ervan. De Jd-800 kan leuke dingen doen, maar je moet een beetje verstand hebben van sound opbouw. De synth van vandaag klinken allemaal hetzelfde toch? ik mijn oren wel, en wat er zoal op de radio en de dj scene te horen is lijkt ook allemaal op elkaar, das de sound van vandaag, en daarvoor pak ik mijn Motif XS8 wel even, daar kan niks tegenop ik mijn ogen. Zoveel sounds zijn daar mee te maken, das niet normaal meer. Daarin tegen viel de Roland G8 mij erg tegen, klonk beetje te bitjes, zat geen warmte en breedte in.

De JD-800 voldoet prima voor de Tangerine dream strings, bottle en Logos solo, ;-)

Ik ben ook een man van het vinyl, klink gewoon echt beter, mits je de juiste spullen hebt.

Zo is het met alles wat toch? De Jd-800, XS8 en de jv-2080 maakt een mooi stel, en de Korg XL mag ook af en toe mee doen.... ;-)

Suc6 mannen, nu weer even naar buiten, te lekker om binnen te zitten.

gr,
Hans,
 
ik moet nog even oefenen met het quote'n
 
Ik heb op mijn JD-800 altijd maar een doek liggen tegen de stof inderdaad. zijn net iets teveel schuifjes om vaak schoon te maken hehe

Voordeel van de schuifjes is, dat de schuif niet onder de opening zit, heel handig van roland.
Toen was een synth nog kwalitatief wat slimmer en sterker in elkaar gezet.
 
Citaat Synthurion : een van de aller beste synths ooit gekocht.
Overdrijven is ook een kunst.
Heb er (een hele tijd geleden alweer) ook één gehad en was er eerlijk gezegd niet echt van onder de indruk, klonk best redelijk maar niet bijzonder.
Vind dat de D-50 een mooiere sound voortbrengt, en daarom heb ik die nog en de JD-800 niet meer.

D50 heeft ook zijn eigen sound ;-) alleen te weinig variatie in sound.
Maar idd. wel lekker.
 
ik ga altijd spelen met nieuwe gear ipv van het uit elkaar te halen:)
 
ik ga altijd spelen met nieuwe gear ipv van het uit elkaar te halen:)

Maar gaat de nieuwe gear ook 25 jaar mee? :okdan:
Schoonmaakbeurt kan nooit kwaad.....
 
Citaat Synthurion : een van de aller beste synths ooit gekocht.
Overdrijven is ook een kunst.
Heb er (een hele tijd geleden alweer) ook één gehad en was er eerlijk gezegd niet echt van onder de indruk, klonk best redelijk maar niet bijzonder.
Vind dat de D-50 een mooiere sound voortbrengt, en daarom heb ik die nog en de JD-800 niet meer.

de jd800 zietr ook mooer uit dan de d50 owwww gaat t dar niet om
do mij der maar eentje voor 450 ofso;-]
 
Back
Top