Creamware Noah

Bekend van de vele PCI kaarten voor softsynhs ed. En komen nu
uit met een volledige hardware versie hiervan. Toetsenbord en rack versie wel teverstaan.

noah_pr.jpg


Het ziet er smakelijk uit en de keyboard versie met 2 LCD schermen en veel knoppen lijkt erop dat menig knoppendraaier er helemaal mee uit z'n bol kan gaan.

Resultaat is een unieke hardware synthesizer met alle mogelijke synthese vormen. (Subtractive,FM,Vector,Wavetable etc.)Vergelijkend met de Oasys PCI versie die overigens niet meer gemaakt word omdat de verkopen tegen vielen. Vooruitlopend op een daadwerkelijke review denk ik al wel te kunnen zeggen dat de polyfonie net zoals bij de Pulsar kaarten tegen zal vallen bij bepaalde synthesevormen. Desalniettemin zet het met dit produkt de concurrentie in verre mate buiten spel omdat deze (op Korg na dan) geen gelijkwaardig produkt kunnen bieden binnen korte termijn. De prijs zal waarschijnlijk even slikken zijn maar dan kun je nog altijd voor de rack versie (of evt. de PCI versie) gaan.

Hier een link naar een uitgebreider verslag van de Noah.
http://www.samplepoolz.de/news/2002/02/noah.html
 
mmm..zomer 2002, maar als er nu alleen nog maar gerenderde plaatjes te zien zijn zonder details dan vraag ik me af of ze dat gaan halen..

Olaf
 
Wat een oerlelijk ding is die StageFrame!

Hoe kun je een apparaat zo belachelijk groot (en geel!) maken en de naam "stage" eraan geven? :confused:
 
Grappig, 'n tijdje geleden, toen ik met de MicroQ speelde, bedacht ik 'n alternatieve interface, met twee van die langwerpige displays en van die encoders eronder. Ik was dus niet de enige.

Het lijkt me 'n zeer prettige manier van werken en 'n stuk goedkoper te produceren dan de Nord3 oplossing.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind die StageFrame er wel mooi uitzien. Hij heeft in ieder geval een praktisch groot scherm...
 
Back
Top