Jupiter 80 eerste beelden + info

Ik ga voor mooie klanken en mogelijkheden en waar dat dan uitkomt, vintage of nieuw, analoog of digitaal, hardware of software....dat boeit me dan niet.

Vandaar dat mijn studiootje een aangenaam allegaartje van allerhande instrumenten is. ;)

Idd, zal me een worst wezen wat voor naam het bakkie heeft, als ik het geluid mooi vind, prettig mee te werken is en heb er het geld voor (over), maakt 't me geen zak uit.. :gaap:
 
Ik ga voor mooie klanken en mogelijkheden en waar dat dan uitkomt, vintage of nieuw, analoog of digitaal, hardware of software....dat boeit me dan niet.

Vandaar dat mijn studiootje een aangenaam allegaartje van allerhande instrumenten is. ;)

als een ware muzikant gesproken :okdan:

ik ben het helemaal met je eens, wat boeit het wat je gebruikt, het gaat erom dat je aangesproken wordt en geinspireerd wordt als muzikant door de sounds die je hoort. Als dat een pollepel met een pan is is het ook prima, zolang je maar muziek kan maken die jij leuk vindt.
 
Als dat een pollepel met een pan is is het ook prima, zolang je maar muziek kan maken die jij leuk vindt

Leuk dat je het zegt, want ik heb ooit weleens een tik met een pollepepel op een koekenpan
gebruikt en toen ik mijn VariOS net had experimenteerde ik veel met dat soort alledaagse geluiden.
Ik heb zelfs ooit eens iets gemaakt met voornamelijk een verkrachte sample van een tik op een verkeersbord. ;)
 
Roland komt, zoals op de voorpagina te lezen is, met een aantal nieuwe producten waaronder
een Performance keyboard, de VR-09.
De specificaties lezende lijkt het op een uitgeklede Jupiter 80, maar met meer controllers (voornamelijk voor het orgel deel).

Op zich is deze bak dus niet interessant voor mij of een andere JP80 bezitter, maar de iPad app intrigeert mij wel.
Ik zou het erg op prijs stellen als de Jupiter app deze mogelijkheden ook in zich zou krijgen.

vr-09_ipad_app_organ_gal.jpg
 
Ik wou nog effe zeggen dat die Jupiter80 echt super klinkt, tering zeg, ik blijf me verbazen hoe mooi die acoustische instrumenten eruit klinken......

Ik vind mijn motif XF/XS al mooi maar dit is toch echt wel een niveau of 3 hoger ...

Je kan er zo een soundtrack mee maken zonder iets erbij
 
Zou ik graag willen, omdat daar nog wat meer ethnische supernaturals inzitten, maar zonder fatsoenlijke standalone OSX/Audio Unit editor blijf ikdeze voorlopig nog even boycotten.
 
Ik ben ook nog steeds heel erg blij met m'n Jupiter 80.
Ik heb ook aan een Integra erbij gedacht, maar voorlopig zie ik de meerwaarde daarvan niet in. Bovendien is er onlangs behoorlijk wat leuk spul aangekondigd en mijn budget niet onbeperkt.

De CS6x was mijn masterkeyboard, maar is ondertussen wel enigszins 'gedegradeerd'.
 
http://m.matrixsynth.com/2013/03/new-roland-teaser-for-april-4-2013.html

Roland is back zie je in die teaser.....remake van de tr808 :D

Als het goed is komt die editor eindelijk tijdens de Messe 13, zal tijd worden.

Ondertussen heeft iemand op het rolandclan forum al een eigen editor gemaakt voor de integra-7. OSX is ie mee bezig nu alleen nog windows. Dezelfde persoon heeft ook die mooie OSX editor voor de FS1R gemaakt

http://synth-voice.sakura.ne.jp/Integra-7_Sound_Editor_english.html

IntegraSoundEditor2.png

IntegraSoundEditor4.png

IntegraSoundEditor1.png


Wel treurig dat Roland zelf nog geen editor uitheeft.......
 
In de winkel even bekeken, de Juup80. Het eerste wat me opvalt is de werkelijk bedroevend slechte bouwkwaliteit. Alleen daarom al zou ik er niet willen. Brrr..

Maar dat zelfde vind ik ook van de KingKorg. Het heeft wel een metalen front, maar de knoppen... brrr als losse tanden! Dat gaat snel stuk..
 
Dat is iets waarover je enkel kan oordelen als je een toestel al enige tijd hebt Arv.
En trouwens, de J-80 is toch ook volledig in metaal? Ook de zijpanelen. Nogal wat beter dan bij de Fantom X/G - 6/7 waar het wel kunststof was...
 
Ik zou hem ( juup-80) wel eens in real time willen zien. Maar is het dan waar? Vroeger was alles beter?
 
In de winkel even bekeken, de Juup80. Het eerste wat me opvalt is de werkelijk bedroevend slechte bouwkwaliteit. Alleen daarom al zou ik er niet willen. Brrr..

Maar dat zelfde vind ik ook van de KingKorg. Het heeft wel een metalen front, maar de knoppen... brrr als losse tanden! Dat gaat snel stuk..

Mijn ervaring is tegenovergesteld. Ik heb hem nu een aantal maanden. Maar is allemaal prima hoor. Echt wel stevig. Hele mooie aftertouch actie ook.

Wat ik wel een beetje cheap vind overkomen zijn die registratie quick select knoppen aan de voorkant/onderkant. Dat is wel een beetje nep aandoent met dat verlichte rubber. Dat zijn softtouch knoppen net zoals op bijv een korg electribe.
 
Ik doel voornamelijk op de knoppen, die kunnen toch wel wat beter voor het bedrag dat je moet neerleggen voor die synth? Zie bv die Nords, dat is toch andere koek?

Dit staat natuurlijk los van het feit dat de knoppen het best lang uit zouden kunnen houden. Maar of dat ook voor stagewerk geldt....
 
Ik doel voornamelijk op de knoppen, die kunnen toch wel wat beter voor het bedrag dat je moet neerleggen voor die synth? Zie bv die Nords, dat is toch andere koek?

Dit staat natuurlijk los van het feit dat de knoppen het best lang uit zouden kunnen houden. Maar of dat ook voor stagewerk geldt....

Ik heb niet de indruk dat de knoppen op het frontpaneel van slechte kwaliteit zijn, integendeel, ze bedienen vlot. Misschien dat ze net daardoor goedkoop aanvoelen.

De knoppen onder de toetsen, daar ben ik nog niet helemaal uit; enerzijds werken ze snel en is het op zich wel makkelijk te gebruiken, alleen merkte ik in het begin dat ik ze regelmatig per ongeluk bediende (door er tegen te stoten of per ongeluk te raken). Sinds de J-80 in een flightcase zit is dat probleem weg maar zijn ze ook minder bereikbaar in het algemeen. Ik laat namelijk graag al mijn synths in dat deksel van de koffer staan, ook bij repetities en optredens. Ik denk dat ik ze na verloop van tijd niet veel meer zal gebruiken.

Voor diegene die zich daar echt aan stoort, ze zijn trouwens softwarematig uit te schakelen, om accidentjes te voorkomen.
 
Ik had er bijna eentje gekocht, maar dat is weer met een heel vaag verhaal niet doorgegaan. Ik maak een afspraak voor afgelopen donderdag, dat kan niet doorgaan want de persoon zou tot komende maandag in het buitenland zijn, dus ik maak afspraak voor komende dinsdag. En dan gisteren plots een berichtje dat hij verkocht is. Lekker zo...
 
Back
Top