Jupiter 80 eerste beelden + info

Het is jammer dat Roland zelf in al hun demo's heel erg de nadruk hebben gelegd op het Super Natural Acoustic gedeelte van deze synth.
Hoewel ik deze klanken erg goed vind, zijn ze voor mij niet waar het om draait in dit instrument.
Het 'Jupiter gevoel' van de JP80 zit 'em voor mij toch echt in de Super Natural Synth.




Voor alle duidelijkheid, dit is geen demo van mij. ;)
 
Demo's van roland-'personeel' verkopen hem wel als jupiter 8(0), dus is klagen terecht .

maar los daarvan vind ik het een heel mooi toestel,en mooi klinkend ook
 
Je hebt het waarschijnlijk over de demo's van de Synth Legends soundset. In dat geval: duh.
 
Laatst gewijzigd:
Tsja, als je niet tegen marketing kunt moet je maar in Noord-Korea gaan wonen. Maar ja, daar MAG je weer niet klagen

jawel hoor, over de imperialistische pigs
 
Het duurt blijkbaar wel erg lang voor het bij sommigen inzinkt dat een Jupiter TACHTIG geen Jupiter ACHT is. Een Korg M3 is ook geen Korg M1 en een Yamaha S80 is ook geen Yamaha CS80. The wheels of the bus go round and round...

Hier heb je helemaal gelijk. De Jupiter-80 bedient een heel andere doelgroep dan de aanhangers van analoge bakjes. De synth-historie is inmiddels 40 jaar verder...
 
hij is gewoon beter, nieuwer faster , een soort nieuwe bionic jock
al die ouwe troep voor verzamelaars, geef mij maar 1 jp80 of 50 in plaats van die ouwe onbetrouwbare vals klinkende, belachelijk dure ouwe brol. ouwe zakken+jp8=stommelingen !
 
er zijn mensen die gaan voor vintage en mensen die er niets mee hebben...
net als met autoos...

ik zou liever een citroen ds uit 1970 hebben dan een citroen c5 bijvoorbeeld...
 
Ik ga voor mooie klanken en mogelijkheden en waar dat dan uitkomt, vintage of nieuw, analoog of digitaal, hardware of software....dat boeit me dan niet.

Vandaar dat mijn studiootje een aangenaam allegaartje van allerhande instrumenten is. ;)
 
Als het goed klinkt, dan is het goed.

Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens.
Ik heb ondertussen ervaren dat de interface een niet te onderschatten onderdeel is van een instrument. Er zijn synthesizers die ik fantastisch vind klinken, maar waar ik uiteindelijk geen vrienden mee kon worden.

Naast de klank is de interface één van de zaken die mij voor een JP80 deed kiezen.
Ik vind de Kronos ook geweldig klinken en de schier eindeloze lijst met mogelijkheden van deze synth vind ik ronduit indrukwekkend, maar de keren dat ik erachter zat voelde ik niet de connectie die ik wel met de JP80 voel.
Nu is dat met de beperkte tijd die je in een muziekwinkel hebt ook lastig oordelen, maar mijn budget staat niet toe dat ik beiden in huis haal.
 
Daar ben ik het ook mee eens. Ik had het even zuiver over het klankmatige aspect. Of het nu oud of nieuw, analoog, digitaal of nucleair is, als het maar goed klinkt.

Daarenboven is de interface voor mij zeker erg belangrijk als het erom gaat of ik het een leuke synth vind om mee te spelen; ik heb synths weggedaan louter omwille van de interface. Nu lijkt de JP80 me best wel OK wat de interface betreft, daar heb ik geen twijfels over. Het is zelfs één van de zaken die me naar de JP80 trekt. En inderdaad, het is ook mijn grootste vrees bij de Kronos. Bij de Kronos heeft de klank me wel al 100% overtuigd. Vandaar dus dat ik het filter demootje vroeg, dat is onderdeel van dit keuzeproces.
 
De jp-80 is de jp-8 van nu, beiden een vlaggeschip, het design is gewoon een knipoog, snap niet dat mensen daar zo'n issue van maken. Kan niet wachten tot m'n Integra-7
 
Daar ben ik het ook mee eens. Ik had het even zuiver over het klankmatige aspect. Of het nu oud of nieuw, analoog, digitaal of nucleair is, als het maar goed klinkt.

idem hier. variatie in toonopwekking is alleen maar gaaf en inspirerend.

fm/la synthese
romplers
va
analoog/modular
plugins

als het je maar inspireert en een goede userinterface heeft.. lekker belangrijk waar het dan uit komt.
Ow en het moet ook goed klinken uiteraard.
 
Een Jupiter-8 is prachtig, maar is zo'n oude bak ijzer meer dan tweeduizend euro waard?

nee eigenlijk niet
max 1250 , je raakt ze aan de schroothoop niet kwijt.
en als ze kapotgaan ben je je ruim duizend knaken ook nog eens kwijt.
kommer en kwel zogezegd

ik vind de beperkte edit mogelijkheden van de jp80 ook een pre.
het beperkt je tot keuzes en daarmee tot spelen.
en daar gaat het toch eigenlijk om.
 
"beperkt" is een relatief begrip bij deze toch wel aardig van editparameters voorziene synth :) maar het is niet de eindeloosheid van de Kronos in ieder geval.
 
Back
Top