Acid House opa's en oma's dringend jullie hulp gevraagd

je hebt echt men olifanten geheugen laten werken nu hoor,na ff diep zoeken op het net:

http://www.bobbo.be/muziek-en-film/vinyl/the-decadent-diciples---jesus-loves-acid-

voor je hem koopt indien je dat wil doen,check toch ff voor zekerheid de track met de koper,maar ben vrij zeker van dat het dat is

Black Code zou dat volgens jou moeten zijn en laat die verdorrie nou net niet op Youtube staan ;{

Misschien dat iemand hier op het forum deze plaat in zijn collectie heeft staan en uitkomst kan geven? :halleluja
 
Hey dat was me nog niet eens opgevallen, overigens was alles destijds zwaar gedownpitched althans een bepaalde periode maar vanaf 1990 werd alles sneller (helaas)

Destijds werd niet alles gedownpitched, de meeste producties hadden gewoon een lagere bpm. Anyway heb de track op yt kunnen vinden
 
Weet iemand toevalligerwijs ook deze nog uit the very good old days? :P
 

Attachments

  • Maar wat is het?.mp3
    4 MB · Bekeken: 146
je hebt echt men olifanten geheugen laten werken nu hoor,na ff diep zoeken op het net:

http://www.bobbo.be/muziek-en-film/vinyl/the-decadent-diciples---jesus-loves-acid-

voor je hem koopt indien je dat wil doen,check toch ff voor zekerheid de track met de koper,maar ben vrij zeker van dat het dat is

Het heeft even geduurd, maar hier dan eindelijk een update :D

Egres je had het helemaal bij het rechte eind :okdan:
Inderdaad het is Black Code van de Decadent Diciples :mega:

Ik heb m sinds gisteren in de collectie dank een hele toffe gozer hier in Arnhem, de plaat was dus al vele jaren heel dichtbij :luv::halleluja :D

Dan de andere nummers! Op 1 na weet ik inmiddels de andere twee nummers. Nummer 2 en nummer 3 zijn allebei van Guy Called Gerald. Nummer 2 heet Rockin' Ricky en staat op The Peel Sessions. De derde staat op Hot Lemonade en heet In The beginning.

Dus mocht een jullie opzoek zijn naar deze nummers :P hierop kun je ze vinden. :okdan:

Het enige mysterie blijft nummer 1. 8D Daarvan ben ik er nog steeds niet achtergekomen van wie het nou is, misschien een van jullie inmiddels?? :halleluja
 
Apart dat je aangeeft dat nummer 2 en nummer 3 zijn allebei van Guy Called Gerald zijn.

Volgens mij is:

Nummer 2: Farley Jackmaster Funk - As Always (Acid Mix)



Nummer 3: Boxcar - Comet (Youtube video is niet beschikbaar)

https://www.discogs.com/Boxcar-Freemason-Comet/master/133189



Nummer 5: Thomas P. Heckmann - Sleepwalker (Mental Remix)



Wellicht heb je er nog iets aan :)
 
Laatst gewijzigd:
Het heeft even geduurd, maar hier dan eindelijk een update :D

Egres je had het helemaal bij het rechte eind :okdan:
Inderdaad het is Black Code van de Decadent Diciples :mega:

Ik heb m sinds gisteren in de collectie dank een hele toffe gozer hier in Arnhem, de plaat was dus al vele jaren heel dichtbij :luv::halleluja :D

Gaaf! :okdan:
 
Boxcar - Comet kan hier worden beluisterd (van 15:26 tot 19:24):
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...MQt9IBCG0wCg&usg=AOvVaw0SpVNNTXtGKBWwVF_Z9Gbd

Wat een toevalligheden de afgelopen twee dagen.. Om te beginnen met deze..!
Ik zit vanmiddag dus naar de tape te luisteren en dit nummer en denk zou het ook van A Guy Called Gerald zijn maar dan een remix versie van In The beginning en die samen gemixed met het origineel? Nu zit ik naar deze plaat te luisteren van Boxcar en hoor hem ineens voorbij komen.. hier was ik nooit opgekomen!! :halleluja Blijkbaar heeft de overigens volledig onbekende dj die de mix ooit in 1989/90 maakte de twee nummers meteen door elkaar gemixed vanaf de start. Geweldig weer een mysterie opgelost en ik ben bijna aan het einde van m'n zoektocht omdat alle nummers nu bekend zijn :halleluja Factor-e super!! Ik ben hier echt blij mee! :okdan:

Dan die andere onbekende track. Ik heb gisteren een simpel clipje gemaakt en het nummer er onder gezet en geupload naar Youtube met de boodschap weet iemand iets van dit nummer en denk.. ach nooit geschoten is altijd mis, dus wat zou het? Ik heb het hele handeltje gelinked naar m'n Twitter kanaal en wat denk je!? Binnen twee uur een reactie van Downfall Records met het verlossende antwoord.. :halleluja
Het nummer is afkomstig van Children Of The Night "heyyy die stond ook op de tape maar dan met It's A Trip!! uit 1988" :okdan: maar dit is de tweede en tevens laatste plaat die Children Of The Night maakten en heet We Play Ska (Club Dub Mix) en een jaar later uitkwam in 1989 en het bewuste nummer heet When I Get To Heaven en staat net als het Decadent Disciples verhaal op de B kant :mega:
Meteen ook op Discogs gekocht van iemand waarvan ik vorige maand ook al een classic van kocht namelijk Adonis en Acid Poke die overigens ook op de mixtape staat die een oude maat van me in 1990 in een stadsbus op de achterbank vond 8)

Er staan nog twee nummer op de tape die onbekend zijn, maar ben aan het uitzoeken of ik ze toch niet ergens op heb staan.

Inderdaad goed opgelet Factor-e! Nummer 2 is van Farley Jackmaster Funk - As Always (Acid Mix) :okdan: Ik heb me vergist A Guy Called Gerald - Rockin Ricki staat verderop op de tape en heb deze klaarblijkelijk even verwisseld .. al die acid in je hoofd dan krijg je dat :D
 
Hey Synthurion,

Is het jarenlange mysterie is nu eindelijk opgelost! :)

Bedankt en natuurlijk graag gedaan. Ik was zelf laatst ook op zoek naar een nummer uit die periode, dus ik weet hoe frusterend het kan zijn als je niet op de juiste titel of naam van de artiest komt. Gelukkig hebben we tegenwoordig lekker veel tools om dit soort vraagstukken te ontrafelen :beard:.

BTW, Never enough acid :D

P.s. Zet anders de twee onbekende nummers ook in de thread, wellicht kunnen we die artiest(en) / producer(s) nog achterhalen! Dan is het helemaal rond :P.
 
Laatst gewijzigd:
Sorry maar waar staat die mixtape nou eigenlijk?


Inderdaad Bikkel ik had er even niet bij stil gestaan.. ik heb de tape twee jaar geleden online gezet :)

De kwaliteit was wat minder geworden omdat dit helaas een kopie op het origineel is en het origineel niet meer bestaat.. ;{

Ik heb het echter grotendeels wat kunnen restaureren. :)

Hier de links en veel luister plezier!! :okdan:

https://www.house-mixes.com/profile/CF303/play/city-bus-acid-mix-side-1-mc

https://www.house-mixes.com/profile/CF303/play/city-bus-acid-mix-side-2-mc
 
Hey Synthurion,

Is het jarenlange mysterie is nu eindelijk opgelost! :)

Bedankt en natuurlijk graag gedaan. Ik was zelf laatst ook op zoek naar een nummer uit die periode, dus ik weet hoe frusterend het kan zijn als je niet op de juiste titel of naam van de artiest komt. Gelukkig hebben we tegenwoordig lekker veel tools om dit soort vraagstukken te ontrafelen :beard:.

BTW, Never enough acid :D

Absoluut !! :dj: :biertje:


P.s. Zet anders de twee onbekende nummers ook in de thread, wellicht kunnen we die artiest(en) / producer(s) nog achterhalen! Dan is het helemaal rond :P.

Die andere twee nummers kun je in de mix vinden tussen 9.The Garden Of Eden - The Garden Of Eden en 11.DJ Pierre - Box Energy en daarna nummer 12 op tape 1 Volgens mij heb ik die ergens liggen en moet nog even zoeken. Hij is wel bekend.

En op tape 2 staat ook nog een onbekend nummer namelijk het vierde nummer tussen Jack Frost en Funtopia. Het lijkt me iets Steve Silk Hurley?
 
Inderdaad Bikkel ik had er even niet bij stil gestaan.. ik heb de tape twee jaar geleden online gezet :)

De kwaliteit was wat minder geworden omdat dit helaas een kopie op het origineel is en het origineel niet meer bestaat.. ;{

Ik heb het echter grotendeels wat kunnen restaureren. :)

Hier de links en veel luister plezier!! :okdan:

https://www.house-mixes.com/profile/CF303/play/city-bus-acid-mix-side-1-mc

https://www.house-mixes.com/profile/CF303/play/city-bus-acid-mix-side-2-mc

Bedankt! :okdan:
 
Bedankt! :okdan:


Graag gedaan! :okdan:


Het onbekende nummer op tape 2 blijkt inderdaad van Chip E. te zijn met Time To Jack. De versie heet (The Acid). En voor zover bekend alleen op een verzamelaar (Various Acid II Sound of the Underground) uitgebracht :okdan:

Daarmee is deze nu eindelijk compleet !! :halleluja
 
Beste volgers van deze draad dit hele verhaal heeft een geweldig leuke wending gekregen! :)

Eerst moet ik daarbij iets vertellen.

Vanaf begin jaren 80 hadden ik en een stel vrienden hier in Arnhem op de Korenmarkt een stamcafe waar we elke donderdag en het weekend naartoe gingen. Het inmiddels een van de oudste kroegen van de Korenmarkt 'The Move' in de Varkensstraat.
De Move is altijd een stek geweest voor het wat meer alternatieve publiek zoals hardrockers, punkers, new wavers en alles daar omheen. Later ook house/techno/acid publiek in de jaren 90 en daarna.
Een tijd geleden is The Move failliet verklaard, maar de resident dj Fred die daar al vanaf de eerste dagen werkte heeft The Move overgenomen, wat natuurlijk helemaal geweldig is!! :okdan:

Omdat wij begin jaren 90 de raves opgingen en dus niet meer naar de Korenmarkt gingen raakte The Move bij ons in de vergetelheid tot ongeveer anderhalve maand geleden en ik begin dit jaar besloot om een lang gekoesterde wens in vervulling te gaan! Namelijk alle nummers van de inmiddels beruchte tape te gaan verzamelen op 12". Met de geweldige gouden tip van Egres 6 jaar geleden als start! :okdan: Via Discogs kwam ik bij Black Code van de Decadent Diciples terecht en zoals eerder in deze draad vermeld kreeg ik een reactie van iemand uit Arnhem. Het bleek Fred voormalig dj en zoals gezegd nu huidige eigenaar van The Move te zijn en daar spraken dan ook af. Hij had nog heel wat andere geweldige items te koop die ik ook meteen van hem overnam en hij vertelde me dat hij al heel wat items had verkocht en omdat ik nog niet wist welke items dat waren bleef ik in het ongewis op wat nog zou gaan komen. Ik zag bijvoorbeeld wel in zijn lijst op Discogs Adonis met Acid Poke, maar die had ik toevallig een paar weken daarvoor van een ander overgenomen.

Een paar dagen terug besloten mijn vriendin en ik om zondagavond een biertje te pakken in The Move en te vieren dat ik nog twee dagen 49 ben! :D

Nu zo goed dat als alle nummers van de tape bekend zijn mede dank jullie geweldige hulp bleef er nog maar een mysterie over..! Wie maakte de deze mix..? Een vraag die ik mezelf al bijna 30 jaar stel?

Toen gisterenmiddag :eureka: ik me ineens bedacht dat heel heeeel misschien Fred wel eens de maker van deze geweldige mix zou kunnen zijn die voor mij al die jaren zo bepalend en inspirerend is geweest en de voor mij de juiste richting heeft bepaald.
En kwam het gisteravond tot een geweldige ontknoping van het al bijna 30 jaar durende raadsel 'wie maakte nou deze mix?'. Want inderdaad ! ..deze geweldige mix is door niemand minder dan Fred gemaakt in 1990 :mega: echt super!!

Ik wil daarbij zeker niet voorbij gaan aan het feit dat dit mede dank de tip van E-factor doorslaggevend is geweest! Want toen ik Fred vroeg of hij Boxcar kenden antwoord hij ja en noemde dat meteen als intro van de mix! - daarmee alles gezegd :mega:

Nogmaals aan iedereen die me zo behulpzaam is geweest hartstikke bedankt en ik denk dat ik geen mooier verjaardagscadeau voor m'n 50ste had kunnen wensen :mega:

Fred gaat voor me kijken of hij nog een kopie heeft, want zoals al eerder gezegd heb ik een kopie op het origineel en het origineel bestaat helaas niet meer, daarmee ook wat mindere kwaliteit en natuurlijk het feit dat deze honderden keren bespeeld is! :D Als dat zo is dan zet ik deze op het net met dus waarschijnlijk aanzienlijk betere kwaliteit. Dus dat zou ook nog een keer echt mooi zijn! :okdan:
 
Ha mooi verhaal man. Ik zit nog steeds met spanning te wachten op die persoon die zijn favoriete tape in de bus vergeten was om het compleet te maken!
 
Back
Top