Acid House opa's en oma's dringend jullie hulp gevraagd

Synthurion

Ouwe rot
Lid sinds
19 november 2004
Berichten
1.327
Ik zoek me al twintig jaren scheel naar de volgende nummers misschien dat iemand hier het raadsel voor me kan oplossen :halleluja
 

Attachments

  • Trax 01 Maar wat is het.mp3
    4 MB · Bekeken: 137
  • Trax 02 Maar wat is het.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 155
  • Trax 03 Maar wat is het.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 136
  • Trax 04 Maar wat is het.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 129
Ik zoek me al twintig jaren scheel naar de volgende nummers misschien dat iemand hier het raadsel voor me kan oplossen :halleluja

die derde = mooi ..bizer anders ,....lijkt moderner dan bv 1990/1993....hmmook weer hel disco met die bassline upper ..

loike vraagben benieuwd ,..
ook megaa verzameling aan aant leggen ,..met die real player utube downloader[zo watn getype;-]]]]:D
 
tracks:
1) Deze zou uit de Medley mix versie kunnen komen .....
versie twijfel ik over maar het komt sowieso uit een mix track......
wsl iets op trax/Dj International/Radical Records/Serious Records/Needle Records, Indigo Music/ZYX/Kool Kat....
2) ik heb m vaker gehoord maar weet de artiest niet.....
3) geen idee.....
4) dit is een obscuur plaatje... net als nummero 2

tis allemaal voor 90-91 ....
vandeweek ga ik mn platen doorspitten...
sorry voor de halve informatie :)
 
AAAARGH en zelfs ik weet het niet...
Track 1 klinkt Engels maar kan ook een b kant zijn van (ga ik even opzoeken in mijn platenkast)
een Lidell Townsell dus Trax..
Track 3 klinkt Detroit en denk zelf dat het twee platen zijn (kan even kijken bij KMS want heeft Kevin Saunderson invloeden en opbouw)
Track 3 Belgie (geen idee, klinkt te veel Newbeat)
Track 4 kan een Rhythm king wezen... probeer eens op Baby Ford te zoeken

Probleem van sommige acidtracks is dat ze soms alleen op 1 enkele lp geperst zijn of daar een obscure remix hebben en de "normale" 12 inc deze mix niet heeft.
Ander probleem is dat sommige tracks helemaal niet op vinyl geperst zijn maar alleen op mixtape bestaan
 
Track 1 begint iig met: The Six Brown Brothers - City Hall (die ... Uhuh sample)....
vandeweek ga ik verder met zoeken ...
 
die derde = mooi ..bizer anders ,....lijkt moderner dan bv 1990/1993....hmmook weer hel disco met die bassline upper ..

loike vraagben benieuwd ,..
ook megaa verzameling aan aant leggen ,..met die real player utube downloader[zo watn getype;-]]]]:D

AHH! je hebt de sleutel tot de schatkamer ook gevonden :D
 
tracks:
1) Deze zou uit de Medley mix versie kunnen komen .....
versie twijfel ik over maar het komt sowieso uit een mix track......
wsl iets op trax/Dj International/Radical Records/Serious Records/Needle Records, Indigo Music/ZYX/Kool Kat....
2) ik heb m vaker gehoord maar weet de artiest niet.....
3) geen idee.....
4) dit is een obscuur plaatje... net als nummero 2

tis allemaal voor 90-91 ....
vandeweek ga ik mn platen doorspitten...
sorry voor de halve informatie :)

Ja klopt alle nummers komen uit 88 of 89 !
 
AAAARGH en zelfs ik weet het niet...
Track 1 klinkt Engels maar kan ook een b kant zijn van (ga ik even opzoeken in mijn platenkast)
een Lidell Townsell dus Trax..
Track 3 klinkt Detroit en denk zelf dat het twee platen zijn (kan even kijken bij KMS want heeft Kevin Saunderson invloeden en opbouw)
Track 3 Belgie (geen idee, klinkt te veel Newbeat)
Track 4 kan een Rhythm king wezen... probeer eens op Baby Ford te zoeken

Probleem van sommige acidtracks is dat ze soms alleen op 1 enkele lp geperst zijn of daar een obscure remix hebben en de "normale" 12 inc deze mix niet heeft.
Ander probleem is dat sommige tracks helemaal niet op vinyl geperst zijn maar alleen op mixtape bestaan


Het varieert nogal zo kwam ik laatst achter dat een van lang gezochte nummers gewoon van 808 State bleek te zijn, let wel na honderden titels op internet afgezocht te hebben. :D

Ik ben in elk geval zeer verheugd hier op het juiste adres te zijn en wie weet heeft iemand hier deze nummers ergens in zijn kast staan :halleluja !!
 
Heb een aardige collectie opgebouwd sinds 1985 incl de eerste acid platen maar sommige tracks zijn zelfs mij onbekend ..... succes met zoeken alvast (probeer ook eens te zoeken op labels en met name de obscure labels)
 
Ja sowieso mocht ik er nu zelf tegenaan lopen zal ik de titels hier plaatsen en iedereen kan ze via Youtube binnenhalen. Zover natuurlijk deze ook op YT staan maar meestal zit dat wel goed.
 
De geluidsfragmenten komen uit een mix uit die tijd. Van alle nummers daarop zijn alleen deze vier nog over die ik niet heb, de rest kon getraceerd worden of die had ik al zelf op vinyl. Vandaag kreeg ik een CD binnen die ik onlangs kocht op eBay, daar stond het vijfde nummer op die ik nog niet had en ik ook niet op Youtube kon vinden, het is een acidtrack van Scrappy met het nummer Touch Me, waarschijnlijk is deze alleen op deze verzamel cd verschenen destijds (Get on the Dancefloor). Nu dus de laatste vier nog wie o wie :halleluja
 
Het lastige is dat ik een aantal keer hoor dat er gemixed wordt in de fragmenten. In track 3 herken ik de lounge jays aka 808 state met massage-a-rama, behoorlijk gedownpitched btw
 
Ik zoek me al twintig jaren scheel naar de volgende nummers misschien dat iemand hier het raadsel voor me kan oplossen :halleluja


man,man,man die 2de is vet,wil ik ook hebbe

de 4de is denk vrij zeker op b kant van de belgische versie van jesus loves the acid ,je weet wel de bekende acid chant ik denk dat de 'groep' naam' the Disciples' was,helaas toen ik een groot deel van men vinyl op cd heb gezet heb ik deze plaat niet overgezet voor hem te verkopen

de hoes vd plaat is wit met een groot rood hart erop als ik me niet vergis
 
Het lastige is dat ik een aantal keer hoor dat er gemixed wordt in de fragmenten. In track 3 herken ik de lounge jays aka 808 state met massage-a-rama, behoorlijk gedownpitched btw

Hey dat was me nog niet eens opgevallen, overigens was alles destijds zwaar gedownpitched althans een bepaalde periode maar vanaf 1990 werd alles sneller (helaas)
 
Back
Top