• Synthforum bestaat 20 jaar !

  • Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

De Ultieme STUDIO TOUR draad

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.183
Locatie
Utrecht
was deze al de revu gepasseerd, nu wil ik ook een suede trainingspak in de studio

http://www.youtube.com/watch?v=FI-4HNQg1JI

Gaat prima samen met je furry Kangol:

K3017ST_SC613_MAIN.jpg
 

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.600
Locatie
Scheveningen Beach
Cool :okdan: Nooit geweten dat hij ook een Synclavier gebruikte.

Welke albums van hem zijn een beetje met synths? Ben niet heel erg bekend met zijn muziek meeste wat ik ken is met piano.

Een fluwelen Roland trainingspak zou ook cult zijn :koffie:
 

John E Mitchell

Stamgast
Lid sinds
23 Maart 2016
Berichten
128
Grappig dat mensen JXL zo hoog hebben zitten, ik vond hem altijd maar iemand die een paar jaar later deed wat zijn voorgangers eerst voorkauwden.
Zijn Elvis remix vond ik tof tot ik het origineel hoorde en zijn allereerste release was gewoon helemaal bij elkaar geript van Jungle Warfare sample-cd.

Ongeacht wel tof voor hem waar die nu beland is, hard work pays off sowieso in zijn geval!
 

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.183
Locatie
Utrecht
Hij heeft blijkbaar ook de soundtrack van 300 en Mad Max gedaan. De muziek staat me totaal niet meer bij maar dat waren wel twee films waar ik van begin tot eind helemaal in zat en meestal helpt de muziek er bij enorm.
 

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Lid sinds
13 december 2001
Berichten
7.877
Locatie
R'dam
Hij heeft blijkbaar ook de soundtrack van 300 en Mad Max gedaan. De muziek staat me totaal niet meer bij maar dat waren wel twee films waar ik van begin tot eind helemaal in zat en meestal helpt de muziek er bij enorm.

Maar die mad max was ook bizar goed gemaakt. Ging als een trein van begin tot het eind.

Echter vind ik jxl niks. Muzikaal zo grijs als een muis. Prima in films waar je het vooral van simpel effect bejag moet hebben maar doe mij maar freaky jaren 70 Europese film muziek. Daar gaan soms mijn oren echt van klapperen en moet ik weten wat het is.
 

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.130
Locatie
Tranendal
Ik zet af en toe nog steeds Big Sounds of the Drags op. Heerlijke plaat hoor :)

(of noemen ze dat dan weer jeugd-nostalgie?)
 

John E Mitchell

Stamgast
Lid sinds
23 Maart 2016
Berichten
128
Ik denk als je zijn 2e album schaart onder nostalgie dan moet het 2e Chemical Brothers album daar ook onder vallen...je weet wel, die 2 jaar eerder uitkwam ;)

En ik denk niet dat die studio van hem alleen is, denk wel dat hij financieel het erg goed doet en ik gun hem dat ook zeker! Het is een erg aardige dude ook sowieso!
 

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.792
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Artist impression van hoe het moet gaan worden...

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_0680.jpg
    IMG_0680.jpg
    56,5 KB · Bekeken: 16

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
2.688
Locatie
Zwolle
@fourier,

Als je filmmuziek maakt - en dan met name in het actiegenre - heb je natuurlijk ook flink wat begrenzingen. Het gaat niet om mooie liedjes, maar geluid als ondersteuning voor de film. Dat zegt Junkie XL zelf ook: "Ik denk niet in muziek, maar in geluid." En dus verzint hij themaatjes voor de hoofdpersonen, overgangen, rustige scenes etc.

Ik heb overigens diep respect voor zijn arbeidsethos. In een van zijn video´s zegt hij dat hij van 4.00 tot 8.00 werkt. Dan ontbijt hij met de kids en gaat hij door tot 18.00. En dan om half tien weer naar bed. Ik zou het niet kunnen :mega:

P.S. Ik heb Tom in het verleden 2 keer geïnterviewd en hij stond voor iedereen open. Van de grootste krant tot het kleinste blog, iedereen mocht aanschuiven. Daarnaast herkende hij ook perfect gezichten, 3 jaar later wist hij nog wie ik was. Dat zijn denk ik ook de grootste verklaring voor zijn succes in Hollywood: keihard werken, constante kwaliteit en de gunfactor.
 
Top