!!!Dikke vette Ibiza-Trance hit!!!!

Nolet

verkeerd in goede staat
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
2.315
Locatie
Utrecht
DE IBIZAHIT VAN DEZE ZOMER!!!!

Reaching for tomorrow

-

DJ CyberTech feat. MC Double You and Miss Kimberley

Totale productietijd : uur of 8

DSF DB werkt ff niet (Internal Server Error).
Dus downloaden van:

deze site

Gear used:


Acces Virus A
Roland TR-909
Roland SH-101
Roland JP8000
Yamaha RS7000
Focusrite Compounder
TC Electronics M-One
Mackie SR24_4 mixer

Afgemixt (nou ja, afgeluistert dan) op Genelec 1030

Sounds

Nou daar gaan we dan. Iedereen heeft de geluiden al gehoord die ik gebruikt heb, dat week ik bijna zeker. De eerste samples "come on" en zo'n kick+crash cymbal met een berg reverb en juichen erachter zijn al vet standaard. Verder heb ik van een live CD-tje van Radiohead nog wat juichende mensen gesampled voor een extra "throw your hands up"-effect.
Oja, die filtersweep bij de break (PIIIIOOOOEEEEEEEPPPPPP) komt uit de 101.

De bassnoten op de offbeat zijn uit de Virus. De patch heet a24ClubBassSv en is inderdaad de ergste clubbass die je ooit gehoord hebt. Dat stacato arpeggiootje is ook een Virus preset met de illustere naam a61 E-love. Ik lag echt in een deuk toen ik die hoorde. 1 toets in houden en je speelt al dat stomme tuuu-tu-tu deuntje.

De Bombastische lead sound die bij de break erin komt zijn 2 dezelfde patches uit de JP8000 met de naam Rave 5th. Ik heb ze onder een zogenaamde Performance geknald zodat je beiden met 1 set knoppen kan bedienen. De geluiden zijn ieder op hun beurt naar links en rechts gepand. De performance heb ik maar 'DJ Tiësto' genoemd. Andere zelfgeprogrammeerde patches met o.a. de naam 'Venga Boys' zijn op aanvraag te verkrijgen ;o)

Zoals je merkt is het belangrijkste dat je die lead sound door een gigantische reverb gooit zodat je dat 'mooie' hal effect krijgt. Op de TC heb ik dan ook de Stereo Hall Reverb geladen en (bijna) alle geluiden in stereo door dat ding heen gehaald.

Arrangement.

Niet denderend moeilijk maar ik heb ik totaal 10 patterns gebruikt op de RS7000. Alles is op dat ding gesequenced. De 909 patterns heb ik op de 909 gelaten. De 909 staat gesynct aan de RS7000 en ik maar live de patterns gewisseld. De filtersweeps over de lead sounds heb ik ook maar in 1 keer gedaan. De break was wel het lastigst om te maken omdat het vrij nauw luistert of het DOORGAAN is of ANTICLIMAX!!!!

Oja, het einde slaat helemaal nergens op. Ik had echt geen zin meer.

Nabewerking.

Opgenomen in Soundforge. Getrinnmed en als wavje op de C:\ gezet. Daarna met T-Racks even een Gentle Master preset eroverheen en klaar is de megahit Reaching for Tomorrow.

TOEKOMST PLAN

Misschien ga ik het nummer wat netter maken en iets beter afmixen. Vervolgens een vocal eronder plakken en KaTsJing!!!
Ik wil jullie niet de geweldige tekst onthouden die ik zaterdagavond in de kroeg verzonnen heb, komt ie (te zingen door talentloze zangeres met een Nederlands accent)

1e couplet

I'm reaching for tomorrow
'cause tomorrow I'll have the key
The magic in your heart, baby
i'll keep on searching for you and me

1e break

Refrein

O yes, we're reaching for tomorrow
The secret in your eyes
My feelings I will follow
We're reaching for the skies

2e couplet

You were standing in the corner
Your looks across the room
I can't believe I found you
Like the sun the stars the moon

2e break

Refrein

Refrein herhalen.

Credits go to: Ronald (voor de titel)
Paul Elstak voor de inspiratie van zijn wereldhit 'Rainbow in the sky'

Oja, ik ben DJ Cybertech, MC Double You is Wouter die de zin 'dance to the beat' gaat inzingen. Kimberley is nog een vacature.
 
Laatst gewijzigd:
Je bent er bijna..

Je bent er bijna..

Heel gelikt allemaal. Productietechnisch echt top! Absuluut niet mijn stijl muziek (ook niet de jouwe volgens mij.. hehe), maar daar gaat het hier niet om.

Je mist echter één belangrijk ingrediënt.. en dat is een catchy melodie-lijntje. Zoals bijvoorbeeld die gekke Barthez in die absolute wereld-hit van 'm heeft zitten.. zo'n deuntje dat niet meer uit je hoofd wil. Verder mag het arrangement wat rustiger qua opbouw (zeker in het begin).. maar dat zal in een eventuele uiteindelijke versie met zang toch wel gebeuren.

Voor de rest bén je er wat mij betreft al..
 
JAJA!!
Zou dit dan de eerste top40 hit, voortkomend uit het forum, worden?...
"Let the sun start shining" dan maar!
 
Hier ga je geheid mee scoren ;)

Nou nog een leuke Kimberley, maar daarvoor moet je bij een ander forum zijn.
 
Tja, wat moet ik hiervan zeggen?

Allereest wil ik ff zeggen dat dit absoluut mijn ding niet is, maargoed, daar gaat het nu niet om. Wat mij opvalt is dat in het begin, wat CraZ al zegt, alles er te snel inkomt. Je bouwt niets op, maar hatsflats, pomp het er meteen in, dat moet je aanpassen imho.

En ik mis ook dat pakkende loopje.. er zit niets herkenbaars in. Kwalitatief kan dit goed zijn, maar muzikaal vind ik het erg matig, maar dat is mijn persoonlijke mening. Probeer dan ook geen muziek te maken die je niet ligt is mijn advies, want daar heb je totaal geen gevoel bij... en dat is nou net het allerbelangrijkste bij het muziek maken denk ik.

Ook vind ik de snelheid iets te hoog, ik vind dit meer de snelheid voor hardhouse nummertjes, niet voor trance, maar dat is ook mijn bescheiden mening. :)

Dus mijn advies (wat je in de wind moet slaan) luidt als volgt; probeer alleen je eigen ding te maken, en hou je niet bezig met wat in is, of wat andere mooi vinden. Doe alleen iets waar jezelf voor de volle 100% achterstaat. :)
 
Orgineel geplaatst door bambamstudio
Neem ff contact met me op: 0653-818972.

het liefst na 1800u.

Gr. Marc

En zou jij zoiets uit willen brengen?? Dan kan ik je nummer wel aan wat meer mensen gaan uitdelen. ;)
 
Gatverdamme wat commercieel. ;) Ik hoop dat dat m wordt t in de top 40.

Ik moet wel zeggen dat je je instrumenten goed hebt gebruikt.
Way tha go Nolet :D
 
Sorry, maar ik vind dit geen uitmuntende track. Ik heb een hekel aan die applaus- en "Come on"-samples. Weg ermee... Als een nummer dat nodig heeft om het publiek op te zwepen is er iets mis. De synthlijntjes zijn leuk en commercieel klinkend en die opbouw naar de climax is ook heel oké, maar verder vind ik het inhoudelijk wat mager. Goede vocalen en een goede break (waar de vocalen mooi inpassen) zullen het nummer veel goed doen, denk ik. De geschreven tekst ziet er in ieder geval leuk uit. Nou dat nog goed implementeren in het nummer...

Just my €0.02...
 
Gelukkig beantwoorden alle reacties mijn verwachtingen. De juicht samples zijn om te kotsten en de 'Come on' is ook wel heel erg.

Het feit dat het arrangement nog niet helemaal deugd komt puur uit ongeduld.

Een leuke melodietje moet ik nog even over nadenken...Ik vind 'm zo wel leuk eigenlijk.

Ik ga dit never nooit uitbrengen. Het is meer een proof of concept.
 
Orgineel geplaatst door Nolet
Da s nie eerlijk. Die jongen heeft serieus geprobeerd een cool nummer te maken. Ik heb serieus geprobeerd een ***nummer te maken.

:D :D

Mag ik je dan hierbij feliciteren !

Maar ff serieus, wat maak je normaal gesproken? Ik moet echt kokken van al die trance die ik hier op dit forum en op de radio hoor... (mijn altijd bescheiden mening) :L
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer naar alle trance tracks luister die voorbij komen. Die jaren '80 thread dat was echt kicken, maar om dit soort trance steeds te gaan beoordelen ja dat gaat vervelen en dan ga ik van die "ja.....mja...." achtige reacties geven, vandaar dat ik eigenlijk voorlopig geen trance tracks meer wil beoordelen. Eigenlijk stom, want jullie zijn natuurlijk ook diegenen die mijn tracks moeten gaan beoordelen, maar toch.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer naar alle trance tracks luister die voorbij komen. Die jaren '80 thread dat was echt kicken, maar om dit soort trance steeds te gaan beoordelen ja dat gaat vervelen en dan ga ik van die "ja.....mja...." achtige reacties geven, vandaar dat ik eigenlijk voorlopig geen trance tracks meer wil beoordelen. Eigenlijk stom, want jullie zijn natuurlijk ook diegenen die mijn tracks moeten gaan beoordelen, maar toch.

Nou, laat Nolet wat experimenteels gaan posten, jij ook, dan zal ik eens kijken of ik ook wat heb liggen om hier te posten. 8)

Ik heb ook geen zin in die 12 in een dozijn trancenummers. Maarja, dat is mijn muzieksmaak. Dus, posten maar. :)
 
Ik ga ook nooit meer zoiets maken. Ik was zaterdag een beetje dronken geworden en toen kwam ik op m'n Virus die 2 presets tegen. Zo is het gaan rollen. Die tekst schrijven was het leukste, De halve kroeg heeft meegeholpen om het zo slecht mogelijk te maken.
 
Als je hem echt wilt laten gaan inzingen dan ben ik zeker wel benieuwd.

Enneuh.......DON'T FUCK WITH MY MAN ELSTAK ;)
 
Back
Top