• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te koop HCL Vari-Mu compressor

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

chosenminder

Ouwe rot
Lid sinds
12 februari 2005
Berichten
691
Hey,

Hierbij mijn HCL VariS te koop. Het is een Vari-Mu compressor zoals een Manley, Thermionic Culture of IGS type unit wat uitstekend zich leent voor op de mixbus. Denk aan mastering, afmixen of zelfs tracking om nog even het materiaal aan te dikken. Ikzelf heb het voornamelijk gebruikt voor mixen en heb er veel van genoten. Het is geen DIY unit maar door een professioneel bedrijf genaamd Hand Crafted Labs geproduceerd. Je krijgt trouwens met hun policy een levenslange garantie!

Specificatie:


  • All stepped controls
  • high headroom and overloading capacitance, with low THD @ reduction 3-5dB
  • a side chain with two modes - FeedForward and Feedback, i.e more compressor and more limiter
  • HPF in side chain OFF 75Hz
  • point-to-point internal wiring on metal chassis
  • gold pinned XLRs

Er is 1 ding wat niet helemaal klopt en dat is compressie in feedforward mode het rechter kanaal wat meer threshold nodig heeft dan het linker kanaal, als je in mono werkt. In feedback mode heb je dat niet. Ik heb het bedrijf gemaild over corrigeren van oneven compressie in feedforward, maar ik kan daar niet op wachten en dus de verzending naar een service point is verrekend in de prijs. Trouwens is het oneven compressie te vermijden als je gewoon stereo-link aan zet en niet dual mono hebt.

Ik heb een eerdere versie van de VariS. Maar meer info is hier te vinden.

Leden zijn welkom bij me thuis voor een uitgebreide sessie in een optimale omgeving. Ik vraag 1200 euro of een realistisch bod voor de unit.

Gegroet! :)
 

Attachments

  • Varis 1.jpg
    Varis 1.jpg
    51,9 KB · Bekeken: 113
  • Varis 2.jpg
    Varis 2.jpg
    59,1 KB · Bekeken: 81
  • Varis 3.jpg
    Varis 3.jpg
    47,7 KB · Bekeken: 76
  • Varis 4.jpg
    Varis 4.jpg
    54 KB · Bekeken: 81
  • Varis 5.jpg
    Varis 5.jpg
    56,7 KB · Bekeken: 78
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top