drumcomputer voor starters

haha bruut/ bruud/ bruudt, BlackEyed. Zo kan het niet fout/ foud/ foudt gaan :D
 
ach, de hormonen van 10 jaar terug. Je mist ze misschien weldra ;)
 
Ik mag het hopen, want ik hoop dat ik inmiddels wat sympathieker ben dan toen!
 
Ik hou van correct taalgebruik.
Niet dat ik bij het zien van een schrijvfaut meteen enig querulant gedrag ga vertonen noch een houding Ex Cathedra ga aannemen om deze recht te zetten. Ik hou me op dat vlak eerder pudiek doch enige ontstichting is waarneembaar...

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ben bang dat we het nooit zullen weten. Z'n laatste bezoek hier was in 2015.
 
Als geluidsnerds zouden we meer waarde mogen hechten aan het gesproken woord, dan aan schrijftaal. Vinnik.

Ik zag laatst op Instagram voorbeelden van mensen die ook de taal verbeterde van mensen die iets van hen wilde kopen......dat valt natuurlijk niet goed.
Login • Instagram
Zelf had ik er een hekel aan als vrienden het deden, mijn taal verbeteren, maarja het heeft wel geholpen.
 
Zal maar weer even pedant doen: ik heb er een hekel aan als ik 10 jaar later hand in eigen boezem steek en iemand er dan nog even een zuur bericht overheen moet sturen.

Net als ik zal jij echt niet de sfeermaker op een verjaardag zijn.

(oh, oh, ga ik hier 10 jaar later weer spijt van krijgen? :P)
 
Mijn taaldocent leerde mij ooit dat als je wilt dat je publiek je serieus neemt, jij je publiek ook serieus moet nemen. En dat je dus niet hun tijd verspilt met slecht geschreven teksten vol taalfouten en dat afdoet met een 'je begrijpt toch wat er staat?' Met iedere fout die je maakt geef je de ontvanger een stok om mee te slaan, wat zeker niet handig is als je iets gedaan wilt krijgen of iemand wilt overtuigen. Een wijze les die zelfs zo'n 30 jaar na dato nog niets aan kracht verloren heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, daar zit wel wat in wat @Nap zegt. Als het kan, doe moeite om een correcte tekst te schrijven. Wel is het zo dat het sommige mensen gewoon niet lukt, door onvoldoende taalbeheersing omdat het ergens misging in het onderwijs, of wegens dyslexie. Dat zal hier op het forum soms ook wel 'ns het geval zijn, waarschijnlijk.
 
Ja, daar zit wel wat in wat @Nap zegt. Als het kan, doe moeite om een correcte tekst te schrijven. Wel is het zo dat het sommige mensen gewoon niet lukt, door onvoldoende taalbeheersing omdat het ergens misging in het onderwijs, of wegens dyslexie. Dat zal hier op het forum soms ook wel 'ns het geval zijn, waarschijnlijk.
Klopt, niet iedereen heeft evenveel talent. Toch als ik soms zie wat voor werkelijk stuitende taalfouten zelfs HBO studenten nog maken, vraag ik me weleens af wat het niveau van het taalonderwijs is tegenwoordig. Nederlands is niet makkelijk en er zijn veel uitzonderingen en instinkers en dyslectie is vervelend als je het echt hebt, maar het grootste deel - zoals werkwoorden vervoegen met de beruchte d/t fouten - is gewoon een kwestie van een paar eenvoudige regeltjes toepassen die je al op de basisschool hebt geleerd en die je zo op kunt zoeken.
 
Dat vindt ik ook. Ik kijk ook gewoon op me smartfoon om na te controleren. En anders spellings check ofso.
 
O ja.. smile vergeten: :D
 
Back
Top