drumcomputer voor starters

Wel merkwaardig dat de topicstarter een vraag stelt en vervolgens niet meer in gaat op alle reacties , het zou toch wel gemakkelijker zijn als hij ook liet weten in welke richting qua muziekstijl de reacties heen moeten gaan .
 
Alle drumcomputers zijn geschikt voor starters :geslaagd:
 
XBase 09 is qua sounds een hele vette bak maar helaas te crappy gebouwd. De druk- en draaiknoppen gaan altijd kapot waardoor het speelplezier toch stukken minder is.

Het spijt me dat ik zoveel te zeiken heb over de bouw van apparaten :bekdicht:

Ik zie ineens dat je een MC303 hebt, die kan je voor weinig vervangen voor een MC505 dan heb je meer outs enzo (het blijft een lastige menu'tje-menu'tje bak maar hij kan wel veel). Daar kan je ook aardige basiskicks uit halen, wil je niet mss een gruwelijke filterbak (Sherman oid) ? dan kan je pas echt scheuren. :yamaha:
 
De MC303 is een stomme presetbak en irritant om te programmen.
neem zo'n klein mpc'tje de 500 dan kan je sowieso alles maken wat je wilt en het is bovendien een heel stuk leuker om mee te werken als de mc303.
 
@loveyourjunos. Klopt mc303 is suf, maar die had de topicstarter al eentje, vandaar.

Hmm check deze https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=112013

en er was een andere fabrikant (alesis?) die weer een variant op de MPCs/groveboxen had gemaakt maar ik kan er ff niet opkomen.
 
@loveyourjunos. Klopt mc303 is suf, maar die had de topicstarter al eentje, vandaar.

Hmm check deze https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=112013

en er was een andere fabrikant (alesis?) die weer een variant op de MPCs/groveboxen had gemaakt maar ik kan er ff niet opkomen.

Sorry tikte het in een opwelling :engel:
heb er eigenlijk veel plezier mee gehad vroeger, maar ik gebruikte 'm bijna altijd in module modus, zodat ik m met Cakewalk 5.0 kon aansturen, dat ging er heel leuk mee. Maar als drummachine beviel ie niet.
 
Die MFB,s zijn leuk in combinatie met een kick uit een mbase11,
echter hebben ze allebij het nadeel alleen een midi in poort te hebben,
en dus geen midi tru en/of out.
Dus je hebt zoiezo 32 midi kanalen nodig wil je ze allebij.
Zonder een goede kick kun je niet, en zonder drums ook niet!
Kick in de MFB,s stoort te veel om te overladen,
voor mij ook te veel om te gebruiken zonder overload.
 
Dus je hebt zoiezo 32 midi kanalen nodig wil je ze allebij.

hoezo. 2 toch gewoon?
wees blij dat ze midi hebben trouwens...en wat moet je met midi out op zo'n ding?
 
maar een MD is niet echt voor starters, misschien een ongewilde minipops met presets hoef je alleen op de start knop te drukken en een beetje presets te wisselen... kei kei kei handig
 
Hallo Kneelz, U heeft 32 Midi kanalen nodig als U deze 2 aparaten tegelijk wilt gebruiken.
Normaal zou je 16 aparaten aan 1 midi out kunnen hangen maximaal,
Alleen zonder Midi out of tru, word dit dus automaties het laatste aparaat aan de midi lus.
Daarom heeft U 2 midi outs = 32 midi kanalen, nodig om deze 2 aparaten ( Mbase & MFB ) tegelijk in gebruik te hebben.

Bij deze heeft U wat meer verstand van Midi aparatuur!!!
 
...of je hebt een thru-box...:kont:

Waarom zijn we eigenlijk de Electribes aan het vergeten?
 
Electribes zijn wel echt goed voor een starter inderdaad.

Zelf de ER-1 gehad, die mocht overigens snel de deur uit, wat een schijtgeluid komt daar uit (maar misschien dat het voor iemand anders wel interessant is)

Alleen zonder Midi out of tru, word dit dus automaties het laatste aparaat aan de midi lus.

Oja? Dat wist ik niet nee, dat is wel heel erg bagger dan als dat zo moet. Jeminee, wat slecht dan.

Automaties moet automatisch zijn trouwens, de rode lijn onder het woord betekend dat het niet goed geschreven is. Bij deze heeft u (met een kleine letter, ik ben de koningin niet) wat meer verstand van spellingcontroles. ;):D Nee, ik ben een beetje irritant vandaag. Ik hoop dat het morgen beter gaat.
 
Back
Top