drumcomputer voor starters

Usoulmusiq

Ingeburgerd
Lid sinds
23 september 2010
Berichten
44
Locatie
Weert, Limbourg
Ik heb een atari en een roland mc 303, maar omdat de mc303 zeer beperkt is in midi mogelijkheden wil ik een andere drumcomputer halen.
Weet iemand een drumcomputer die GOED kan worden aangestuurd in de cubase sequencer op de atari? 8)
 
XR 20

XR 20

Waarom altijd., hoeveel het kost ..selling point is,

Is toch wel typisch het kenmerk van een SF poster,
Maar goed..drumdozen worden nog amper gepreduceerd
RIGHT][/RIGHT] allerlaatste is feitelijk, de
AKAI XR20
Heel hip apparaat met overtuigend en redelijke simpel maar toch ruim + breed instelbaar geluid spectrum

Daarmee heb je dus besturing/interface zoals
In de AKAI MPC,s, lijkt mij de meest complete oplossing, en omdat die bovendien.scherp qua prijs.isue U.( hier op SF is geld eigenlijk het onderwerp, ....)

EN er staat een XR20 NU op de SF werkplaats, en ikwet dat die is weleens in brabant komt...DUS..
aktie aktie

murc
 
Als TS met een MC303+Atari werkt dan i s-ie waarschijnlijk niet op zoek naar een high end oplossing. Bovendien komt er uit zo'n SR-16 of XR20 zo'n enorme range aan geluiden dat je als je geen analoge purist bent eigenlijk wel gek bent om er meer aan uit te geven.
 
Gewoon lekker met je mc303 aan de slag en die atari nog effe laten staan. Prima ding voor starter beats. Zeker met die step seq.
 
De MC-303 is prima als midi sequencer, je kan al zijn 8 kanalen gebruiken om midi te verzenden naar een midi kanaal die je zelf in kan stellen. Je kan de kanalen opnemen live of als step-sequencer, ook reageert hij op de sync-clock van andere apparatuur.

De geluiden an de MC303 zijn helaas wat minder. Soms doet hij toch niet wat je hem vraagt wat hij moet doen.(zoals in step rec mode een start signaal te krijgen, dat snapt hij niet.)

Ik zou hem dus al niet weg doen.

Zoek je echt die klassieke drum-geluiden. Ga dan eens op zoek naar een Tr-505, Tr 626 of een ander drumtoestel ding die een sequencer aan boord heeft.

als je de MC-303 sequncer wil gebruiken zou ik ook eens kijken voor een alesis D4.
 
Roland R8M met wat extra kaarten......vind je voor rond de 150 euro wel.
 
Machinedrum is een hele fijn te bedienen & aan te sturen drumbak (IMHO) helaas wel heel prijzig en op bepaalde manieren vreemd beperkt (vooral sample memory voor de UW versie, max 32 stappen patterns voor de MK I). De geluiden zijn ook niet m'n meest favoriete maar de interface maakt heel veel goed. Heel eerlijk gezegd gebruik ik em voornameleijk als sequencer voor mn DrumStation...

Cheap-ass oplossing: een TR 505 (niet meer dan 50e voor betalen!!) . als Midi drum sequencer simpel & doeltreffend. Geluiden zijn doelloos.
 
nee joh..... een Yamaha RX5 rockzzz hard as HELL!!!! :duivels:

niet analoog maar 12bit digitaal, met onzettend veel edit mogelijkheden per geluid per step, ind. outputs, klein mixertje a la TR707 en te vinden voor zo'n eur150 (soms met extra geluidskaarten erbij) :)
 
Maar, wat maakt de topicstarter voor muziek? Dan kunnen we toch wat makkelijker wat geschiktere drumcomputers uitzoeken.
 
Die MFBs zijn heel grappig maar echt extreem cheapo. Voor wat het is, is het een heel cult en met liefde gebouwd bakje maar verwacht er geen profi resultaten van. Het geluid is lomp, rauw & ruiserig. Alles lekt op elkaar & de constructie is plastic met goedkope kleine frommelpots & knopjes.

Als je hardcore maakt zal je voornamelijk trippen op je kick; dan kan je voor ongeveer hetzelfde geld beter een Jomox MBase oid aanschaffen...maar dan moet je nog een sequencer hebben.
 
Een Boss DR3, als ze nog leverbaar zijn, rond de 150 euro nieuw.
 
sci tom 8)
Dude! Shhh! Don't let the secret out! :D

Hoi, ik heb hier wel intresse in. Ik maak voornamelijk hardcore, deze kicks sample ik uit de microtonic. Een analoge drumsynth lijkt me een stuk vetter tbh, zou deze geschikt zijn ? 8~

De MFB 503 is dan mss eerder wat voor jou. Zijn meer dreunende 909 klanken. Is ook iets goedkoper.

Heb zelf nooit een MFB machine gehad. Ze lijken me aantrekkelijk, maar ik lees her en der verontrustende berichten over problemen die ermee optreden. En de 522 is zo klein dat je pots haast met een pincet moet bedienen.

You get what you pay for, I guess.
 
Back
Top