Mik In The Mix 15 tracks van Gijs de Mik (trance) 60min

Sidx8580

Muziekant
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
423
Locatie
Lelystad
Hallo allemaal,
Hier mijn laatste mix album, 15 nummers door mij gemaakt.:dj:

http://www.musicforyourears.nl/muziek/Mik_In_The_Mix1-February 2011.mp3

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden,
Ik ben best wel lang bezig geweest om 15nummers af te krijgen.

Hier en daar hoor je ook wat verschill kwa geluids kwaliteit door dat ik telkens weer anders probeer af te mixen en het geluid probeer in te stellen dit verschilt per nummer omdat ik nogsteeds niet helemaal er achter ben wat nou het beste klinkt kwa afmix het oudste nummer heb ik vorige jaar in oktober gemaakt
en het nieuwste gistere nog,

Ik vind zelf het nummer run away erg mooi deze begint op 45min en is tevens de nieuwste

De nummers die in de mix zitten zijn

1 Komsic intro
2 Dadre
3 Lunafrost
4 Tenkate
5 Ninjaluve
6 Analog
7 Andromeda
8 Ice Queen
9 Wisdom
10 No hurt
11 Run away(intromix)
12 loving moonlight
13 Whit our love
14 Fly away
15 Flow of mind

Veel luister plezier :)
 
Hey Gijs,

Klinkt lekker maar het klinkt alsof je dezelfde kick & percussie gebruikt per track maar dan met een ander melodietje? Krijg trouwens een Chiptune gevoel (voor mij positief :))! SID gebruikt?
Kan je je tracks ergens posten waar ze los te beluisteren zijn? Denk dat ik dan beter kan luisteren naar de tracks zelf.

Gr,
Randy
 
Hoi Randy,
erg tof dat je naar me cd/mix geluisterd hebt.
Wat betreft chiptune sid sound vind ik dit een erg mooi compliment dit juist omdat ik geen SID chip tot mijn beschikking heb:P toch streef ik er wel naar om die sound te pakken te krijgen ben namelijk erg fan van de c64

Op mijn website http://www.musicforyourears.nl vind je alle nummers terug die op de cd staan behalven de tracks Runaway en No hurt (deze twee moeten er nog op maar zijn nog niet website klaar zeg maar)
Kwa kick gebruik ik echt altijd een andere maar stel em wel zo af dat het lekker klinkt(dus dat ze op elkaar lijken kan aardig kloppen :P)

Ook is op mijn cd me eigen synth a7phase te hooren deze heb ik gemaakt in synth edit
Die kan ook aardig SID klinken deze vind ik echt goed gelukt in het nummer Lets fly zit hij ook daar speelt de synth de main lead zeg maar de partij die helemaal los gaat :)

Kwa percussie ben ik het wel met je eens dat mag wel eens meer varieren ik zat laatst zelf ook de cd/mix te luisteren en toen vond ik ook al dat het zo veel opelkaar leek.

Groetjes Gijs
 
Erg nette muziek man!

Hoger niveau dan dat hier normaal op het forum wordt gepost... dat kan ik je wel vertellen!


Prima bezig :o)
 
ALs je overigens labels zoekt, daar kan ik je mss wel bij helpen.


Laat maar iets weten bij interesse :o)


D.
 
Hallo Digital,

Erg leuke reactie :D

Jah ik zoek zeker nog labels, tof dat je me hier mee wilt helpen:okdan:
Als je me kan helpen een plaatje van me de wereld in te krijgen bij een label dan zou ik je erg dankbaar zijn:halleluja

Groetjes
Gijs
 
Vind hooooog nivea wel wat overdreven.. je houd gewoon van deze muziek ok...

Ik vind het heel knap dat je een heel album hebt gemaakt en die dan ook weer zelf gemixt heb.

Je hebt een mooi geluid en de tracks zitten goed in elkaar.
Het is niet mijn smaak (te commercieel),puur objectief)

Een paar puntjes.

1 Ik hoor heel veel compressie, das op zich niet erg maar dat wil je niet in het laag want dan krijg je slechte bassen.
Probeer een eq op de side chain of multie band compressie.

2 je mixt niet echt strak das zonde van al het werk in die tracks. en het klinkt erg overstuurd. probeer ook note clashes te voorkomen....

Als je hier wat mee doet denk ik dat het allemaaln og professionelere overkomt.

verder dus heeeeeeeeeeel goed bezig:okdan:
 
Hoi Flyweight,

Bedankt voor je reactie :D

Ik zal er aan werken om de compressie beter af te stellen en of anders.

Er zit namelijk op de hele mix ook een limter die het geheele volume wat omhoog krikt, mischien dat het daarom soms een beetje plat slaat :)

Ik gebruik ook veel compressie in de nummers zelf mischien zelfs iets te veel van het goede, maar goed ik ben ook nog niet helemaal te vreden over de eind mix van de nummers, dit mag zoals je al aangeeft nog net iets beter.
Zo dat ook de bass goed klinkt en niet te plat/dood geslagen word door compressie.

Het nummer Runaway is de meest recente die in de mix terug te vinden is, als je daar naar luister kan je hooren hoe ik nu mijn nummers afstell.

Mixen is idd niet mijn sterkste kant ik ben begonnen met mixen van nummers begin vorig jaar.
Waar ik op mix is ook niet al te best, heb namlijk zo een dubbele cd speler van numark die geloof ik nieuw nog geen eens 110 euro kost en niet al te vlot werkt(jah het was een hele uitdaging om al 1 nummer gelijk te krijgen met een andere in het begin) je hoort ook dat hij even raar doet ergens in de mix dan krijg je zo een jengel effect

Nou moet ik wel zeggen dat ik stiekem de helft van de mix in fruityloops heb gedaan omdat mijn mixer het begaf :stupid

Groetjes Gijs de Mik
 
Vind hooooog nivea wel wat overdreven.. je houd gewoon van deze muziek ok...

Ik vind het heel knap dat je een heel album hebt gemaakt en die dan ook weer zelf gemixt heb.

Je hebt een mooi geluid en de tracks zitten goed in elkaar.
Het is niet mijn smaak (te commercieel),puur objectief)

Een paar puntjes.

1 Ik hoor heel veel compressie, das op zich niet erg maar dat wil je niet in het laag want dan krijg je slechte bassen.
Probeer een eq op de side chain of multie band compressie.

2 je mixt niet echt strak das zonde van al het werk in die tracks. en het klinkt erg overstuurd. probeer ook note clashes te voorkomen....

Als je hier wat mee doet denk ik dat het allemaaln og professionelere overkomt.

verder dus heeeeeeeeeeel goed bezig:okdan:



Ik zei dan ook: "hoger niveau dan de gemiddelde track hier op SF"". ;)
 
Inderdaad een goed stuk muziek, klasse!

Phochos
 
Goed gedaan hoor! lekkere tracks en leuke mix, Zit een hoop talent in Lelystad!
 
Back
Top