De grote muziek docu draad

Lid sinds
24 januari 2002
Berichten
2.928
Net de muziek docu "RIP - A REMIX MANIFESTO" gezien over mashups, sampling, copyrights.
Rode draad is de Amerikaan "Girl Talk" en wat hij allemaal doet met bestaande muziek.
Erg interessant allemaal en gezien de mening van de filmmaker zal het totaal geen probleem zijn om deze film ergens gratis te downloaden.

Wie heeft er tips voor muziekdocumentaires of muziekfilms?
 
Net de muziek docu "RIP - A REMIX MANIFESTO" gezien over mashups, sampling, copyrights.
Rode draad is de Amerikaan "Girl Talk" en wat hij allemaal doet met bestaande muziek.
Erg interessant allemaal en gezien de mening van de filmmaker zal het totaal geen probleem zijn om deze film ergens gratis te downloaden.

Wie heeft er tips voor muziekdocumentaires of muziekfilms?

Ik geloof zelfs dat je die film zelf kan aanpassen en stukken kan inzenden.

Wel 'n leuke draad dit...

Deze is voor mij een van de leukste, daar ik 'n enorme Detroit Techno fan ben.

 
Top draadje dit! :okdan:

Mijn favoriete docu: SCRATCH!!!


Ik dacht dat 'ie helemaal op jijbuis stond, maar ik kan hem zo snel even niet vinden...
Absoluut de moeite waard om te kijken!
 
Top draadje dit! :okdan:

Mijn favoriete docu: SCRATCH!!!
500 Internal Server Error

Ik dacht dat 'ie helemaal op jijbuis stond, maar ik kan hem zo snel even niet vinden...
Absoluut de moeite waard om te kijken!

Die dingen zijn de moeite waard om te kopen zelfs. Dit is mooi materiaal voor het nageslacht!
 
















 
Ik vind dat echt tenenkrommend slecht.... Bijna genant.
Klassieke instrumenten gaan gewoon niet samen met "DJ's"...

Patat en chocola zijn allebei lekker maar niet tegelijk
 
Nee, ik vind dat carl craigproject best leuk. Wel lijkt zijn inbreng behoorlijk beperkt. Zal deels met aanzien van de man te maken hebben waardoor hij dit allemaal bij elkaar krijgt. Toch wordt hij door mensen als derrick may als een heuse muzikant gezien, itt vele anderen.
 
Geweldige Docu over "Krautrock" van BBC4:

Documentary which looks at how a radical generation of musicians created a new German musical identity out of the cultural ruins of war.
Between 1968 and 1977 bands like Neu!, Can, Faust and Kraftwerk would look beyond western rock and roll to create some of the most original and uncompromising music ever heard. They shared one common goal - a forward-looking desire to transcend Germany's gruesome past - but that didn't stop the music press in war-obsessed Britain from calling them Krautrock.

must see..

 
Ben op zoek naar een VPRO documentaire met een nog jonge Jacques lu Conte aka Stuart Price, Zoot Woman, Les Rythmes Digitales, waarin hij verliefd over z'n Linn praat. Iemand enig idee?
 
Zie dat-ie recent geplaatst is. Elk half jaar er wel op geGoogled, maar nooit gevonden.

Erg blij mee, hartelijk dank!
 
Back
Top