Software Sampler vs Hardware Sampler

Software Sampler vs Hardware Sampler

  • hardware sampler is utopia

    Stemmen: 22 66,7%
  • software sampler kan het beter

    Stemmen: 11 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Origineel geplaatst door lo-fi
Maar je mag m'n S5000 hebben als je 'm van m'n koude, dode vingers kan lospeuteren.

:engel:
 
Setup versus gebruik

Setup versus gebruik

Als ik software samplers als Kontakt en Halion zie.. tja.. dan zie ik ook meteen de voordelen ten opzichte van hardware. Makkelijke, overzichtelijke editing, veeeel mogelijkheden, fantastisch file-management.. nou ja.. noem het allemaal maar op.

Toch zit dit voordeel 'm voornamelijk in het 'bouwen' van samples. Op het moment dat je bijvoorbeeld live aan de gang bent is het toch voornamelijk de playback waar het om gaat.

En tja.. editen op je PC.. en dan vervolgens in je Hardware sampler douwen .. dat is in mijn ogen toch een stuk beter/handiger/betrouwbaarder dan live een PC meeslepen.
 
Re: Setup versus gebruik

Re: Setup versus gebruik

Origineel geplaatst door CraZ
Als ik software samplers als Kontakt en Halion zie.. tja.. dan zie ik ook meteen de voordelen ten opzichte van hardware. Makkelijke, overzichtelijke editing, veeeel mogelijkheden, fantastisch file-management.. nou ja.. noem het allemaal maar op.

Toch zit dit voordeel 'm voornamelijk in het 'bouwen' van samples. Op het moment dat je bijvoorbeeld live aan de gang bent is het toch voornamelijk de playback waar het om gaat.

En tja.. editen op je PC.. en dan vervolgens in je Hardware sampler douwen .. dat is in mijn ogen toch een stuk beter/handiger/betrouwbaarder dan live een PC meeslepen.

en een laptopje misschien. makkelijk meetenemen. en met scherm alleen de prijs van die dingen kan een nadeel zijn..
 
Ik ben het wel met CraZ eens, hoewel ik zelf niet live ga. Soms zit ik 'n dag platen te samplen en samples te verbouwen op m'n Mac, met Peak en wat plugins. Maar als ik aan 'n track bezig ben dan ben ik meer aan het sequencen, synths aan het mishandelen, en dingen aan het resamplen. Dat resamplen zou met software misschien iets vloeiender gaan maar niet veel. Iets loopt, ik druk op record in Cubeest, sleep het sample in AkSys naar m'n sampler, en klaar is klara.

Ik ben wel benieuwd naar Kontakt, maar het moet wel heel bruut zijn wil ik het aanschaffen, en dan zou ik m'n S5000 er nog wel bij houden denk ik.
 
Origineel geplaatst door DJ41
Ik zit met hetzelfde eigenlijk, ik heb een A3000 en ik doe er eigenlijk niks mee. Ik laad alles in Cubase in met samples en de A3000 staat stof te vangen.... jammer eigenlijk.. Ik ga hem toch maar eens wegdoen denk ik.

Mijn a4000 staat hier ook al een paar maanden niet meer aangesloten nadat kontakt mijn computer infiltreerde
 
mijn 0.02

mijn 0.02

ik gebruik m'n SBLive kaart ism Vienna software, daarmee heb ik een leuke sampler, die aardig klinkt, veel polyfonie heeft en een lowpass filter heeft. Tuurlijk zijn er betere samplers, maar als je een klein budget te besteden hebt is 't een aardige optie. Ik denk er over om nog 'ns een keer een stokoude Akai sampler te kopen. Voor een beetje 12-bits-'dirt', zeg maar.
Oh ja, ik vind de reverb in de SBlive ook wel ok.
 
kontakt is de bom...mijn A3000 is gedegradeerd tot effect-unit
 
12 Bit Dirt..

12 Bit Dirt..

YESS! Daar wil ik (in de verre toekomst?) ook nog een keer een S950 voor op den kop tikken.
 
Re: Re: Re: Upload tijd???

Re: Re: Re: Upload tijd???

Origineel geplaatst door murphi
En dan heb je natuurlijk nog die mensen die een scsi kaart in hun pc pleuren en vergeten dat dat ding wel eens standaard op asynchrone narrow scsi ingesteld kan staan...


Kan je misschien eens verduidelijken hoe je een SCSI-card moet instellen en omschakelen van narrow naar wide SCSI?
 
Back
Top