Melodyne demo voor PC/Mac beschikbaar

Een revolutionair software pakket wat met behulp van formant synthese geluiden met name stemmen kan aanpassen. Een soort vervolg op de Antares autotune, maar dan net even anders.

Zo kun je de melodie van zang aanpassen door de diverse stukjes zang heen en weer te slepen met de muis.
Hetzelfde geld ook voor iets anders dan stemmen. Ideaal om takes van zang bij te werken als je niet de hele dag de tijd hebt om het opnieuw in te zingen.

Uiteraard is het ook mogelijk om allerlei trucs uit te halen die je met een stem nooit zou kunnen en zo net even anders klinken.


Kijk hier voor de software demos:
http://www.celemony.com/melodyne/Demos.html
 
volgens mij bestaat dit programmetje al een tijd in iedergecal voor de mac al zeker een half jaar.

maar het is inderdaad een behoorlijk stoer programma ik heb een demo bij een of andere workshop gehoord waarbij ze de stem met blaasinstrumenten hadden gekruist en dat klonk heel bizar. maar het is niet een vocoder ofzo
de klank van de stem bleef het zelfde maar kreeg de kenmerken van het berteffende blaas instrument( hele hoge en snelle uithalen vage sequences).
het beste resultaat krijg je wanneer alles inzingt op een noot melodyne kan namelijk extreem goed tronsponeren.
eigenlijk is het een hele uitgebreidde softwarematige variprhase maar dan een stuk stoerder.
 
Laatst gewijzigd:
Kijk, daarom vind ik het DSF nou zo kicken! Meteen downloaden en installeren!
 
Een beetje een late reactie...:gaap:
Ik had al wel van Melodyne gehoord, maar had het nog nooit gezien en gehoord.

Ik heb de demo gedownload, maar teee-riing wat een bruut programma!! Echt geweldig hoe realistisch je met zangpartijen kunt timestrechen en pitchen.:okdan:

Een half uur lang heb ik een zinnetje van een acappella lopen bewerken, en iedere verandering bleef me oprecht verbazen.

Een absolute aanrader dus, Melodyne!!

Alleen jammer dat de demoversie geen "save" of "export"-functie ondersteunt =(
 
Back
Top